Szuper
Szöveges ítélet
2008 márciusban vettem 2000km-el előző gazdájától, aki már a második volt! Fejidom műanyag részein látszott javítás nyoma, de komoly sérülés, kopás sehol, érződött a ´bejáratósság´. 2 hónap hidegben, rövidke távokkal telt el, ismerkedéssel. Nyilvánvaló tény, hogy a gép magas, ebből kifolyólag az üléspozíció is. A gyári plexi a két állás közül a magasabbikba van állítva, így a 184 centim és a sisak elvileg jó, szélvédett helyen kéne legyen, de a valóságban egyenes háttal pont egy pár centire lóg bele abba szélbe, ami rettentően rángatja a fejem és hát sisaktól függően zúg is. Ha viszont görbítek magamon, ami ugye nem egészséges és hát pár km után nem is kényelmes, a szélvédelem tényleg jó. Egyébként az üléspozícióra nem lehet panasz, rendkívül kényelmes, talán a nyereg szélességét leszámítva, ami olyan száz kilóméterenként egy pihenőre késztet. Kezelőszervek helyükön vannak, masszívak és jól működnek. Utasaim nagyon szerették helyzetüket, de hozzáteszem, hogy a sportmotoros tankon támasztás hosszútávon nem megy, inkább csak erős fékezésekkor. Az első tulajdonos beruházott még markolatvédőbe, 10 pont praktikusság és kényelem, szépség más kérdés. Ezenkívűl bukókeretbe, 10 pont védelem, és a maga módján 8 pont esztétikum. Végül egy hátsó felső dobozba, ami használhatóságát tekintve szintén 10 pont, de tényleg nem túl szép. Ezek mind gyári kiegészítők, csak ajánlani tudom őket. 6000km tájékán volt egy elcsúszásom, reggel rideg gumikkal erősebben döntve a gépet 500 méterre otthonról balra dőlve csúsztam. A búkókeret teljesen megvédte a blokkot és a motor fő részeit, kissé ugyan leköszörülődött, de nem több. Váltópedál merőleges része letört, de egy napig még így is használtam a gépet. A baloldali markolatvédő sajnos eltört, amit csak párban tudtam pótolni, így ha valakinek pont egy jobboldalira van szüksége, kérem írjon és odaadom neki. Indulás után fél percig finoman járatva hamar eléri a harmadik szintet a kijelzőn/üzemi hőmérsékletet és innen kezdve nagyon simán jár. Lehet, hogy szubjektív a tapasztalat, de a váltó egy hosszabb út, tán 20-30km után lesz csak igazán sima járású, ugyan nem mintha addig gond lenne vele. A motor mint sokán írják, már alacsony, akár 2000-es fordulatról is jó nyomatékkal húz, ha leejted a fordulatot magasabb sebességben, nem büntet, mint a soros négyes, sport-vagy sportosabb motorok. Gyorsabban váltogatva felfele akár 60-70kmh-tól utazhatsz 6.-ban egészen 180-ig, ami a vége. Nem is igazán hangos a motor, nekem bejön a gyári dob hangja, valahogy nem illik erre a gépre más, de nem vagyok meggyőzhetetlen. Egy jelentősebb problémám volt a váltóval, ami állítólag suzuki jelenség, lassítás megállás üresbe tevés után esetenként nem veszi be az egyet. Rettentő bosszantó pl amikor a kocsisor elé állsz lámpánál és zöldnél elkezdesz szarakodni a váltással mint egy béna. Kissé meglökve jobb lábbal a gépet azért beveszi az egyet. Úgy tűnik így 7000km táján ritkul ez a jelenség. És a menet. Városban még éppen jó, de pl Budapesten beállni belső udvarokba, kocsit között elég fárasztó tud lenni, egyrészt mert magas az ülépozíció és még a hosszabbacska lábaimmal is csak a lábfej első felével tudom lökni, másrészt pedig a magas eleje hatalmasakat bólint ha fékezed, ezért jobb azt elfelejteni és csak kuplunggal vagy hátsó fékkel játszani. Szélességgel nem lesz gond ha előre benézed az íveket és felhajtod az utas lábtartóját. Tapasztalatom szerint az autósok 90% jófejéselenged típus a többi pedig alszik még vagy tényleg betart és paraszt. De nem a város a V-Strom világa. Szlovák hegyekből visszatérve, Budapesten átkelni Vácról M1 felé hervasztó érzés volt, míg egy vagy két számjegyű utakon kanyarogni igazi élvezet. Ennél több számjegyű utakra már sajnos nem szívesen megy a sportmotoros, de te még lazán elmotorozol. Végül ha a célodnál vagy, de még elválaszt 1km murva, kavics vagy rét, akkor sincs semmi gond mert lazán begurulsz. Ebből a szempontból tényleg igazi allrounder a gép. Fogyasztás tekintetében az utazás városban 5,5liter, autópálya 140-150kmh 5,7liter (ez egyébként nem a V-Stromnak való), 120kmh-s utazó 4,7liter végül az abszolút legjobb fogyasztás vidéki utakon kiegyensúlyozott tempós haladással 4,4liter. Hozzáteszem, hogy mindig 100-as vagy 98-as oktánt tankolok és tapasztalatom szerint a MOL-t szerette a legjobban. Visszatérve a használhatóságra, a döntést óvatosan kell kezelni, ezt a rossz tapasztalatom is mondatja velem, mert jó úton, időben és gumival tényleg sportmotorosan alacsonyra lehet dönteni, de ha valamelyik feltétel nem adott, akkor csúszós vége lesz. Elvégre ez egy túramotor. A tompított fényszóró is meggyőző, de a reflektor igazán jó. Nem tudom nektek milyen tapasztalatotok van, de nekem erős a refi kék visszajelző lámpája. A motor mindig jól húz, barátságos modorban, nem akar ledobni. Akár kezdőknek is ajánlható motor, ha nem zavarja őket a magasság. Az erő még sosem volt kevés, de egyre kiváncsibb vagyok vajon mit tud az ezres, mert azért mégis csak jó tudatában lenni egy jóval nagyobb erőtartaléknak. Ha valakinek van tapasztalata kérem ő is írjon. A fékekről pár szót, az első fék sajnos nem lesz a gép erőssége. Összehasonlító alapom egy szintén 2007-es 1000-es GSXR ill. egy 2004-es 600-as GSXR és hát igen. Érezhető a különbség. A hátsó viszont még ezekhez a gépekhez viszonyítva is egész jó. A kettő együtt használva már egész jó fékhatást ad. Lehet, hogy nem egyedüli tapasztalatom, de egyszerre fékezve elöl-hátul és erősen visszaváltva hajlamos megcsóválni a hátsó részét a gép. Ez mondjuk nagyon intenzív lassításnál jelentkezett csak. 500-600km-es túrák gond nélkül, a hegyeket tényleg szereti. Végül még azt kérem, hogy írjon akinek van kedve Erdélybe, Kárpátaljára, Vajdaságba, Horvátországba, Szlovéniába, Ausztriába, Szlovákiába, Alpokba, Tátrába vagy szép hazánkban menni egy-két napos túrákra. galgoooo@gmail.com
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Full Gas Budaörs
Magyar, minden értelemben. Szervezetlen, várat, nem tudja végül előkerül, megcsinálja és kiderül. Alkatrészben gyorsak.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Enduro Motorosbolt Pécs
Kiegészítőkben jól felszerelt, tanácsot ad, megmutat. Nagyon szűkös.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 2000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |