A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki

sv650s 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szerintem megérte!

Szöveges ítélet

Egy éve, 2012 elején vettem meg első motoromat. Nevezetesen egy Suzuki Sv650S-t. Gyakorlatilag nulla rutinnal rendelkeztem motorozás terén. Előtte egy 125öst vezetgettem, de azt sem sokat.
Több típust is néztem Suzuki banditot, Honda CB600ast és Svket. Mindenképpen 600ast akartam, mert abban már van annyi erő, hogy lehessen vele kényelmesen hosszab távokat megtenni akár két személlyel is. Végülis azért ezt választottam mert idő közben ahogy ismerősiktől hallottam a Bandit annak ellenére, hogy mindenki dícséri állítólag mivel nehezebb nagyobb termetű mint az Sv így nem olyan könnyen motorozható kezdőknek. Honda meg azért nem lett végül, mert amiket megnéztem azok nem voltak túl jó állapotban.
Szóval az Sv-t válaszotottam mert azt hallottam, hogy jó motor, megbízható, egyszerű, nincs vele sok baj és nem utolsó sorban olcsóbb mint a Bandit illetve a CB-k.

Mikor mentem megnézni a motort és a kedves eladóval már beszélgettünk egy ideje akkor mondtam neki, hogy ugyan akkor indítsuk már be, hogy milyen is egy igazi V2es hangja. Ekkor mondta, hogy hát nem indul. Kicsit értetlenül álltam a dolog előtt mert ezt telefonban nem mondta egy szóval sem. Aztán azt mondta, hogy gyertyát kéne cserélni mert már régi van benne azért nem megy. Hát ha már idáig eljöttünk akkor ne legyen hiába való segítettünk neki kicserélni a gyertyákat. Beindult nagyon tetszett kipróbáltam. Aludtunk rá egy párat és aztán felhívtam, hogy kezet rá. Elvittem egy az eladó által ajánlott szerelőhöz, hogy nézzem meg, cseréljen olajat, állítson szelepeket mert a hangján lehetett hallani, hogy az ráférne. Meg is csinálta hazavittem. Amikor kezdett jó idő lenni gondoltam elviszem egy körre...hát nem indult. Oda jutottunk, hogy megint a gyertyát kell cserélni mert indításkor túl sok volt a benzin és beköpte. De csak akkor indult be újra ha szűz új gyertyát kapott. A régi (amit 1hónappal előtte tettünk bele és 0kmes volt) megtisztítottal nem. Utána vígan használtam. Amíg egyszer ugyan ez meg nem történt. Indulásnál megint lefulladt se kép se hang. Újból gyertya csere és utána megint ment. Gondoltam, hogy ez nem egészséges mert tavasz folyamán még harmadszor is előfordult ez. Szóval kerestem egy szerelőt, hogy nézze már meg. Több ismerősöm is mondta, hogy valszeg a karbival lesz a baj. Na az új szerelővel sem voltunk előrébb. Azt mondta, hogy a karbival semmi baj viszont a szelepekkel annál több. Állítani kéne őket meg lehet egyet cserélni is. Ami azért érdekes mert megvételkor ugye állítottak rajta állítólag. Szóval az új szerelő visszaadta, hogy használjam és majd akkor lesz valahogy. Nyáron használtam semmi gond nem volt vele míg ősszel megint előjött a baj. Akkor aztán már a harmadik szerelőhöz vittem el, hogy nézze meg mi van. De ez már egy olyas valaki volt akit tényleg sokan ajánlottak, hogy lelkiismeretes és jó. Plusz egy barátom már dolgozott nála, úgyh "protekcióm" is volt. Ő megcsinálta, lefényképezet közben, hogy hogyan nézett ki. És mint kiderült több helyen is voltak gondok a mocival. Főleg az volt a baj, hogy rosszul volt összerakva a tömítések nem voltak a helyükön és tiszta dzsuva volt a karbi is. Ki lett tisztitva össze lett rakva, tömítések cserélve. Amik horror árban mennek. Gyári Suzuki tömítés darabja 5-10ezer forint...De legalább azóta pöccre indul még hidegben is. Korábban még normális időben sem volt ez jellemző. Persze most télen nem nagyon használtam még. A tavasz fogja majd megmondani, hogy sikerült e kiküszöbölni a hibát. Ezt csak azért írtam le, hogy ha valaki találkozik ilyen hibával akkor ez lehet az egyik megoldás, másrészt meg három szerelőből mindenki mást mondott... Úgyhogy utána kell járni, hogy kihez érdemes vinni.
Még a műszerfalat kellett cserélni, mert a km óra nem mutatta mennyivel megyek. És mivel új óra került bele így az addigi 45ezer kmből hírtelen 36 lett. De én egy 12-13 éves motornál a 45öt sem hittem el. Úgyhogy azt hiszem km állással fölösleges foglalkozni.

Igazából nem tudok rosszat írni róla ezen kívül, mert én nagyon meg voltam/vagyok elégedve vele. Jól fekszik az úton, alacsony fordulattól is van benne erő akár két személlyel is. Igaz azért autópályán a két ember mellett a 130 egy kicsit már erős neki. De országúton nagyon jó. Egyedül meg pláne.
Hátránya, hogy az első gyertgyát cserélni rettenetes, mert a hűtő mögött helyezkedik el és gyakorlatilag a hűtőt is le kell bontani. Bár sikerült megoldani bontás nélkül, de az akkor 2 emberes meló. Aztán ami talán a legnagyobb hibája, hogy a világítás semmit nem ér. Gyakorlatilag mindegy, hogy fel van e kapcsolva vagy nincs. Mivel a két fényszóróból csak az egyik világít az is gyengén, így az útból este semmit nem látni. A távolságival javítható a helyzet elégségesre, de azért azzal még sem mehet az ember folyamatosan ha jönnek szembe. Úgyhogy a következő dolog amit meg kell csinálni, hogy mind a két lámpa égjen, hátha az segít a dolgon.
A kényelemmel nekem nem voltak problémáim pedig sokan írták, hogy rossz....de az utasaim sem panaszkodtak, hogy nem lenne kényelmes.

Szóval összeségében jó motor. Szerintem kezdésnek ideális. Bátran ajánlom mindenkinek. Lehet vele szépen közlekedni, de lehet vele menni is rendesen ha kell. A 71-72 lóerő elég hozzá.
Azzal a hibával együtt is amivel sikerült megvenni szerintem megért!

Hibalista

- Néha túl sok benzint adagolt és a gyertyát beköpte. Csak új gyertya betétele után működött megint.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja? R6
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.