A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Xf 650 Freewind 1997 (644)

Xf 650 Freewind 1997 (644) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szerelem - érzés, nem ige!

Szöveges ítélet

18 évesen vettem a motort, megfelelőnek tartottam az A2-es jogsihoz. Előtte már volt egy 125-ös GS-em, így nem voltam teljesen kezdő, de a majd' 4x-es teljesítménynövekedés megijesztett az elején. A motor olasz import volt, valószínűleg csúszhattak vele, a horzsolásnyomokból legalábbis erre következtettünk. Honosítás, gyors szerviz és olajak/szűrők cseréje után használatba is vettem.
Miért túraenduro? A Vattás videókon kívül mélyvíz volt a műfaj, de úgy gondoltam, kishazánk híresen minőségi útjaira megfelelő egy ilyen szekér, ha pedig dűlőútra tévednék, akkor se kelljen átterveznem az útvonalat. Normális gumikkal egyébként abszolút vállalhatók ilyen túrák, homokbányába állatkodni meg nyilván nem ilyennel megy az ember :D
Miért konkrétan ez? Megjelenésekor szenzáció volt, ám mára meglehetősen alulértékelt lett és nem is egy túl gyakori verzió. A kacsára emlékeztető műanyagborítások alatt pedig igazbából egy ezeréves technika bújik meg, annak minden előnyével és hátrányával. A Freewind relatív olcsó, korrekten összerakott és nem érzed magad átverve rajta. Házon belül talán a Vitarához lehetne hasonlítani, azt adja amit mutat magából.
Milyen vezetni? A DR650 egyhengeres blokkja kellően nyomatékos, alacsony fordulatról is megfelelően(néha meglepően combosan) húz, minden egyes dínószafton megtett métert örömmé varázsol. Igazi eleme az országút, 120 felett már zavaró a szél és a szélzaj(183 cm vagyok), ám addig megfelelő. Nyomatékból nincs hiány, 70-ig elég az ötös - ami a legutolsó fokozat -, előzésnél is bőven. A blokk zaja elenyésző, még nyitott sisakban is.
Városban könnyű irányítani, mivel 75 cm a kormány, mely a motor legszélesebb eleme, játszva elfér az álló sorok között, és akár egy SUV fölött is simán átlátsz róla. Lámpától lámpig viszont kíméletlenül megnő a fogyasztás, sem a léghűtéses blokk sem a dupla Mikuni karbik nem preferálják, ilyenkor nem nehéz 8 körüli értéket sem produkálni, míg kint ennek bőven elvan a feléből a 48 vérmes vadló:)
Az üléshelyzet hosszabb távon kényelmetlen, kb 150-180 km-t viselsz el rajta egyhuzamban. A kormány kényelmesnek mondható, kiállásnál viszont hiányzik néhány plusz centi. A blokk vibrációja szinte csak melegen lámpánál érezhető, és akkor sem zavaróan, cserébe a hang kárpótol mindenért.
Kinek ajánlanám? Kezdőknek és újrakezdőknek egyaránt, scrambler alapnak, belépésnek a túraenduró-világba. A motort olcsó fenntartani és üzemeltetni, mivel relatív könnyű, ha akarod kezes, ha tövig húzod a gázt tud meglepetéseket okozni. Az olasz verziók 150-nél tiltanak, de értelemszerűen nem is erre van kitalálva a motor.

Összességében egy zseniális kezdőmotor, amit ráadásul A2 jogsival is vezethetsz legálisan, gyárilag is 48 le. Jól fogyaszt és alkatrész is van hozzá, ha pedig számit az egyéniség akkor ez tényleg a Te motorod, garantáltan megfogja szerettetni veled a műfajt, ahogy velem is tette!

Az őt követő generáció nekem személy szerint nem tetszik, bár technikailag nagyon ottvannak a V-Stormok is, így valószinűleg egy 900-as Triumph követi majd.

Aki pedig még olvasni szeretne róla, annak ajánlom a Gács Tomi világutazó blogját:https://ontherun.blog.hu/

Hibalista

- Kopóalkatrészeken és olajcseréken (szóval szokásos dolgok) semmi említésre méltó.

Ide hordtam szervizbe

Turi Alex Újfehértón. Egy isten, egy két lábon járó professzor és lexikon, a Nyírség Burt Munroja. Japán motorokat keni-vágja, hihetetlen tudása és tapasztalata van velük kapcsolatban. Olcsón, profin és gyorsan dolgozik, iszonyat korrekt, csak ajánlani tudom!
10/100

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

-

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1998
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 58000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? GS 125 Következő motorja? Tiger 900
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.