Szép volt
Szöveges ítélet
Első motornak valami 400-ast kerestem, azért ezt választottam, mert igen nagyon tetszik. Egyébként nem volt egy rossz választás. Nagyon jól kezelhető, könnyen vezethető, kiegyenlitett teljesitményű motor.
Kis teljesitménye miatt sok hülyeséget enged a gázmarkolaton, de azért mégsem olyan gyenge, hogy ne lenne élvezetes vele a motorozás. A Bandit blokkját tették bele, viszont nehéz hozzá a teste: mindennel töltve kb 200 kg. Ennek megfelelően sokat kell váltogatni, és a fogyasztása is viszonylag magas. Akármit csináltam, 7 körül volt, új gyertyákkal lement 6,2-6,5 körülire. Kb 150-160-as tempóig jól gyorsul, autókat otthagyja ha kell, kényelmes utazója 130. Hátul 160-as gumi van rajta, nekem Conti roadattack volt mindvégig, ezekkel kanyarokban nagyon jól viselkedik, bár peremig csak pályán mertem dönteni. Lassan manőverezni sem nehéz vele, városban is használtam sokat.
Az üléspozició nekem (183cm) kényelmes volt, kissé hasalós, a menetszelet a mellkasomra/vállamra lökte, igy pont jó, én nem szeretem, ha a sisakra veri, meg azt sem, ha teljesen kifogja a szelet. Olyan a spoiler formája, hogy valamennyire a kézről is eltereli a szelet. Az ülés kb 150km után kellemetlenül nyom, a hátsó ülés felejtős, én egyszer 20km-t alig birtam ki rajta. Mások nem panaszkodtak rá nagyon, de azért elismerték, hogy kemény. :)
Szervizelni nem valami felemelő, még egy izzócseréhez is le kell szedni a fele burkolatot, a központi rugó feszitéséhez nőgyógyász kezek kellenek. Kopóalkatrészeket könnyen kapni hozzá, normál áron vannak. Az olajcsere 6e km-enként javasolt, egyébként igényli is a motor. Nekem a gyári kipufogóval tetszett a hangja, szépen szólt, és inkább a blokkot hallgatom, mint valami rekedten üvöltő kipufogóhangot. Amikor megvettem, egy sportdob volt rajta, azért az sem volt rossz, többen felfigyeltek ha jöttem. Olajat azért időnként evett, de nem vészesen, egy periódus alatt 0,5-1 litert. A benzinellátása elég kényes, hajlamos túlszivni magát vagy kiszáradni, kis időbe telt, amig megtanultam, hogy kerüljem el, hogy 15 percen keresztül inditózni majd tologatni kelljen, hogy végre beinduljon. Benzincsapot elzárva vagy tartalékon hagyni tilos!
Kiegészitőket nehezebb rá találni. Ha mondjuk dobozt találna rakni rá az ember, már valami egyedi megoldás kellene. Az ülés alatt használható rekesz van, befért a láncom, elsősegélycsomag, izzókészlet, meg mondjuk egy esőnadrág. Elől is van 2 kis tárolórekesz, hasznos dolog, bár egy kesztyű neccesen fér bele.
Összegezve egy szép és egész jó motor, szerettem minden nyűgjeivel együtt, sokat mentem vele, amikor tehettem. Nyugodtan indultam el vele 3-400 km távolságba is, megbizható motor. Szerintem ha szépen bánnak vele, sokáig birja még, de sajna meg kellett válnom tőle.
Hibalista
- Hátsó féktárcsa 20e - Fékbetétek elől+hátul 16e - Láncszett 25e - Gyertyák 8e - Telószimering+olaj 5e - Akksi - Rugók elől-hátul felpuhultak, műanyagok rögzitőfüle több helyen letöredezett, (még a gyári) fékcsövek sokat engedtek már. - Komoly meghibásodás szerencsére nem volt.
Ide hordtam szervizbe
Amig meg nem jött az önbizalmam, Gestához vittem.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Miután megjött az önbizalmam, én szereltem.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 62000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | TDM |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |