Szép, szép... ennyi pénzért mit akarsz? ;)
Szöveges ítélet
Hol kezdjem... 12 000 km-rel vettem, német kereskedésből. Nem hittem el, hogy használt, szalon-állapotú volt, sehol semmi nyoma a használatnak. Egy karcolás se. A gumik is zsír újak voltak rajta.
A kipufogó környékén hallatszott kicsit később némi rezonancia. Meglett végül a ludas: egy repedés, amit 5 perc alatt meghegesztett egy lakatos, szó szerint nyom nélkül, mert eredetileg is egy varrat volt ott, ami elengedett. Utána gond nélkül ment a moci vagy 20 000 km-t. Később le-leállogatott és fulladozott. Az ok: brutál poros légszűrők (egy poros reptér folyománya). Csere: tökély.
Össze-vissza ennyi konkrét gondom akadt a megtett 26k alatt.
Általánosságban: a futómű szerintem kicsit túl fapados. Az első hamar felkoppan és nem is jár túl fürgén, és kb. ugyanez igaz a hátsóra is, ha meggondolom. Erre a kőkemény és hihetetlen kényelmetlen ülés még rátesz egy (szív)lapáttal, úgyhogy egy megállás nélkül lenyomott 50 km után kezd sportteljesítménnyé válni a motorozás. Nem értem, hogy cseszhették ezt el ennyire, mikor még a 125-ös kis Marauderen is ezerszer kényelmesebb, szélesebb és puhább ülés van. Sokkal jobban is néz ki - a VZ 800-asé ránézésre is egypálcás. Nem is marad így, tavaszra megcsináltatom.
Ja, ha már igénytelenség. A tré ülésen kívül elég stílusidegenek az otromba alu kormánykapcsoló-házak a bumfordi műanyag gombokkal. Ezt a két dolgot igényesebbre tervezték volna (meg esetleg kardánosra a meghajtást), egy igen csinos darab lenne a VZ 800. Mondjuk nekem amúgy is sokkal jobban tetszik a formája, mint mondjuk az Intruderé.
A lánccal nem vagyunk nagy barátok, akármennyit fújkálom (egyszer cserélni is kellett lánckerekestül), mindig pillanatok alatt nyúlik vagy két centit (lógásban mérve, persze). Nem is értem, meddig tud még nyúlni. Lehet, tavasszal még egy szett-csere játszik majd - meglátjuk.
Összességében ennyi gond volt csak, és nemhogy nem hagyott ott sehol, de soha semmi baja sem volt, és alapvetően élvezetes motorozni rajta. Robban, nyomatékos, ugyanolyan dinamikusan lehet közlekedni vele a sorok között is, mint a soros pörgős mocikkal. Érezni mondjuk a lukat egész lent (rángat) meg a felső tartományban is (egy fordulat fölött már nem nő az ereje, csak a hangja), dehát nem egy 1.8-as motor, ez van. Középen szépen dolgozik, és azért van ott 5 gang, tessék beosztani.
Belépőnek a "nagyobb" mocik világába szerintem tökéletes, bár aránylag hamar kinőhető. Az ár-érték arány teljesen rendben van - sőt.
Hibalista
- 12 000: kipufogódob-nyaknál a hővédő borítás alatt egy repedés, ahol kifújt. Egy 500 forintos hegesztés megoldotta.
- 30 000: lánc szett - kicsit elhanyagoltam ;)
- Semmi más, csak az olaj- meg szűrőcserék.
Ide hordtam szervizbe
Amargo. Csak jókat mondhatok, és ez mind gyakorlatilag Burka Józsihoz köthető. Csak ajánlani tudom. Korrekt, gyors, megbízható.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 12000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |