Suzuki Gsxr K2
Szöveges ítélet
Lehet, hogy én is elfogult vagyok, de szerintem ez a valaha készített legszebb GSX-R forma a gyémánt alakú első lámpájával és az áramvonalas, mégis masszívnak ható idomaival. Ezt a hatszázas szériát 2001-től 2003-ig gyártották és - néhány apróságot leszámítva - így nézett ki a 750-es és az 1000 változat is. Egy mai sportmotor mellé állítva ugyan akkorának tűnik, mint egy puffasztott gőzmalac a legújabb playmate csajok mellett, cserébe viszont nem nagyon kell rajta kucorogni, az ülése jó széles és a szélvédelme is közelít a tökéleteshez. Ennyi dícséret után talán már érthető, miért csaptam le rá, amikor hosszas keresgélés után megtaláltam ŐT a használtmotor.hu-n. Érdekesen alakult a motoros életem, mert 2000-ben álltam le vele és fordultam az autók felé, de 2012-ben aztán valamiért rámjött a roham, hogy kell egy motor. Én a fokozatosság híve vagyok, ezért nem ugrottam rá egyből egy 1000 ccm-s brutál szupersport motorra, hanem újrakezdőként, egy visszafogott teljesítményű túra-sport gépet vettem. Suzuki Gsxf 600, "Burkolt Bandita" címszó alatt olvashatjátok. De hát ahogy ez lenni szokott egyre jobban jött vissza a rutin, egyre többször vettem észre, hogy lehagynak a lámpáknál, és az autópályán különböző sportosabb motorok, emiatt is újra elkezdtem kacsingatni a sportgépek felé. (anno1 egy Fzr 1000 Exupról szálltam le) Az eladás hirtelen jött, mert éppen egy tanfolyam kellős közepén voltam, amikor a az egyik szünetben odajött egy srác, és kérdezte, hogy nem eladó-e a gép, mert most vált 400 ccm-ről 600-ra és ilyen motorra gondolt, meg a színe és az állapota is tetszett neki, ráadásul olyan árat kínált érte, aminek nem lehetett ellenállni. Nosza, meg sem hirdettem és pillanatok alatt eladtam a motoromat. Én szegény, :) ott álltam a szezon 2/3-nál motor nélkül. Na ilyenkor érez az ember sürgős késztetést, hogy azonnal vegyen valamit, mert csúnyán égeti a lé a zsebét. Vettem egy nagy levegőt, meg frontint+házi szilva pálinkát, lenyugtattam magam és elkezdtem tiszta? fejjel nézni a számomra érdekesnek tűnő motorokat. Vannak elveim és azokhoz tartom magam, ideértve a vásárlási szokásaimat is. Sokan ezt nem értik, de alap a leinformálhatóság, a lehetőleg vezetett szervizkönyv, esetleges sérülésmentesség, nem baj, ha karcos, lesz*rom, mert nem óra állást szoktam venni, hanem állapotot, de legyen olyan ami tetszik és az se baj, ha jó állapotú. :) Kigyűjtöttem vagy 25 motort és szépen vártam, hogy esni kezdjenek az árak... na arra várhattam, mert nem hogy lejjebb kerültek, hanem lassan, bizonyos modelleknél elkezdtek felkúszni a szezon végén! Értetlenül álltam az esemény előtt, aztán rádöbbentem, hiszen az új motor értékesítés az elmúlt években a 0 felé konvergál, ezért mennek fel a használt-ámde jó állapotú motorok árai. Hetek alatt a 25 motorból lett 15, aztán 11, utána 8, majd pillanatok alatt elfogyott a fennmaradó 8 is. Banyek, itt résen kell lenni, mert elviszik a jó vételeket. Ráálltam, figyeltem és amikor felkerült a hirdető oldalra a jelenlegi motorom, azonnal hívtam a tulajt és mentem megnézni.
Tiszta udvar, rendes ház, még rendesebb garázs, 57 éves úr az eladó. A gép a garázs legvégében leponyvázva állt, a ponyva kissé poros volt. Kérdésre elmondta, hogy júniusban volt utoljára beindítva a motor, mert vizsgára vitték, akkor kapott új hátsó gumit és egy akkut, egyébként nem nagyon volt használva. A fia vette aki viszont 2 éve külföldön van és már unják, hogy foglalja a helyet. Kitolta nekem, körbenéztem és tudtam, hogy belefutottam a klasszikus kivételbe: korrekt eladó, korrektül karbantartott gép-----> meg kell venni mert, ha én nem, akkor jön más és elviszi ezt a gyöngyszemet. Szervizkönyv? Ja natürlich, végig vezetve, gyári kulcsok, fékbetétek, féktárcsák, lánckerekek és lánc... 24.000 km az órában, nem karc, de törésmentes. Nincs több kérdésem, kéremkapcsojjaki :) A rend kedvéért alkudtam egy kicsit aztán elhoztam, és az átiratási ceremónia után elvittem a kedvenc szervizembe, ahol alátámasztották az első műszaki benyomásaimat, és megcsinálták rajta a kötelező szervizt.
Maga a motor:
Kérem szépen ez egy könnyű kis bicikli, mármint a Gsxf után :). 4000 rpm-ig konkrétan semmi sem történik, 6000 rpm-nél áll össze és innen szépen elindul, majd 8000-től nagyon megindul és folyamatosan erősödve tol tiltásig. Konkrétan b*szottul gyorsul és megy, mindezt teszi úgy, hogy közben elhiteti veled azt, hogy Te vagy a király. Hiperűr ugrásokra képes a forgalomban, a többi résztvevő csak akadálynak vannak ott :) Nagyon gyors kis gép, könnyű irányítani, én egyből beleszerettem és állandósult rajta a mosolygási faktor. Szerviz után direkt mentem vele 2 nap alatt 500 km-t, hogy milyen rajta a testtartás stb. Könnyebb, jobb, sokkal komfortosabb vezetni, mint a Gsxf-t, nem fáradok el rajta. A motor ergonómiája - ahhoz képest, hogy egy sportmotorról van szó - már-már példaértékű, nagyon kényelmesen elférek rajta, a nagyméretű idomok miatt a szélvédelem is remek. Én nem pályázom, inkább a túrákat, a kacskaringós tempós haladást részesítem előnyben, erre is alkalmas, ráadásul remekül málházható a gép.
Meglehetősen szeretem. :)
Hibalista
- A kopó-fogyó alkatrészeken kívül semmi nem romlott el rajta.
Ide hordtam szervizbe
Kék-Hold SE
Egy magánvállalkozás Bp.-n a III.-ik kerületben, egy recepciós hölggyel és két szerelő sráccal + a tulaj.
Akármikor mentem a legmagasabb kiszolgálási minőséggel találkoztam, nem véletlen, hogy mindig előre kell bejelentkezni, mert tele a naptáruk. Ha kell, természetesen instant segítséget is adnak. A szerelő srácok az az igazi lélekből dolgozó emberek, mindegyik motorhoz úgy nyúlnak, mint, ha a sajátjuk lenne. Mindent megmutatnak, felvilágosítással szolgálnak, gyorsak, szakszerűek. Régóta járok hozzájuk, ezért vittem oda a 24.000 km-s szervizre a Gixxert, mert tudtam, hogy a legjobb kezekbe kerül. Az alkatrészeket én vittem, de nem álltak meg ezek cseréjénél. A szerviz a következőből állt: Első gumi csere+kerék centírozás, fékbetétek ellenőrzése, olaj+szűrő csere, levegőszűrő csere, gyertyacsere, fékolajcsere, diagnosztikai ellenőrzés, pillangószelep szinkron ellenőrzés, generátor töltés ellenőrzés, akku ellenőrzés, fagyállócsere, kormánycsapágy ellenőrzés, kerékcsapágyak ellenőrzése, szelephézag ellenőrzés. Mindezért, számlával 15.000 Ft-ot fizettem....
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 24200 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Gsxf 600 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |