Sárga ördög
Szöveges ítélet
Úgy látom régi GSXR-ekről még nem nagyon van ítélet, úgyhogy hozzájárulok az 1000 ítélet gyarapításához. A motort 19 éves korában vettem, kényszerből. Vmi klasszikusat szerettem volna (Z650-et, 400EFT-ig), de jópár motor megtekintése után kénytelen voltam letenni erről. Még ennyi a hirdetés alapján "kitűnő állapotban lévő", füstölő, csörgő, szétszakadt ülésű, rozsdás motort nem láttam. Elkezdtem nézegetni a régi GSXR-eket. Egyszer vezettem ilyet, és 10 év múltán is jól emlékeztem, hogy remegett a küllőm, miután chopperhez szokott kézzel húztam egy kövérebb gázt. Sikerült is egy átalakított (R1 faridom, streetfighter fejidom, semmi más burkolat) jó bőrben lévő darabra akadnom. A próbaúton semmi égbekiáltót nem tapasztaltam, nem füstölt, nem csörgött, kuplung, kormánycsapágy rendben voltak, a féktárcsa egy nagyon kicsit ütött, és a telószimeringek kicsit engedtek. Megvettem. Már a hazaúton tudtam, hogy a csutkakormányt le kell cseréljem, ha kényelmes túrázásra szeretném használni. Az ülés kényelmes, a lábam kitűnően leért róla (168 cm magas vagyok). Mire az autópályára értem, kicsit megbátorodtam. Ráhasaltam, és elkezdtem húzni. Mire észbekaptam, 200 (9500 a fordszámmérőn). Na még egy kicsit. Kezdtem félni. A szél cibálta a dzsekit keményen, ebből a kormányra is átadódott egy kevés, szitálni kezdett a motor. 240-ig húztam, tovább nem mertem (11200 körüli ford, 12500-nál van a vége). Azóta sosem hajtottam meg igazán. Túrázásra, munkába járásra használom, nagy megelégedettséggel. Miután a kormányt kicseréltem, az üléspozíció is túrás lett. Több chopperem is volt ezelőtt, de egyik sem kényelmesebb, teljesítményarányban meg (100 ló/200kg)... Bár a V2-es hangnál nincs szebb, az igaz. De ezt az apró békát lenyelem. Összeségében egy kitűnően használható motor (megfelelő átalakításokkal), minimális szervízigénnyel, olyan teljesítménnyel, amit igazság szerint kevesen tudnak biztosan uralni. Mindenkinek ajánlom, akinek nincs sok pénze.
Hibalista
- Semmi! A kormány átalakítása miatti fémfékcső csere költség az egyetlen, amire költenem kellett. Olajcsere, fék karmantyúzás esedékes.
Ide hordtam szervizbe
MATHIAS MOTOR KFT, Miskolc, Csabavezér u. 25.
Kedvesek, gyorsak. Nem olcsók (4000 Ft/óra+ÁFA)
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |