Sárga moszkító
Szöveges ítélet
A motort 2005-ben vettem újonnan, 0 kilométeresen. Még a morini blokkos, karburátoros változat, "Alstare" sárga-lila fényezéssel. Saját lábán ment haza. Első rémület: "sík úton önerejéből" csak 30 km/ órára volt képes. Mire Óbudára értem vele az M3-astól (valami Black Motors), elkezdte engedni a hűtővizet (a nullrevíziós "szakik" nem csavarták rá a hűtővízkupakot !!) és mind a két tükre lelazult. Az Árpád hídon kiherélt Honda Dio-k 70-80 km/órával előzgettek. Kicsit szomorú voltam a több mint félmilliós vízhűtéses, dupla tárcsás, dögös, de vérszegény "sportrobogóval". Csigalassúsággal eltelt az első ezres, variátor fojtás ki, majd kis könyörgésre a szaki a kipufogócsúcsot is levágta. A gyorsulás némileg javult, és a végsebesség is elérte a 60-at. Idén télen egy Gianelli Next sportkipufogó után végsebesség kb. 70 km/h, gyorsulás tovább javult. Ja, a 4400 km. alatt a 3. doboz Castrol ACTevo motorolajat fogyasztja, egyébként szalon állapotú. Nemrég átesett egy kisebb átépítésen: Malossi 70 cm3-es hengerszett, Dell´orto 17,5 -ös karbi 90-es düznivel, szívótorok fojtáskivétel - azóta a gyorsulása brutális - aláz minden 50-es olaszt, végsebessége kb. 80 km/óra, igaz ilyenkor már zabál. Aki szidja a menetteljesítménye miatt, annak azt tudom mondani, hogy a 2000- 2003 közötti Aprilia SR 50 legendás hírű sportrobogó ugyanezzel a Franco Morini blokkal készült - kevésbé lefojtva. Ha nem távolítanak el minden fojtást, valóban harmatos kissé a moci.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Csak az "ezres". Egyébként nem volt szerelőnél.
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4400 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |