Rozsdaboglya, avagy a Suzuki szégyene
Szöveges ítélet
Újonnan vettem, előttem csomagolták ki a dobozából. Kényelmes, könnyen kezelhető gép volt, alacsony súlyponttal, kényelmes üléspozícióval, kissé kemény hátsó rugózással és puha, de felütésre nem hajlamos első teleszkóppal. Elsőre nagyon zavart rajta a gyárilag direktre kötött világítás. Az előző motorjaimon már megszoktam hogy én tologatom a kapcsolót, de itt bele kellett törődnöm hogy a gyújtáskulcs elfordítása után ha kell ha nem, világít. Ennek ellenére imádnivaló kis dög volt,bár a szerelem nem tartott sokáig mert egy hónap használat után veszett rozsdásodásba kezdett. A motorblokkon, a kerekeken, és a műanyag elemeken kívül minden rohadt rajta. A krómozott elemek mind rozsdásodtak, a váz összes rejtett részéből kúszott kifelé a vörösesbarna szörnyeteg. Mindez annak köszönhető, hogy a gyártó a váz összehegesztése és zsírtalanítása után minden előkezelés és alapozás nélkül egy vékonyka réteg fekete festékkel kívánta megelőzni a korróziót. Mondanom sem kell, a váz rejtett helyeire már nem jutott a drága anyagból, simán leködölték, "oszt jóvan". A kereskedő miután felkerestem a garanciális javítás miatt,a vállát vonogatta, és olyanokat mondott, hogy "egy milla alatt ne is számíts minőségre". A hajamat téptem... Végül nagy nehezen szétkapták és leszintereztették a vázat de olyan gyalázatosan rossz minőségben, hogy az összeszerelés után egy héttel már át is ütött rajta a rozsda. A kicserélt krómozott elemek is rozsdásodtak, én meg gyalog jártam, és mivel részletre vettem, szépen fizettem a csekkeket. Na ekkorra már habzott a szám, KERMI-t és peres úton-t emlegettem. Erre hoztak egy új vázat japánból, beszerelték és már mehettem is motorozni. Nagyon boldog voltam vele, de csak kb. két hétig, mert az új váz ugyancsak egy réteg ködölést kapott, és az első esős nap után veszett rozsdásodásba kezdett. Visszavittem és a motorszalon tulajdonosával aki az étékesítőivel szemben jó fej volt, visszavásároltattam a gépet.
Hibalista
- Semmi sem romlott el, viszont úgy rozsdásodott, mintha ez lenne a gyári előírás. Emiatt a hét hónapból amíg az enyém volt, három és felet töltött a szervízben.
Ide hordtam szervizbe
Motorrad, Suzuki márkaszervíz, Tóth László szervízvezető.
Értékelése: 1
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.4/10) |