(Rém)Álom!!!
Szöveges ítélet
2004-ben egy ETZ-150 után találtam az akkori hirdetésekhez képest valamivel olcsóbban hirdetetett motort. Debreceni Suzuki Power City hirdette szervízkönyvvel. Azt gondoltam, hogy Suzuki szalon, nem adnának el hibás vagy esetleg sérült motort. Mivel akkor még szinte semmit sem értettem az ilyen motorokhoz megvettem örültem egy darabig. Télen vásároltam a motort kipróbálás nélkül, de amint jött a tavasz jöttek a gondok. Először csak a kettest dobálta a moci, így ezt javítani kellett. Akkoriban semmit nem mondott nekem, hogy a 2 éves motor 12000 km-es futásánál ez hogyan fordulhat elő??? Főleg, hogy márkakereskedésből vettem!!! Na mindegy csináljuk meg, mert nem fogjuk úgysem eladni. Pár ezer km után amikor már kissé bátrabban kezeltem a gépet és próbálkoztam egykerekezni észrevettem, hogy repedt a váz. Oks, láttam minimális csúszás nyomot a motor faridomján, de ez mégis hogyan lehetséges??? Blokk ki, irány húzatni a vázat, mert hogy akkorát estek vele korábban, hogy 1,5 centi volt a vázban. Persze akkori fejjel nem éreztem a különbséget, de amikor egy hozzáértő ráült ő azonnal kiszúrta, hogy egyik irányba döntve szinte beesik a kanyarokba ... A javítás után többször is tovább repedt a váz és sosem lett már többé olyan, mint amilyennek kellett volna, de ennek ellenére rendesen használtam a motort és tettem bele 38000 km-t. Amikor pedig a Power City környékén jártam nagyokat anyáztam magamban ...
A motor teljesítménye egyébként bőven elég volt bármire. Szerintem kényeles volt a sportmotorok között pedig elég magasra nőttem. Azért két személlyel és csomagokkal már nem ez volt az ideális, de kit érdekelt amikor jól néz ki :D Simán lehetett vele egykerekezni /persze csak pályán ;)/, a pályán a végtelenségig lehetett dönteni és koptatni a lábtartót. Inkább a képességeim szabták a határt és nem a motor. Fogyasztást én 7 alá nem igazán tudtam levinni és ha több 600-s motorral mentünk együtt jellemzően mindig az enyém fogyasztott a legtöbbet, de szerintem ez csak az enyémnél volt így és nem típusjellemző. Az erő olyan 7-8 ezer környékén jött meg, de onnantól nem volt megállás. Alatta inkább csak olyan gurulgatós, de persze bőven elég az is bármire. 8 évig volt meg, mindig indult, nem kellett szelephézagot állítani 50000 km-nél sem. Amikor tavasszal elővettem csak beraktam az aksit és azonnal indult is. Az olajat sosem ette, nem füstölt stb mindig egyenletesen járt. Egy hátsó gumi 4-6000 km-t, amíg egy első 10-12 ezret bírt. Gyengepontjaként én a féket említeném. Az a márkatársaihoz képest nagyon gyenge volt, viszont egy első fékbetét simán kibírt 30000 km-t és még csak kopott sem volt... Az első tárcsa 50000 km után még csak meg sem kopott. Igazából a végén már kissé gyengének éreztem és végül többek között ezért is adtam el. Viszont a fent említett problémák ellenére mindig is imádtam vele menni. Tetszett, hogy könnyű, de kényelmes és bármit meg lehett vele csinálni. Ha bárki ilyenben gondolkodik szerintem nem fog benne csalódni és ha nem rommá tört példányt vesz meg(mint én) a fenntartása is nagyon olcsó lesz.
Hibalista
- Hengerfej csere 35000 kmnél.
- Kettest dobálta a váltó ...
- Törött váz, amit hiába hegesztettek többször is mindig előjött.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 12 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 38000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | ETZ-150 | Következő motorja? | ZX9R |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |