Régi belső, régi köntösben - mégis kiváló
Szöveges ítélet
Amikor új motor vásárlására adtam a fejem, 3 típus között ingadoztam: CBF600, DL650 és GSX750F. a Honda kiesett, mert gyengusnak tűnt második motornak. A DL azért, mert pont szélesebb volt, mint az ajtó, ahol a garázsba kerül :) Egyébként számomra pont annyi érv szólt egyik mellett, mint a másik mellett.
De térjünk a GSXF-re... Lassan 3 éve megyek vele, igaz, nem ülök rajta egész nyáron, kb 16000km van benne, de idáig semmi probléma nem volt. Átlagos módon használom, autópályára ritkán tévedek. Átlagban 110km/h az utazósebesség, így 5-5.5liter között fogyaszt, persze ha jobban megkínája az ember, akkor 6,5-ig is felkúszik - de ez viharos záporos hűvös autópályás 160km/h-s környezetben történt :) és ős-SACS motor lévén ez szerintem teljesen rendben van. Mindig van benne elég erő, kellemes, nyomatékos a motor és akkor sem ilyed meg, ha 10000/perc fölé kell pörögni - de az ilyen eseteket ritkán követtem el. A 92 LE viszont nem rántja ki alólam a gépet, ha egy agyonázott úton alattomosan megbúvó, síkos bitumencsíkra érkezem - illetve egy kicsit mégis, de ezt még kontrollálni lehetett... Vagy csak szerencsém volt :)
Számomra teljesen kényelmes motor, mind a 197 centimnek, hosszú távon sem érezni különösebb fáradtságot, a BMW 24 órás túráján is minden gond nélkül végig lehetett motorozni.
Nálam nem nagyon kopik a motor, láncfeszességet először 12000km után állítottak, a fékbetétek még rendben vannak, csakúgy mint a hátsó gumi, az első már túl sokat nem mehet. Az egyetlen, amire a vásárláskor nem gondoltam, a csomagok. Persze, lehet rá venni dobozt, de ha csak rá akar kötözni az ember valamit, akkor ott az utasülés és kész, itt hiányzik a DL650 pakolófelülete :)
Nem elhanyagolható jellemző a színe: mélykék, szerintem a legszebb szín a Suzuki kínálatban...
Hogy ne csak jót írjak, a kereskedésben nem reklámozták hogy az oldaltámasz nem kimagasló mérnöki csoda, így egészen addig üresben támasztottam le, amíg egyszer a hátsó felni tisztítása közben magamra nem döntöttem a motort. Ebben közrejátszott mind a 250kg-ja is... Szerencsére egy apró karcolással megúszta - és a sötétkék szín miatt alig látszik, azóta szigorúan nem felejtem üresben. Érdekes módon az eset után sok tulajtól hallottam ezt a tulajdonságot :)
Mindent összevetve jó választás volt.
Hibalista
- Az oldaltámasz nem kellőképpen stabil, nem ajánlatos üresben oldaltámaszra engedni. A plexi alacsony fordulatnál zörgött, ezt megoldották a szervizben, egyébként a kötelező szervizeken kívül nem kellett hozzányúlni.
Ide hordtam szervizbe
Motorrad, Bp. Nagykőrösi út
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |