Problémás legenda
Szöveges ítélet
A motort mindenki isteníti, hogy mennyire elnyűhetetlen, és milyen jó. Nekem előtte egy KTM motorom volt, amit többek között azért adtam el, mert meguntam az örökös szerelést, de csömörből vödörbe kerültem, és a KTM legalább ment...
A vásárlást követő pár száz km megtétele után komolyabban átnézték a motort és kiderült, hogy vezérműláncot kell cserélni, mert már a végét járja a feszítő, de még hangja nem volt. A blokk megbontása után derült ki, hogy a henger és a dugattyú rossz állapotban van és azokat is cserélni kell. Pozitív, hogy a Suzukihoz könnyen lehet itthon alkatrészt vásárolni, a többi gyártóhoz képest olcsón van minden újonnan és bontottan egyaránt és rengeteg tuning alkatrész rendelhető. A hengert érdemesebb volt gépműhelyesnél perselyeztetni és egy új Wiseco dugattyút beleépíttetni. A blokk így 440cc lett és szépen muzsikált. A 10%-os lökettérfogat növelés után állították a karbit és a légszűrőt megnyitották, továbbá volt egy sportdob is a motoron. Mindezek ellenére ugyanolyan harmat gyengének bizonyult, mint korábban. Végsebessége jó ha elérte üveghangon a 120km/h-át, kerékre másodikban csak kuplunggal jött fel. A blokk javítása során a futóművet is teljesen fel kellett újítani. Az S-szériának nincs zsírzószem a himbán, ezért az ott található összes tűgörgős csapágy berágódott, a szimeringek elértek. A váltó 5 sebességes, pontos, jó. DRZ betegség, hogy a generátor leég. A hűtő eséskor könnyen sérül, neten rendelhető hozzá fém hűtővédő.
A motor futóműve gyárilag túl puha, supermotózáshoz, utcára biztos, de utassal is igencsak megül. Az első Showa teleszkópok átszelepeléssel és sűrűbb olajjal javíthatók, és még húzó- nyomó fokozat is állítható rajtuk. A hátsó rugóstag szintén átszelepeléssel, sűrűbb olajjal és kellő gáznyomással javítható, rugó csere nélkül, de ehhez szakember kell. Nekem a kormánycsapágyat is zsírozni kellett, már arra is ráfért az ápolás. A gyári gumi fékcsöveket is érdemes fémfékcsövekre cserélni, ha pontos nyomáspontot szeretnénk.
Összességében a motor gyenge és lomha, de könnyen kimotorozható. Egy 125 köbcentis 40 lóerős kétütemű motorral jobbat lehet motorozni. Mivel a közhiedelem az, hogy igénytelen, általában használtan igencsak lelakott darabokat találni, amit nem tartottak rendesen karban, maximum a blokkban olajat és szűrőt cseréltek, úgyhogy ezt cáfolnám, törődést igényel.
Élvezetesen motorozni kisebb aszfaltpályán, szerpentineken lehet vele, mert jól dönthető. Kellemetlen, ha előzés közben a benzincsapot tartalékra kell tekerni, valamint hosszabb utakra sem ajánlom, pláne utassal.
A motoron még bővel lehetett volna mit javítani, de meguntam és eladtam.
Hibalista
- Vezérműlánc - Dugattyú, henger - Himbacsapágyak - Hátsó rugós tag - Első teleszkóp szimeringek - Típushiba: generátor leégés, fékpedál beszakítja a kuplungdeklit
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | LC4 | Következő motorja? | VTR |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |