A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki

DRZ 400 S 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Problémás legenda

Szöveges ítélet

A motort mindenki isteníti, hogy mennyire elnyűhetetlen, és milyen jó. Nekem előtte egy KTM motorom volt, amit többek között azért adtam el, mert meguntam az örökös szerelést, de csömörből vödörbe kerültem, és a KTM legalább ment...
A vásárlást követő pár száz km megtétele után komolyabban átnézték a motort és kiderült, hogy vezérműláncot kell cserélni, mert már a végét járja a feszítő, de még hangja nem volt. A blokk megbontása után derült ki, hogy a henger és a dugattyú rossz állapotban van és azokat is cserélni kell. Pozitív, hogy a Suzukihoz könnyen lehet itthon alkatrészt vásárolni, a többi gyártóhoz képest olcsón van minden újonnan és bontottan egyaránt és rengeteg tuning alkatrész rendelhető. A hengert érdemesebb volt gépműhelyesnél perselyeztetni és egy új Wiseco dugattyút beleépíttetni. A blokk így 440cc lett és szépen muzsikált. A 10%-os lökettérfogat növelés után állították a karbit és a légszűrőt megnyitották, továbbá volt egy sportdob is a motoron. Mindezek ellenére ugyanolyan harmat gyengének bizonyult, mint korábban. Végsebessége jó ha elérte üveghangon a 120km/h-át, kerékre másodikban csak kuplunggal jött fel. A blokk javítása során a futóművet is teljesen fel kellett újítani. Az S-szériának nincs zsírzószem a himbán, ezért az ott található összes tűgörgős csapágy berágódott, a szimeringek elértek. A váltó 5 sebességes, pontos, jó. DRZ betegség, hogy a generátor leég. A hűtő eséskor könnyen sérül, neten rendelhető hozzá fém hűtővédő.
A motor futóműve gyárilag túl puha, supermotózáshoz, utcára biztos, de utassal is igencsak megül. Az első Showa teleszkópok átszelepeléssel és sűrűbb olajjal javíthatók, és még húzó- nyomó fokozat is állítható rajtuk. A hátsó rugóstag szintén átszelepeléssel, sűrűbb olajjal és kellő gáznyomással javítható, rugó csere nélkül, de ehhez szakember kell. Nekem a kormánycsapágyat is zsírozni kellett, már arra is ráfért az ápolás. A gyári gumi fékcsöveket is érdemes fémfékcsövekre cserélni, ha pontos nyomáspontot szeretnénk.
Összességében a motor gyenge és lomha, de könnyen kimotorozható. Egy 125 köbcentis 40 lóerős kétütemű motorral jobbat lehet motorozni. Mivel a közhiedelem az, hogy igénytelen, általában használtan igencsak lelakott darabokat találni, amit nem tartottak rendesen karban, maximum a blokkban olajat és szűrőt cseréltek, úgyhogy ezt cáfolnám, törődést igényel.
Élvezetesen motorozni kisebb aszfaltpályán, szerpentineken lehet vele, mert jól dönthető. Kellemetlen, ha előzés közben a benzincsapot tartalékra kell tekerni, valamint hosszabb utakra sem ajánlom, pláne utassal.
A motoron még bővel lehetett volna mit javítani, de meguntam és eladtam.

Hibalista

- Vezérműlánc - Dugattyú, henger - Himbacsapágyak - Hátsó rugós tag - Első teleszkóp szimeringek - Típushiba: generátor leégés, fékpedál beszakítja a kuplungdeklit

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2003
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 40000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? LC4 Következő motorja? VTR
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.