Pénisznövelő túraisten
Szöveges ítélet
Pár GSXR750 után gondoltam, kipróbálom a dagadt madarat. Vettem is 2004 őszén egy vadi új példányt. Kék-ezüst, elvégre ez az igazi hayabusa szín. Péntek este vettem át, vasárnap délután már nem motorozhattam vele, belement az 1000km. Jellemző, hogy a járatási fordulat 5500-6000, ami 160-180km/h.
Nem véletlen, hogy a Suzuki 1999 óta szinte semmit nem változtatott rajta. Sikermodell. Idézek pár véleményt:
"Figyelj már, ezt a 100-ról 150-re 1 másodperc alatt ezt hatodikban csinálod?"
"Ráülsz, becsukod az ajtót, és fél perc múlva 300-at mész. Mint egy kétkerekű Lamborghini."
Tény, hogy a 300 ugyanolyan könnyen teljesíthető vele, mint a 80. Én asszonnyal, csomagokkal is túráztam vele, de a Mátrában is izzadtam rajta.
Az egésznek 2 lényege van. Az egyik a blokk, ami olyan könnyen rázza ki magából a 138Nm-t és a 175LE-t, hogy a 2006-ban kijött ZZR1400-et alacsony fordulaton megeszi reggelire. Mehetsz vele hatodikban is 80-nal, de harmadikban is 200-al, a blokk bírja. Bámulatosan könnyed, ahogy megy. Egy 2004-es R1-el motoroztam vele sokat. 250 felett az R1 gyászosan lemaradt az M3-as pályán rendszeresen.
A másik lényeg a futómű. 300-nál olyan stabil, hogy fel sem veszed, mennyivel mész. Nagyon magabiztos leszel tőle, talán ez is a hibája, hogy nem érzed, mennyivel mész. Ez az a motor, aminek egy emelt plexivel tökéletes a szélvédelme, és kell rá a 190-es gumi, mert azzal stabil.
Sajnos fél éves volt a motor, 3800km-rel az órájában, amikor egy seggfej bekanyarodott előttem, 70-nel frontáloztam. Én a balesetibe mentem, a motor meg a kukába. Produkálta a hayabusák gyengéjét, eltört a villanyak. Ez 50km/h felett odaveszik, ha frontáloznak vele. Erre tessék odafigyelni.
Amikor már tudtam járni, vettem egy másikat, de azt meg eladtam fél év után, már féltem rajta. Visszatértem a GSXR750-hez.
Aki túrázni veszi, vegye figyelembe, hogy a doboztartó rendszer nagyon drága, érdemesebb csináltatni. Nagyon leterhelve a hátsó részt, drasztikusan megváltozik a motor, ekkor 200 felett már kígyózik. Én bőven a megengedett súly felett voltam vele, ez igaz. A régi modelleknél letörhet a hátsó segédváz.
A plexi cseréje kötelező. Vagy az MRA dupla buborékos plexijére, ezen van két kis nyílás, elkerülendő a vákumot, vagy egy túraplexire, aminek a vége felhajlított.
A sportdobtól csak gyengébb lesz alul, és zörgős a hangja, a gyári a legjobb. Tankbőr kell rá, vagy valami védőfólia, mert a ruha azonnal kikoptatja a tankot elöl az ember hasánál (már fogyózom) és a térdeinél. Talán gyenge minőségű a fényezés.
A legköltségesebb állatfajta, a hátsó gumit azonnal lezabálja. A legjobb kompromisszum nekem a Michelin Pilot Power lett. A féket érdemes fém csövekkel segíteni, mert gyárilag gyalázatosak. Ezen nem értem, miért nem változtatnak.
Aki sportmotornak veszi, ez eltévedt, ez villámgyors utazómotor. A kanyarokban egy sportgépnek csak a hátsó gumiját nézegethetnénk. Ez a motor autópályára, nyílt országutakra való.
Hibalista
- Sajnos rövid idő alatt semmi.
Ide hordtam szervizbe
Budapest, Gilice tér
Jó fej a tulaj, megengedi, hogy ott állj a motor mellett a kötelező szervíz alatt. Jó a tapasztalat.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3800 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |