Őszintén és elfogultságmentesen
Szöveges ítélet
Megbízható, 180 centiig kényelmes (afelett szerintem közel lenne a lábtartó, de azt is meg lehetne oldani, én 165 vagyok, és így teljessen jó...)
Autópályára nem alkalmas, hacsak nem egy kamion mögött 80-90-el, a belsősávos előzések felérnek egy öngyilkossággal. Tartósan lehet vele 100-110-et menni, de a jellegéből adódóan a szélzaj itt már elviselhetetlen, én 90-ig használom tartósan, és így teljesen baráti a moci. A lámpánál való elindulást nem szereti, mert alul semmi nyomatékot nem tud nyújtani a blokk, így biztosan nem te érsz leghamarabb a következő lámpához, de ez a motor nem is arra van!
Olyan motorosoknak ajánlom ezt a típust, akik lassan, megfontoltan, kényelmesen szeretnek vezetni, biztosan oda szeretnének érni, ahová elindultak. Munkábajárásra, városi vagy vidéki motorozásra, túrázásra tökéletes. Gyakorlatilag az autópálya és a földút kivételével bárhol használható, ezzel a típussal élmény a túrázás, mivel száguldozni úgysem tudsz, így gyönyörködhetsz a tájban, végülis a túrázásnak ez a lényege, nem pedig a sebesség...
Blokk: 250-es, karburátoros egyhengeres (de már négyszelepes!) őskövület. Ezt a blokkot még a nyolcvanas években tervezték, szóval gyermekbetegségei már legalább 20 éve nincsenek. Végtelen megbízható, egyszerű mint a pofon. Nyomatéka nem sok, de amikor tervezték, ez még elég volt. (ugyanakkor kevés olyan motor van, ahol a teljesítmény és a nyomaték megegyezik...:-)
Váz: Alacsony üléspozíció, magas kormány, e két tulajdonság hatalmas biztonságérzetet ad, talán emiatt ideális akár kezdőmotornak is. Az összeszerelési minőség jó, ez betudható a napközbeni sziesztáknak és a légkondinak (Spanyolba szerelik az európába kapható GZ-ket). Az első sárvádő lehetne kicsit hosszabb is, talán akkor nem szórná be ennyire a blokkot vizes aszfalton az első kerék.
Futómű: A hátsó lengéscsillapítók állítható keménységűek, ha sikerül a súlyunkhoz eltalálni a megfelelő beállítást, egész jó lesz a fenekünk kényelemérzete...:-) A hátsó dobfék már a 90-es években kiment a divatból, de talán ehhez a teljesítményhez (21 LE) ez is elég lehet, mivel az első tárcsa teljesen jó. Érdemes őket együtt használni...
Gyenge pont: A merev száron vigyorgó irányjelzők, amik pont térd magasságban vannak a parkolóban... (nekem sikerült egy lendületes leszálláskor lerúgni a jobb hátsó indexet a lábam hátralendítésekor...)
Összefoglalva tehát ami hiányzik ahhoz, hogy egy kifogástalan városi cruiser lehessen: rakodóhely, üzemanyagszintjelző, hátsó tárcsafék, no és kb 10 lóerő.
Ha a fentiek tudatában vásárolja meg valaki ezt a motort, nem fog csalódni benne, abban biztos vagyok.
Hibalista
- Most márciusban egy éves a motor, szóval nem örültem volna neki, ha bármi is elromlott volna...
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Harmati, Óbuda
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7300 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |