Örök darab, akár versenypályán is
Szöveges ítélet
Szerintem itt nem teljesen jók az évjáratok besorolásai. Mr. TotalCar - légyszi javítsátok! 1996-2001-ig volt a karburátoros (SRAD) GSX-R 600. 2001-2003-ig a K1-el kezdődő injektoros széria, itt az évek során csak a szívatón, a kipufogón és pár apróságon módosítottak 2003-ig, de a motor lényegében ugyanaz maradt. 2004-2005-ben jött az átdolgozott változat, tök új tervezésű, immár fekete vázzal, fordított Showa villákkal és új blokkal. Majd 2006-2007-ig a törpe 600-as GSX-R. Ismét új váz, új blokk, új futómű, új tank, műszerfal, kipufogó, stb...Szóval valahogy így helyes az évjárat.
Az enyém: 2004-es (K4 modell)
A barátom el akarta adni, én venni akartam egy donort versenygépnek. 3 nap alatt lezongoráztuk az üzletet. 1 hónappal később teljes versenyfelszereléssel, rajtszámmal vártuk közösen a jó időt.
2 évet húztunk le együtt a hazai GSX-R Kupában, majd a Dunlop Trophy SST600 kategóriájában.
Nem igazán utcai felhasználásról írok, de a beszámolóm talán hasznos lehet, mivel nem hétköznapi terhelésnek tettem kia gépet és két évig zokszó és probléma nélkül tűrte. A blokknak csak csúcsminőségű olaj kell (én Castrol R4 Superbike-ot, vagy Motul 300 V-t ajánlok) rendszeresen cserélve és nincs gond. A futóművét pályára keményíteni kell kicsit, ha valaki 100 kg körüli, akkor érdemes rugó cserén elgondolkozni. Mesésen jó a váz is és az egész gép meglepően jól tűri a strapát. Célegyenesben 3-4-et váltunk felfelé, eközben ha pozíciókért harcolunk néha be-be csúszik hogy tiltásig forog a gép. (egyébként ez tök nagy élmény a pálya szélén álló nézőknek, mikor 220-230-cal elhúz a gép és 5.-ben tiltáson dadog :-D )
A fék közismerten nem a csúcs kategóriába tartozik a Suzukinál. Az az igazság, hogy szerintem utcára nincs vele semmi baj és még a pályán is teljesen használható. Kicsit túl van lihegve ez a "probléma". Az tény hogy fém fékcsvel határozottabb a nyomáspont, de nem igaz, hogy enélkül használhatatlan. Versenyen nekünk nincs idő a körúti kávézó előtt hangosan mérgelődni, hogy "b...ki a szar Suzuki fék kevés az én tempómhoz"... Mi ilyenkor csak jobban rámarkolunk, vagy kicsit csúszva engedjük be a kanyarba a gépet. Szóval ezt én nem hoznám fel gyengeségnek vagy problémának.
A teljesítményét elég jól adja le a motor, de 2004-től már pörgősebb blokkot építettek a japók, ezért 9-10 ezer alá nem nagyon érdemes engedni a fordulatot, ha száguldozni akarunk. Igaz hogy így 2x annyit váltunk mint egy ezresen, de hát elvégre majdnem csek fele akkora a 600, meg nekem így jobban is tetszik a vezetés, ráadásul pályán kb. 1-1,5 másodpercre marad csak le a literes gépek mögött.
Nem dárga az alkatrész és a gumi, szerintem egész megfizethető kategória a 600-as. Suzuki lévén pedig különösen. (Honda vagy Yamaha alkatrészek áraitól néha sokkot kapok.)
2 év versenyzés alatt 3x estem a géppel, nem lett különösebb baja (bukógomba, karbon védőalkatrészek persze voltak rajta) és egyik barátom örömmel és teljes bizalommal vette meg tőlem. Ő utcán és pályán is használja és neki sem volt még vele gondja, eddig 7000 km-t tett bele. Megfelelő karbantartás mellett szinte elpusztíthatatlan gép.
Hibalista
- még az előző tulajnál a szériahiba: szekunder fojtószelepsor
- Ezt garanciában cserélte anno a Suzuki
-
- Nálam semmi baja nem volt, pedig kapott szegény rendesen
Ide hordtam szervizbe
Reál Motorcentrum Győr
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 17000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |