Okos guruláshoz kíváló partner!
Szöveges ítélet
196 cm magas vagyok, kezdő motort kerestem, de 600cm3 alá nem akartam menni, nehogy hamar kinőjjem. Kényelmesebb fejidomos túramotort kerestem elfogadható áron, hitelre. Elsőre a CBR600F vagy FZ6S tűnt szépnek, de kezes kellett volna a hitelhez, azt meg nem akartam, utólag kiderült, hogy a magasságom miatt a CBR-en az oldalidomba verem a térdem. SV650 is nagyon tetszett, csak azon meg a sportos lábtartó miatt görcsölt a hosszú lábam :)
Mivel Yamahánál és Hondanál nem találtam nekem megfelelő finanszírozást, Amargonál szemeltem ki egy használt GS500-at, bementem, srác egyből barátságosan fogadott, körbevezetett, dumált velem. Jó eladó volt, mert megérezte, hogy a marketingszöveggel engem nem fog meghatni, nem is próbálkozott.
A legnagyobb riszpekt azért jár neki, mert látta, hogy tanácstalan vagyok és nem azt mondta, hogy suzuki a legjobb, hanem azt javasolta, hogy azt vegyek amin jól érzem magam, a 4 japán márka közül egyikben se fogok csalódni.
Ha már ott voltam, ráültem a DL650-re és a 650-es Banditra, úgy dumáltunk vele, neki milyen motorjai voltak, én mire szeretném használi. Zárás után 20perccel még ott voltam egyedül a szalonban, nem zavart el, pedig tudta, hogy a fazer jobban tetszik nekem mindennél.
Rá egy héttel visszamentem, mert láttam náluk egy használt 600as Banditot, ott kiderült, hogy már elindították rá a hiteligénylést (hála égnek), majd visszantem még1x ráülni a K6os banditra, nézegettem a K7est, majd rá megint 1 héttel, amikor már megjött a következő fizum, bementem, hogy egy 650es K6-os banditot szeretnék, a srác kicsit meg is lepődött. Nagyon rugalmas volt, mondtam neki, hogy mi kell nekem a teljes funkcionalizáshoz, valami extra legyen közülük, mert tudom hogy a 2007 tavaszán a suzuki adja a 100.000 Ft kedvezményt a motorra, valamit megpróbálhatnának ők is ;) Hát jó boltot csináltam, tudta, hogy ha csak 1 extrát ad, azt bárhol máshol is megkaphatom.
Ja, az utolsó oldskul levegő-olaj hűtéses szériáról van szó, a Bandit 2007-től vízhűtéses és injektoros, valamint 10 kilóval nehezebb.
Amikor megjött, félve ültem rá, a tanuló motorom egy 400as Impulse volt, Bandit 2x erősebb. Hamar megbarátkoztam vele, a bejáratást nem is kellett volna előírni, úgyis paráztam a teljesítményétől :)
Akkor a tények:
-elfér a lábam
-elfér a 47es tappancsom (haver CBF-én ha az első lábtartóra tettem a lábfejem, a hátsóig elért a sarkam)
-kényelmesen, nem hasalva utazhatok rajta
-budapesti dugóban még ekkora tömeggel is lehet ügyeskedni a dugóban
-kisebb gödrökön (értsd kátyú) át tud menni egész jól, de a buckák kellemetlen érzést nyújtanak, főleg utassal ütnek nagyot
-csuklóm nem fájdul meg 200 km után se
-utas kényelmesen elfér, jól párnázott az ülés, elég széles is, lábtartó is eléggé lent van, nem kell a hóna alá tenni a térdét
-aszfaltra való, offroadra rövid távon se jött be, tapasztalabbaknak biztos jobban menne, de szerintem nem erre való :)
-a nyomaték bőven elég, városban egyenes úton már lehet döcögni 6-ban, országúton csak akkor kell visszaváltani, ha gyorsan akarok befejezni az előzést. Persze amikor 2hengeresek mögött megyek, látom, hogy többet váltogatok a kanyargós hegyi utakon, de az sose baj.
-a világítás este kicsit kevésnek bizonyul, 90nél már kellene a reflektor, de inkább "felvezetőautót" használok. Biztos lehetne feljebb állítani
-csomagtartóba egy esőruha se fér el, én a pesti körülmények miatt egy 3,5 kilós 1,5 méter hosszú, 1cm szemátmérőjű láncot hordok magammal, méretes lakattal. Láncsprayből csak az 50 ml kiszerelés fér el, a 400as nem (a kettő közt még nem láttam)
Fogyasztás:
-iszonyatos Pesti dugóban, ahol kezdőként nem mertem elmenni a kocsik közt és sokat csúsztattam a kuplungot a fogyi 6 literrig tudott max felmenni
-vegyes használatban 5 liter szokott lenni hátul 46lityós topcase dobozzal, ebbe belefér a kisebb városi szlalmozás, városon kívül 110-120as utazó sebesség, egy-két csutkagázos előzés és egyenes úton kicsit-jobban-húzás
Kicsit aggódtam, mert a váltó elég hangos, de mindkét szervízben megnézték, semmi baja, ilyen a Bandit, határozottan kell váltani és teszi a dolgát...innentől kezdve nem érdekel, hadd csattogjon :)
A 6000 km alatt 1x a kulcsot a kormányzár álláson túlforgattam, munka végére a parkolólámpa leszívta az aksit, más negatív tapasztalatom nincs. Egyszer 2 hét állás után sokat kellett indítózni, de elindult...:)
A bordó váz és ezüst fényezés miatt sokan megnézik, motorosok közül is többen nézik 1250-esnek.
Ha túrázáshoz keresel motort, ajánlom a 650-es banditot, állatkodásokhoz nemtom jó-e én mindig két keréken közlekedtem vele, gyanítom, hogy a 207 kiló miatt erre a célra más eszközt kell keresni.
Én az "okos gurulás" híve vagyok, ha ésszerű közlekedésre kívánod használni a géped, kezdőként is jól elleszel...csak nem kell próbálgatni egyből mit tud a motor...én 6000 km után se tudom...nekem biztos eleg lesz egy darabig, a 6éves hitelkonstrukció miatt nem szándékozom lecserélni, remélem otthonteremtés miatt se kell tőle megválnom!
Ha nyerek a lottón és már nem tudok mit kezdeni a pénzzel, akkor lehet vennék egy XX-et, VFR-t, FJR-t, de egyelőre ragaszkodom a Bandithoz.
Ha suzukin töröd a fejed, próbáld ki feltétlen valahol, majd menj dumálni/alkudozni az Amargoba:)
Hibalista
- semmi
- 1000-es szervíz: olaj és olajszűrő
- 6000-es szervíz: olaj és olajszűrő
- mindkettő 22.000 körül kijött munkadíjjal
Ide hordtam szervizbe
Amargo. Náluk vettem a motort 1000-es szervízen náluk volt a paripa, értik a dolgukat, kérdezés nélkül elláttak jótanácsokkal (első motor), amikor átvették szervízre a gépet megkérdezték milyen a tapasztalatom vele, mit állítsanak, van-e valami rendellenesség.
Sajnos 10.00-18.00 közt vannak nyitva és csak munkanapokon, csak ezért váltottam 2. alkalommal (és ezért csak 9).
A szervízelés alatt ott megvárhatom a gépet, illetve vihetem előtte nap, mehetek érte másnap, ha az jobb.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
FullGas. Ők este 19 óráig nyitva vannak, szombaton is be lehet hozzájuk menni. Nem kérdezték meg van-e valami baja a gépnek és hogy állítsanak-e valamit, nekem kellett mondani, mielőtt elrohant a szervízvezető. AMikor vittem a gépet akkor épp egy srác háborgott, hogy 1 hét alatt se rakták fel a bukócsövét, nekem a beszélt időre megvolt a motor. A feladatukat elvégezték, de fontosnak tartom, hogy megkérdezzék az én véleményem a motorról.
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |