Nyomatékos öszvér
Szöveges ítélet
Az Xl500-asom után egy nagyköbcentis gépre vágytam ami nyomatékos (ahogy mondani szokás "a pincéből húz"), de ha kedvem támad, lehet kicsit csapatni is vele. Szempont volt a jó ár/érték arány is. Így esett a választás az 1200-as Suzuki Banditra.
Az erőforrás nem a legmodernebb, de megbízható kiforrott konstrukció, egyszerű mint a faék , teljesen alkalmas házi szervizelésre. Szervizperiódusa 6000 km. Csavaros szelephézag állítás, ha összedobsz vagy veszel egy szinkronizálót a karbikat beállítani sem ördöngösség. Tartós darab , van ismerősöm aki 100 ekm-nél is többet ment vele probléma nélkül.
Nyomatékossága bejött, gyakorlatilag 2000-es fordulattól használható. Amikor nagyon ott van, az a 4000-7000 közötti fordulatszám tartomány.
Üléspozíciója jó, tankolástól tankolásig simán kibírod rajta , (180 cm vagyok). A gyári kormánya nekem kicsit keskeny volt. Most egy LSL Streetbar van fenn rajta azzal jobban irányítható kanyargós hegyi úton, főkét a hirtelen kanyarváltásoknál előnyös. Az ilyen utakon megmutatkozik az egyik hátránya, a súlya. Kissé nehéz, de lássuk be nem egy sportmotor. Úttartása szintén jó, bár rosszabb minőségű kanyargós utakon valamint határ környékén motorozva hajlamos arra hogy tekeredjen az ember alatt. Ha ettől nem lesz teli a gatyád és nem csinálsz hülyeséget még ilyenkor is simán abszolválhatod a fordulókat.
Úttartásán sokat lehet javítani egy progresszív szettel (barátom hasonló gépén tapasztaltam), de egyelőre én nem ruháztam be erre.
Fogyasztása 130-140 km/ó sebességig barátságos 5-6 liter között van, e fölött zargatva simán benyelheti a 8-at, dehát mindennek ára van.
Hatótávolsága a 20 literes tanknak köszönhetően nagyon jó.
Gyári fékjei kicsit nyúlósak, a szinterbetétek dobtak rajta , de sokkal jobb a fémhálós fékcsőszett beépítése után lett. Nyomáspontja sokkal határozottabb . Nem mintha a gyárival nem lehetett volna megállni, de a változtatás után határozottan jobban adagolható.
10W-40-es félszint olajat használok bele, olajat a csereperiódusok közt soha nem kellett utántöltenem.
Minden összevetve nem bántam meg a vételt , és lehet ha egyszer lecserélem ilyet veszek ( ha lesz még utódmodell). A fennt leírt gyenge pontjai természetesen nem annyira vadak hogy gyári állapotban egy átlag motoros mint én ne tudná kellemesen használni a gépet. Sokáig jártam gyári állapotban vele, a fékekhez is pl. akkor nyúltam mikor kopás miatt amúgy is szükséges volt a betétcsere.
Hibalista
- 50000 km-nél megjelent egy két csepp olaj a bal oldali főtengelyfedél alól.
- Leszerelés után kiderült hogy egy helyen kicsit félre volt csúszva a tömítés és nem a teljes szélességében tömített.
- Szintén 50 ekmnél cseréltem egy gázbowdent amit valamelyik előző szerelésnél megtörhettem mert kezdett kiszőrösödni egy ponton
Ide hordtam szervizbe
Gariban a(első szerviz) az akkori soproni Suzuki kereskedőhöz (azóta megszünt)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Gari után magam szervizeltem
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | XL500 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |