A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki

Gs 500 E 2000 (487) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nimród, a kezdők barátja

Szöveges ítélet

Volt egy nagyon príma robogóm, de akartam valami nagyobbat. Olyat, ami megbízható, olcsó, kicsi és könnyen kezelhető és elfér ott, ahol a robogó is ugyanakkor autóúton is lehet vele rendesen közlekedni. Mivel az ötlet ősz végén merült fel bennem volt időm nézegetni a motorokat. Kis termetű vagyok és kezdő is valamit a városi közlekedés eleve kizárta a nagy motort.
Végül a Kawasaki ER5 és a Suzuki GS500 maradt a pakliban, majd az ER5 is kiesett. A GS500 teljesen egyszerű, primitív és sokkal több van belőle, tehát minden olcsó hozzá. Még találtam pár új példányt (szalonban ácsingóztak, mióta leállították a gyártást), de végül a használt mellett döntöttem inkább: az első nagymotor - sajnos - úgyis kapni fog.

Itt egy kis kitérőt tennék. Vásárlás során (egy darabig) új motorban is gondolkodtam, belefért volna a keretbe. Azonban szembesülnöm kellett egy furcsa ténnyel: most - 2009-ben - nem lehet újonnan ilyen kategóriás motort kapni. A legtöbb motor kinézetileg messze nem "klasszikus" motor forma, hanem valami "elfajzott" naked bike, de ez még a kisebbik baj. A nagyobbik, hogy a 250 és 650 ccm közötti kategória egyszerűen hiányzik, szó szerint nincs ilyen motor. A 650-es mai gépek pedig már igencsak 70+ lóerősek. Úgy érzem bajban lehet, aki első (új) motort vesz: vagy beéri 250 köbcentivel és "szenved" városon kívül, vagy bevállal egy testesebb, erősebb gépet, ami viszont nem biztos, hogy "egészséges" egy kezdőre vagy egy kistermetűre nézve. 50 lóerőhöz képest a 70+ lóerő közel 50%-os többlet, ami azért nem mindegy!

Vissza a történetbe...Kora tavasszal kezdtem a vásárlást, végignéztem pár példányt, de előtte fórumokon olvasgattam a hibák után, kérdezgettem ismerős motorok után, tehát alaposan körbejártam mindent - hónapokon keresztül (télen volt rá időm).
Végül Nimród lett a választott. Újszerű állapota annak köszönhető, hogy első tulajdonosa rendszeresen szervízelte következő tulajdonosa pedig alig használta. 2005 óta (tehát az elmúlt 4 évben) összesen 3000 km-t tett meg, így gyakorlatilag egy garázsban állt.
Ennek megfelelően szinte semmit nem kellett vele csinálni, csak megy és megy...
Hogy milyen maga a motor?
Kezdőknek és "kicsiknek" tökéletes. Nem túl erős, nem is túl gyenge, pont olyan, hogyha kezdőként ráül valaki, tudja kontrollálni mind az erejét, mind pedig a súlyát és méretét. 180 centi fölött már biztos kényelmetlen.
A szűk 50 lovacska az autók között dinamikusan mozgatja, de nem egy versenymotor. 3000 alatt kicsit ellenkezik, 3-6 között kellemesen motorozható, 6-10 között hirtelen sportos arcát mutatja, de a lendület hamar kifullad. Az ügyesebbje 6 másodpercen belül el tudja vele érni a 100-as tempót, tovább pedig nincs is értelme hajszolni szélvédelem hiányában.
Városban kiválóan lehet pöfögni vele, ahol egy robogó elmegy, ott ez is. Amikor kiérünk a városból a 100-as tempóval autóúton is jók vagyunk. Így kimegy a világból, csak rajtunk múlik.
Meglepetéseket nem nagyon tartogat, se jót, se rosszat. Pont olyan, mint amilyennek az ember egy kezdő-városi-túra motort elképzel. Meglepetést sehol nem fog okozni, de mindenhol kellemesen teszi a dolgát és a hangja pedig fantasztikus :)

Itt találsz pár képet és további infot: http://jegember.uw.hu/gs500

2009.09.
Túl vagyunk már pár 1000 km-en, jelentem összeszoktunk. Bár képességeit még messze nem tudom kiaknázni, továbbra is azt mondom, ez az ideális "semmilyen" motor. De olyan "szerethetően semmilyen". Túráztunk párszor az országban, városban furikáztunk, utast vittünk, néha őrültködtunk és mindent zokszó nélkül csinál mindig pont ugyanúgy.
A kérdés, hogy ez most jó-e vagy rossz?
Ha valaki egy mindenes univerzális motort szeretne ami "mindig beindul" és ennél többet nem is igazán vár, annak feltétlenül jó. Aki viszont azt akarja, hogy motorja olyan érzelmeket váltson ki belőle, hogy attól üvölteni/sírni/örjöngeni tudna (akár azért, mert a puszta közepén lerohad, akár azért mert olyan szép ívet rajzol, mint egy körző), annak ez a gép unalmas lesz.
Mit változtatnék rajta?
Nyomaték... az kellene. Tehát mondjuk +100ccm, ami továbbra is 50 lóerős, de laposabb a nyomatékgörbéje és nem kell annyit váltani. Ennek örülnék. Talán még a súlyából is le lehetne faragni modernebb anyagok használatával, az sem lenne rossz. Remélem valamikor lesz egy GS500 II. és az már ilyen lesz :)

Hibalista

- Kiégett a reflektor visszajelző kék lámpa :)

Ide hordtam szervizbe

Saját magam

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 23000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? F12 Következő motorja? GS500 II. (ha valaha lesz ilyen)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.