A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Gsx-R 600 2006 (599)

Gsx-R 600 2006 (599) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Nem csak a "hülyegyerek motorja"

Szöveges ítélet

Mindenféleképpen 600-as sportmotor volt a cél mivel pályán is szerettem volna használni. Az ezrest személy szerint kicsit feleslegesnek érzem. Nem kenyerem az egyenesben végsebesség méregetés, azt a 0,5 másodpercet meg valahogy elviselem 0-tól 100-ig.
Ha őszinte akarok lenni akkor elmondom, hogy majdnem a Suzuki volt leghátul a listámon a "hülyegyerek motorja" imázsa miatt. "Tyhhúúűű a Józsi 372-vel ment a géesikszerrel egy keréken és nem a hátsón!" típusú megjegyzések miatt illetve azért is mert minden második szembejövő sportmotor egy GSX-R. (Csak azért volt a Kawasaki az utolsó mert az szimplán nem tetszik és kész. Ízlések és pofonok.) A hirdetéseket nézegetve azonban rá kellett jönnöm, hogy egy azonos évjáratú, futásteljesítményű, állapotú CBR 600 RR vagy egy R6R közel 200 ezer forinttal többe kerültek. Régebbi fejlesztésű motort pedig nem akartam a pénzemért. Elvárás volt a radiális féknyereg, a fordított teleszkópok, csúszókuplung és a teljesen állítható futómű, állítható lábtartók. Így esett a választás a GSX-R-re.
A motort 2011-ben vettem 16000 km-rel. Magyarországi, szervizkönyves, üléspúp, EU homológ Bódis kipufogódob, gyári Suzuki bukógombák. Az előző motorom egy VFR 800-as volt. A két motor között csak 15 LE a különbség viszont, a GSX-R szárazon 50 kilóval könnyebb. Érződik is.. Az első szezonomban egy elégé lestrapált Bridgestone Bt 014-gyel használtam melyet az előző tulaj kockára koptatott így erről a szezonról inkább nem is nyilatkoznék mivel a motorról szerzett tapasztalatokat csúnyán beárnyékolta a kopott gumi. A következő szezon első lépése volt egy új pár abroncs beszerzése. Ahogy említettem pályán is használom a gépet (hiszen erre tervezték még ha ez sokaknak felfoghatatlan is..) és mivel volt már kellemetlen tapasztalatom sokat bíró sport gumival (Dunlop D207) így inkább a tapadás irányába toltam el a dolgokat. Így kerültek a gépre Metzeler K3-as abroncsok. A motor irányíthatósága hihetetlenül javult. Pályán a tapadása (megfelelő melegítés után) fantasztikus. Alacsonyabb hőmérséklet mellett, utcán vagy porosabb útfelületen a hátsó kissé rakoncátlan azonban nagyon jól kontrollálható. Esőben illetve 15 fok alatt ki se próbáltam mert nyilván használhatatlan lenne. Nem is erre tervezték.
A megfelelő fékpados beállítások miatt a kipufogó tuning erősített is a blokkon nem csak a hangját változtatta meg. Gyári áttétel beállításokkal is elegendő az első fokozat Magyarország összes sebességkorlátozásának átlépéséhez.
5000 km-t tettem meg a motorral eddig mindenféle gond nélkül. 18000 km-nél megvolt a kötelező szerviz ahol olajat kellett benne cserélni és kész.
Fogyasztást soha nem mértem de az könnyen észrevehető, hogy nagyon gáz függő. 600 köbcentis 185 kilós motorról lévén szó könnyen spórolhat vele az ember ha ez a perverziója. Szóval lehet vele keveset fogyasztani de akkor legalább nem is megy. Pályahasználat során már nem ilyen barátságos a dolog.
Hátrányai közé sorolnám az eszméletlen szelephangot. Még a gyárinál hangosabb kipufogót is képesek átharsogni. Először azt is hittem, hogy van velük valami gond. Megmértük a szelephézagokat amelyek tökéletesek voltak. Aztán a szervizben és más GSX-R tulajok megnyugtattak, hogy nincs ennek semmi baja, ez sajnos ilyen. Hosszú egyenes utakon nagyon kényelmetlen. Nem ilyen motort kell túrázásra venni az biztos. Már csak azért sem mert 6-ban 6 ezres fordulat körül (ami pont egy kellemes túra tempót jelent) kellemetlenül rezonál a motor és elég erőtlen is ilyen alacsony fordulaton. Az illesztések és a hegesztések nem olyan szépek mint egy Hondán, illetve valahol nyom nélkül elhagytam a baloldali kormánysúlyom. Nem vagyok híve az index a tükörben megoldásnak sem. Megnehezíti a tükrök behajtását és nagyon drága ha cserélni kell.

Hibalista

- Kiesett a baloldali kormánysúly.

Ide hordtam szervizbe

Kecskemét, Rodeo Ride 34

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 16000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás l
Előző motorja? VFR 800 Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.