Nagyvárosi tökély
Szöveges ítélet
Három éve vettem, mert kitaláltam, hogy városi közlekedésre kellene egy kétkerekű. Mivel szempont volt a megbízhatóság, a nagy raktér és a viszonylagos kényelem, a Suzuki Burgman volt a legjobb alternatíva.
A maga 12,4 LE-s motorjával nem egy dragster, de lámpától gyorsulva a felkészületlen bömös is csak a visszapillantóban látszik pár másodperc múlva. Úgy nyolcvanig jó a gyorsulása, százig még csak-csak elmegy, onnan tovább már kínkeservesen lassan mászik felfelé a mutató. A vége 125-nél van, persze ez csak a műszerfalon annyi, a valóságban valahol 105-115 km/h körül lehet (apropó: hiányolom a fordulatszám-mérőt róla, de egyébként mindent megmutat, amire szükség van). Autópályára épp ezért csak erős idegzetűeknek ajánlom, országútra viszont megfelel, a Bécs-Linz távolságot két rövid szünettel le lehetett futni. Viszont nem szomjas a motorja: "sportos" (gyakran nyélgázzal gyorsítva) üzemmódban sem nyel le 3,5 liternél többet. A tankba majd' 12 liter fér, tankolni az ülés előtt felnyitható, külön kulccsal zárható "stutzniba" kell.
A fékek harapósak, ha kell, elöl-hátul tárcsafékek, természetesen. Az elöl 13, hátul 12 colos kerekek városi kacskaringós utakra megfelelnek, de szerencsére nélkülözik a vespás ide-oda-billegést. A futómű beállítása viszont a Suzukinak nem sikerült: kőkemény, és minden egyenletlenséget direkt a derékhoz adja tovább.
Országútra azért is felel meg, mert kényelmes. A nyereg valójában inkább fotel, deréktámasza is van, az utas a széles hátsó ülésen mintha lóháton ülne. A lábat előre nyújtva is lehet rajta ülni, nem csak vespa-hokedlin-ülök-pózban, mint kisebb robogókon.
Az ülés alatt hatalmas raktér: két fullsize-sisakot is elnyel, én a sisak mellé protektoros dzsekit, kesztyűt, vesevédőt is tartottam már benne. Hozzávéve még egy topcase-t az egész hétvégi bevásárlásom belefér. Elöl "kesztyűtartó", ami egyik oldalon simán elnyel egy félliteres üveget, másik oldalán 12 V-os töltő - persze kulccsal zárható.
Széles feneke van, az biztos, de emellett meglepően jól lehet vele álló kocsisorok között manőverezni. Jó, nem egy ötvenes pöttömrobogó, de elfér az autók között. És mivel nem csak a feneke széles, hanem az eleje is, jól véd a felcsapódó eső ellen.
Standere van, kettő: egy oldalstander, amit alig használok, mert hihetetlenül gyorsan, szinte magától pattan fel a középstanderre. A visszapillantók jól mutatják a forgalmat körülöttünk.
Ha valaki a városi motorozásra akar venni megbízható, kényelmes, jól magpakolható és fürge motort, hát inkább mondjon le a váltós motorokról és szerezzen be egy 125-ös Burgman-t. Nem fogja megbánni! Én speciel imádom a "Suzyt", csak azért fogok túladni rajta, hogy 400 (vagy 650) köbcentis "nagytesójára" cseréljem, hogy azzal gyakrabban, hosszabb távú, netán autópályás túrákra is mehessek.
Hibalista
- Nem romlott el rajta eddig semmi. Telelés után feltöltött akksival is pöccre indul.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 14000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | AN400 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |