Nagykalapács - a minimalista vas
Szöveges ítélet
10 évesen vettem 2002-ben, Németországban, rokontól, 4000!!! km-rel. 1200 Euro volt, nem lehetett ott hagyni! Az, hogy 4 hónap volt, mire rendszámot kapott az más történet. (Rohadjon meg mindenki, aki ezért felelős.)
Leginkább ketten használtuk a barátnőmmel, olykor még csomaggal is, így a féket zabálta rendesen, kb. 4-5000 km volt az első fékbetét. Persze leginkább ezt használtam, mert a hátsó igen hirtelen blokkolt. Hatótávolság max 200 km, ennél többet úgysem lehet kibírni rajta egyhuzamban, főleg, ha 180 cm fölötti vagy. Miután gyakran ketten használtuk, 100 km-enként megálltunk, és ledőltünk a motorról, ugyanis másfél óra mozdulatlan ücsörgés után kínszenvedés volt megmozdulni. Amikor megálltunk tuti úgy néztünk ki, mint akik a Párizs-Dakaron mentek végig. A legtöbb 1 nap alatt 800km volt vele, utána két napig csak hason tudtam létezni. Barátnőm szerint borzasztó kicsi és kemény volt a hátsó nyereg, és eszméletlenül rázott a motor. Ez betudható volt az egyhengeres üzemnek, és a méreteim miatt igencsak megcsappant rugóútnak :) Ezért legtöbbször Szlovákia felé fordítottam a kormányt, ott egy fokkal jobb utak vannak. Eljutottam vele Szlovéniába, Olaszországba, Ausztriába. Volt a vas a Glockneren is, minden kanyarban leért a lábtartó, jobbosban meg a kipufogó is, de egy XV 250 így is röhögve letolt. Amúgy nem egy versenymotor, alig lehetett dönteni. Az osztrák túra után direkt gagyi szar gumikat vettem rá, így a gumik előbb szabotálták a döntögetést, mint a lábtartó.
Az aggregát a méretéhez képest elég gyengécske a vége max 130 km/h, ha egy teherautó 100km/h-val ment előttem eszembe sem jutott előzni, inkább tudomásul vettem, hogy előbb fogok meghalni tüdőrákban, mint gyorshajtás miatti motorbalesetben.
Aztán egy előszilveszteri toxikálás másnapján a netet böngészve megtaláltam az utódot egy VS 1400 személyében.
Összességében minden hiányosságával együtt egy nagyon szerethető, kiszámítható, és alapvetően megbízható chopper. Chopper, méghozzá egy minimalista egyhengeres, amitől nem szabad többet várni. Sosem hagyott az út szélen, annak ellenére, hogy többször dőlt belőle az olaj, hogy nem egyszer borzasztó hangok jöttek a motorból, ami még a nyitott kipufogót is elnyomta. Leginkább a mérete miatt kellett megválnunk egymástól, egyszerűen kinőttük. Mindent megtettem, hogy megmaradjon a motor, meg akartam tartani barátnőmnek, hogy ne csak mögöttem kuksoljon, nagynak találta, öcsémnek sem kellett, ő kicsinek találta. Kb. másfél hónapig árultam, mire jött egy srác és a vételár több mint kétszeresét letéve elvitte a vasat.
Ennek ellenére sajnáltam, jó vas volt.
Hibalista
- Hengerfej tömítés, folyamatos szelephang, vezérműtengely csere, leesett a lábtartó, lelazult a kormány menet közben - vibráció miatt
Ide hordtam szervizbe
Amargo
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Én
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 4000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | DT 125 / 50 :))) | Következő motorja? | VS 1400 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |