Nagy András
Szöveges ítélet
Szóval én nem Bandikáznám, mert ez egy igen komoly felnőtt motor. Többször voltunk a Tátrában, az Alpokban és persze itthon keresztül-kasul mindenfele. Soha nem hagyott cserben, de nézzük részletesen.
Motor: Na ez a legenda. Brutális teljesítmény, soha nem keveselltem. 140-ről olyat tol, hogy leszakad a fejed. Mindig indult, hidegben, melegben, araszoltam vele hőségben, dugóban nekem nem volt gondom a lég-olajhűtéssel. Olajat nem ette, igaz nem is kerekeztem vele. 2000-től 6000-ig iszonyat nagyot megy, 7000 után már nincs nagy tüzijáték, nem érdemes tovább forgatni.
Erőátvitel: Ez a rész, ami nekem nem igazán tetszett. 14-15 ezer km-t bír ki egy láncszett, úgy hogy nem nagyon bántod. Lehet, hogy az én hülyeségem, de én ezt keveslem. Ezen kívül folyamatosan, finoman nyúlt, szóval mindig állítgatnom kellett. Azt elfogadom, hogy spray, de ez a feszítgetés, ez macera. A komplett csere nem olcsó mulatság. A gyári Macadam tartós de nem tapad. Conti Road Attack hátra, Sport Attack előre. Na ez már jobban ragadt, 9000 km alatt le is jártam a hátsót. Az első meg mindig kagylósra kopott. Nem tudom miért, talán a nagy tömeg miatt, a kormánycsapágy rendben volt, az nem okozhatta. Hogy valami jót is írjak a hidraulikus kuplung kis kézerővel, finoman adagolható. Váltó olyan jó közepes, ritkán előfordult, hogy nem akarta bevenni a sebességet, ilyenkor kuplung újra és szépen bekattan.
Fékek: A leggyengébb láncszem. Inkább csak lassítóberendezés. Miután kipróbáltam egy másik motorkerékpárt amin volt fék, háromszor akkora követési távolságot tartottam. Szándékosan nem írok márkát, mert szinte az összes ilyen kategóriájú motornak hatékonyabb fékje van.
Váz-futómű: Szép nyugodt haladásra, túrázgatásra tökéletes, de ha elkezded szerpentinen radírozni a majrécsíkot bizony kijön, hogy ez “csak” acél bölcsőváz egyszerű rugós tagokkal, nyúlik, bizonytalanná válik. Nem veszélyes, de ha átülsz egy újabb, merevebb bringára egyből érzed a különbséget.
Design: Erről nincs mit beszélni ízlés kérdése, nekem tetszik, kortalan, klasszikus japán naked.
Ergonómia: Igen jó, a néhány helyen kritizált kormányhelyzet nekem nem fájt, a nyereg kellően széles (900 km/nap volt a max), láb normális szögben. Az utasnak már nem ennyire kényelmes, eléggé be kell hajlítania a lábát. Jól pakolható, csomagokat, utast meg sem érzi.
Így végigolvasva picit negatívnak tűnik ez a leírás, pedig nagyon meg voltam vele elégedve csak ajánlani tudom.
Hibalista
- Hátsó kerékcsapágy, egyébként, csak a szokásos kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 7000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |