Méregzsák:)) joki69@vipmail.hu
Szöveges ítélet
Az rg 200 japán belpiacos motor. Én nagyon "kevés" km vásároltam, ugye japcsik kidobták! Alapvetően semmi gond nem volt a motorral, nincsennek komolyabb konstrukciós hibái, bár pár apró dologra figyelni kell. Ugye egy nagyon forgós 2t ről beszélünk, aminek a szervizintervallumai is elég rövid időn belül bekövetkeznek. A legjobban kopó főegység a motorblokk. az én motoromban 20ezer km volt, amikor összetört a dugattyú. Ez nem túl meglepő, mert ennyi km ezeknél a motorknál nagyon sok. Maga a blokk egy nagyon jó konstrukció, a váltója szuper, a kuplung is probléma mentes, bírja. Az alap blokk egyezik a 125-el, csak a löketetés a furatot növelték. A henger a 125.el ellentétben fúrható!! ami nagyon komoly töb lépcsőben működö kipuf vezérlővel van ellátva. Én a dugót a jakomotó kfttől vettem, ők japánból hozzák és eredeti suzuki alkatrész. Nem drágább mint egy olasz 125- höz konkrétan 26ezer volt gyűrűvel. Azóta a blokk kitűnően működik, zajmentes és nagyon erős. Nagyon fontos a jó karbulálás, de ezt csak szakemberre bízuk!!! Negatívumként csak a fogyasztás említhetem, mert azt nem igazán lehet 6liter alá vinni. de 8-9l-nél nem eszik meg többet. Teljesítmény 42 le. végsebessége a gyári áttételel, ami egész kedvező kétszemélyel is, de elbírna 1-2 foggal nagyobb első lánckereket, de csak egy személyel működik jól. Persze a gyár 14 től 17-es fogszámig terjeszti ki. Az enyémen 14-es van és így megy 180- at. 6. fokozatban is bele lehet kergetni a fordulatot a piros mezőbe, ami 11ezertől kezdődik.
Ennyyit a blokkról.
A futómű elég jó, elől fordított, és jó nagy telószár átmérőt kapunk, ami nagyon stabillá tesz a gépet még féktávokon is. nem álítható csak a rugóerő, ami a legelőfeszített álapotban a legmegfelelőbb.
A hátsó futóművel nincs semmi különösebb. masszív a banánlengője, szerintem jól el lett találva.
A fékek: a hátsó kicsit túl lett méretezve szerinte, óvatosan kell vele bánni, könnyen megcsúszhat a hátúlja!
Az első fék az nagyon szuper, egy 4dugattyús tocico fék nyereg van és egy 280- tárcsa. én a ferodó utcai szinter betétjét használom, de brutális. nagyon jól adagolható!
Összeségében egy jó motor, ha valaki szereti ezeket a kis köbcentis kis sportgépeket, nagyon ajánlom! Egy a probléma, hogy elég kevés fut belőlük, de ha ki lehet fogni egy jó állapotút érdemes kipróbálni, nem lessz negatív csalódás az biztos!
Motoros üdvözlettel: joki69@vipmail.hu
Hibalista
- dugattyú
- bowdenek
Ide hordtam szervizbe
Saját magam javítom! Motor szerelő vagyok.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 6000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |