Meine Diva
Szöveges ítélet
Két éves jogsim volt, mikor Őt megvettem első motornak 29 évesen. Nem tudtam konkrétan mit akarok, GS500E-n és 600-as Divin tanultam, a Divit szerettem. Tetszenek a nagy chopperek is, de ahhoz még fiatal vagyok, az üveghangon 200+-szal húzatáshoz meg öreg és felelősségteljes. Szerencsére Németo-ban sok motort ki lehet próbálni a kereskedőknél, így 2 hónap próbálgatás után végül a 2004-es Fazert is legyőzte: két személynek is kényelmes, nagy ülőfelület, szélvédett, V2, árban király, megbízható és (sajnos) sokat tapasztalt motoros barátom is javasolta. Felnőtt, férfias méret, nem úgy ülök rajta (181cm), mint majom a köszörűkövön (vö. pl. Thundercat), egyenes tartás: Ulmból egy seggel hazajöttem vele. Vagy egy kétnapos Ulm-Frankfurt-Koblenz-Ulm (összesen 1300km) túra is gond nélkül ment.
Kezdőknek - a magam példájából is - javasolhatom: ugyan kicsit magasan van a súlypontja, de kezes, nyomatékos (ha zavarodban elfelejtesz visszaváltani), és jóindulatúan véd: nem tojsz be egy húzósabb országúti kanyarban. Egy Banditon (650 vagy 1200) ehhez képest sokkal félelmetesebb egy poros, zötyögős kanyar Tapolca és Zánka között. A Thundercaten meg olyan, mintha az első tengely végeit markolásznám a kormány szarva helyett (ízlések és pofonok).
Ahányan kipróbálták (míg én az övéiket nyúztam), mind elismerően nyilatkoztak: kicsit uncsi (vö. bolondbiztos), de arra kiválóan alkalmas, hogy kanyargós (hegyi) országúton guruljon vele az ember. Én meg mindig nagyon jó érzéssel ültem rá vissza.
A 100 fölötti turbulencia engem 120 fölött zavar kicsit, nem is dobálja a fejem a szél, az csak autók mögött, inkább hangos a huzat, de a gyári plexi pozícióit próbálgatva egész jó állást sikerült belőni. Autópályán 160 körülig élvezhető, óra szerint 195 volt a max, menjen annyival, akinek nyolc anyja van. A kényelmes utazó 100 és 120 között van.
Alpok királya: nagyon örültem, amikor még a német Motorradban (pár hónappal a magyar előtt) olvastam a cikke(ke)t. Volt is szerencsém ezt a gyakorlatban is megtapasztalni: egy CBF600-zal járó kollégával eltöltöttünk jópár hétvégi napot Tirolban az Alpok hágóin és völgyeiben. Ő pl. érezte a karburátor hiányosságait a magaslatokon.
Itthon használtam a reggeli és délutáni pesti dugókban a sorok között is: nem egy robogó, de egyedül koffer nélkül gond nélkül el lehet lavírozni.
A szőlőbe még kimegyek vele a murvás földúton, meg egyszer egy erdészeti útra is begurultunk az Őrségben, hogy ne kelljen annyit gyalogolni a Hármashatárig, de igazából országútra való.
Nyilván nem tudok még motorozni, de a 650-es gépet sokszor kimotorozom. A pár órás kanyargástól a pár napos országúti túrákig ez a teljesítmény két fővel is több, mint elég a hazai útviszonyokhoz, szabályokhoz és közlekedési morálhoz.
Kedvencem, hogy nem a tenyeremen támaszkodok, így gyakorlatilag minden hazai közúton órákig vígan elmegy (a heverok meg a sporttúrákkal anyáznak, hogy miért sietek pl. Tardos és Süttő között, és óránként meg kell állniuk a kezüket pihentetni).
Nem tuningolom, szépen karban és tisztán tartom, az nem visz annyi pénzt, és a motorozás élményét úgysem befolyásolja. SW-Motech középtámasszal vettem, valamint Hepco&Backer Junior 30+40 literes oldalkofferokat (SW-Motech leszerelhető tartóval) teszek fel, ha cucc is jön. Nem a legszebb, de legalább kevés van belőle az utakon.
Amivel elég sokat lehet játszani terheltség és útviszonyok függvényében: a hátsó rugózás, szerencsére van hozzá egy frappáns nagy tekerő. Néha pattog, néha úszkál, de ezt a gondot (van bő 6000km németországi és ausztriai tapasztalat) inkább a hazai sárfelhordásos és egyenetlen útviszonyokra fogom.
Olyan, mint anyámék boxer kutyája a túl hosszú alsó állkapcsával: olyan csúnya, hogy már szeretni kell. Meg is simogatom valahányszor elmegyek mellette a garázsban. Igaz a sarokban áll, hát gyakran megyek a sarokba. És?...
Hibalista
- Elég új volt, amikor jobbra eldőltem vele egy kis gödörben: jobb első index csere és jobb idom fényezés (ez nem az ő hibája). Ma ugyanabban a szituban jobban megerőltetném magam, és megtartanám.
-
- Alacsony fordulaton éles kis kanyarhoz kuplungolásnál leállt: tisztítás, 12ezres szerviznél alapjárat lehelletnyit feljebb.
Ide hordtam szervizbe
Motorrad Bayer (Senden, Bayern)
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Suzuki szalon mögött, Esztergom
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15700 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |