A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Dl 650 2004 (645)

Dl 650 2004 (645) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Meine Diva

Szöveges ítélet

Két éves jogsim volt, mikor Őt megvettem első motornak 29 évesen. Nem tudtam konkrétan mit akarok, GS500E-n és 600-as Divin tanultam, a Divit szerettem. Tetszenek a nagy chopperek is, de ahhoz még fiatal vagyok, az üveghangon 200+-szal húzatáshoz meg öreg és felelősségteljes. Szerencsére Németo-ban sok motort ki lehet próbálni a kereskedőknél, így 2 hónap próbálgatás után végül a 2004-es Fazert is legyőzte: két személynek is kényelmes, nagy ülőfelület, szélvédett, V2, árban király, megbízható és (sajnos) sokat tapasztalt motoros barátom is javasolta. Felnőtt, férfias méret, nem úgy ülök rajta (181cm), mint majom a köszörűkövön (vö. pl. Thundercat), egyenes tartás: Ulmból egy seggel hazajöttem vele. Vagy egy kétnapos Ulm-Frankfurt-Koblenz-Ulm (összesen 1300km) túra is gond nélkül ment.

Kezdőknek - a magam példájából is - javasolhatom: ugyan kicsit magasan van a súlypontja, de kezes, nyomatékos (ha zavarodban elfelejtesz visszaváltani), és jóindulatúan véd: nem tojsz be egy húzósabb országúti kanyarban. Egy Banditon (650 vagy 1200) ehhez képest sokkal félelmetesebb egy poros, zötyögős kanyar Tapolca és Zánka között. A Thundercaten meg olyan, mintha az első tengely végeit markolásznám a kormány szarva helyett (ízlések és pofonok).

Ahányan kipróbálták (míg én az övéiket nyúztam), mind elismerően nyilatkoztak: kicsit uncsi (vö. bolondbiztos), de arra kiválóan alkalmas, hogy kanyargós (hegyi) országúton guruljon vele az ember. Én meg mindig nagyon jó érzéssel ültem rá vissza.
A 100 fölötti turbulencia engem 120 fölött zavar kicsit, nem is dobálja a fejem a szél, az csak autók mögött, inkább hangos a huzat, de a gyári plexi pozícióit próbálgatva egész jó állást sikerült belőni. Autópályán 160 körülig élvezhető, óra szerint 195 volt a max, menjen annyival, akinek nyolc anyja van. A kényelmes utazó 100 és 120 között van.

Alpok királya: nagyon örültem, amikor még a német Motorradban (pár hónappal a magyar előtt) olvastam a cikke(ke)t. Volt is szerencsém ezt a gyakorlatban is megtapasztalni: egy CBF600-zal járó kollégával eltöltöttünk jópár hétvégi napot Tirolban az Alpok hágóin és völgyeiben. Ő pl. érezte a karburátor hiányosságait a magaslatokon.
Itthon használtam a reggeli és délutáni pesti dugókban a sorok között is: nem egy robogó, de egyedül koffer nélkül gond nélkül el lehet lavírozni.
A szőlőbe még kimegyek vele a murvás földúton, meg egyszer egy erdészeti útra is begurultunk az Őrségben, hogy ne kelljen annyit gyalogolni a Hármashatárig, de igazából országútra való.

Nyilván nem tudok még motorozni, de a 650-es gépet sokszor kimotorozom. A pár órás kanyargástól a pár napos országúti túrákig ez a teljesítmény két fővel is több, mint elég a hazai útviszonyokhoz, szabályokhoz és közlekedési morálhoz.
Kedvencem, hogy nem a tenyeremen támaszkodok, így gyakorlatilag minden hazai közúton órákig vígan elmegy (a heverok meg a sporttúrákkal anyáznak, hogy miért sietek pl. Tardos és Süttő között, és óránként meg kell állniuk a kezüket pihentetni).

Nem tuningolom, szépen karban és tisztán tartom, az nem visz annyi pénzt, és a motorozás élményét úgysem befolyásolja. SW-Motech középtámasszal vettem, valamint Hepco&Backer Junior 30+40 literes oldalkofferokat (SW-Motech leszerelhető tartóval) teszek fel, ha cucc is jön. Nem a legszebb, de legalább kevés van belőle az utakon.

Amivel elég sokat lehet játszani terheltség és útviszonyok függvényében: a hátsó rugózás, szerencsére van hozzá egy frappáns nagy tekerő. Néha pattog, néha úszkál, de ezt a gondot (van bő 6000km németországi és ausztriai tapasztalat) inkább a hazai sárfelhordásos és egyenetlen útviszonyokra fogom.

Olyan, mint anyámék boxer kutyája a túl hosszú alsó állkapcsával: olyan csúnya, hogy már szeretni kell. Meg is simogatom valahányszor elmegyek mellette a garázsban. Igaz a sarokban áll, hát gyakran megyek a sarokba. És?...

Hibalista

- Elég új volt, amikor jobbra eldőltem vele egy kis gödörben: jobb első index csere és jobb idom fényezés (ez nem az ő hibája). Ma ugyanabban a szituban jobban megerőltetném magam, és megtartanám.
-
- Alacsony fordulaton éles kis kanyarhoz kuplungolásnál leállt: tisztítás, 12ezres szerviznél alapjárat lehelletnyit feljebb.

Ide hordtam szervizbe

Motorrad Bayer (Senden, Bayern)

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Suzuki szalon mögött, Esztergom

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15700
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.