A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki

VX 800 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megzabolázható nagyvas

Szöveges ítélet

Előző motorom egy Kawasaki ZZR-250 sporttúra volt. Nagyon szerettem, jól motorozható volt, teljesítménye pont elég, együtt nőttünk fel. Még a horvát tengerpartot is megjártuk 2 személlyel, pakkokkal. Igazi kezdő motor. De egy (nem az én hibámból bekövetkezett) baleset pályafutásában visszavetette, eladtam törötten. A sorkettes elrendezés a szívemhez nőtt, így adott volt, hogy maradok a két hengernél. A nyomaték számomra többet jelent, mint a teljesítmény. Nem sebességmániás vagyok, inkább induljon el a vas (visszaváltás nélkül), ha odarántok neki.

Kezdődött az utód keresés. Persze az együtt eltöltött 3 év alatt formálódott, pontosabban kialakult az ízlésem. Mindenképpen túra jellegű, naked vagy félidomos (a teljes idom a ZZR-en a városi utoakon mindig zörgött, repedt), motor kinézetű használt motort szerettem volna, V vagy soros kéthengeres blokkal. Ja, és mivel utáltam fújni a láncot, lehetőleg kardános kivitelben. Továbbá szeretem a szimmetriát, a dupla kipufogós modellek jobban tetszenek. Föladtam a leckét.

Sok esélyes volt láncosban (leginkább a Yamaha TDM900 vagy 850 jött be), kardánosban annál kevesebb. Ha a kis köbcentis, japán belpiacosokat leszámítjuk, és belnéztem a pénztárcámba, akkor gyakorlatilag a Honda NTV 650-es és a Suzuki VX 800 jöhetett szóba. Az NTV-ről kevés infóm volt, a VX-ről több (írtak róla hazai szaklapok is), ráadásul gyerekkorom kedvenc motorja a 800-as Intruder volt. A VX blokkja gyakorlatilag ugyanaz, csak egy túra vázba építve. A VX kissé túra, kissé naked, kissé chopper, kissé café racer. Ma már nem divat ilyet gyártani, nekem pont ez a különcség tetszett meg benne. Ráadásul nem egy tucatmotor, viszonylag kevés van belőle az országban, azokat is főleg Németországból hozták be. Volt egy jó ajánlat, megvettem szerelmem Szolnok közelében.

Az elején volt egy kis izgulás, de a KawaSzati-nál összerakták a vasat. A legnagyobb probléma az, hogy az első és hátsó karburátor eltérő modell, ráaádsul két bowdenes, így a korosabb, kopottabb karbikat nehéz beállítani, szinkronizálni. Ez nálam mindössze abban jelenik meg, hogy amíg szívatóval melegítem a motort, a hideg blokk hátsó hengere nem minden ütemet kap el, a következő gyújtásnál meg nagyot durran. De ez elmúlik 2 perc alatt, ezután tökéletesen húz. Az tény, hogy meg kell tanulni beindítani, különben könnyen egy lemerült akksi lesz az eredmény.

Én 176 cm vagyok, a motor ülésmagassága miatt súlya (menetkészen 240 kg) pont kezelhető számomra. Amikor elindul, már nem érezni a súlyát (mondjuk ez minden mocinál így van), de érezni, hogy egy hagyományos vas van alattad, nem egy aluvázas modern gép. Inkább a motoron ülsz, mint a motorban. Nekem van egy kis túraplexi a lámpa felett, így a menetszél nem cibálja a sisakom (a ZZR-nél a burkolat pont a fejemre küldte a szelet). Naked-hez képest furcsa mód a szél a felső testet nem piszkálja egyáltalán, nekem a térdeimet szokta kihajtani. A motor melegét semmi nem tereli a térd felé, ez télen hátrány, nyáron előny. Ülése átlagos, kissé kényelmetlenebb, mint a ZZR, az én ülepem kb. 200 km-enként fárad el rajta.

A menetdinamikája néha meglepi a motoros társakat. Átlag hegyi szerpentineken simán tudom tartani a lépést a baráti társaságban található CBR 600-al vagy Hornet 600-al, még utassal is! Arról nem is beszélve, hogy én 2, max 3 sebességi fokozatot használok, míg ők majdnem végigváltogatnak mindent. És 100-ig egyenes gyorsulásban is ott van a gép, utána persze kiütközik a különbség. A megállással viszont gondjai vannak. Elől az egy tárcsa kevés, ráaádsul eléggé nyúlós érzésű, nincs határozott pontja. Erre még rátesz egy lapáttal a túl puha villa. A hátsó féket meg csak a piroslámpához való guruláskor érdemes használni, szinte olyan, mintha ott sem lenne. Szóval előre gondolkodni kell, ha megállásról van szó, vészhelyzetekből inkább a nyomatékkal lehet kijönni.

Jelenleg Metzeler Lasertec papucsok vannak rajta. Figyelve a guminyomásra nem rossz kis túragumi, de nem is vagyok elájulva tőle. Jól döntögethető a motor, de nem tartja rendesen az ívet, főleg, ha közben a motornyomaték is változik (a kardán rögtön átviszi azt, ami a főtengelyen van). Kihúzásnál jól viselkedik, a probléma inkább kanyarban gázelvételnél jelentkezik. Kanyarba berakni inkább testtel, fenékkel lehet, mintsem kormánymozdulattal. Itt érezni a choppertől örökölt villaszöget, az utánfutást.

A hangja a gyári dobokkal is gyönyörű. Akkor tetszik igazán, amikor üzemmelegen 3-6e közötti fordulatszámtartományban húzok neki egy kövéret. Ilyenkor az alapjából csendes dobnak megjön a hangja, elkezd kicsit csattogóssá válni, de nem élesen, hanem kellemesen. Kicsit úgy szól, mint egy triggerelt lábdob. És gyönyörű dohogó hangja van, ha ugyanebben a tartományban visszaengedem a gázt. Szóval észrevesznek az autósok, ha akarom. Minden más esetben (normálisan gurulva, megfelelő sebességfokozatban) pedig rendkívül csendesen meg tudja húzni magát, ez jól jön erdei cirkáláskor.

Mindent összevetve szeretem ezt a gépet. Nem mondom azt, hogy vele fogok megöregedni, de nem volt rossz választás. Kezdőknek nem ajánlom, mert nem könnyű megtanulni vezetni.

Hibalista

- Nálam még semmi sem romlott el rajta, de hibákkal vettem. Konkrétan nem ment a hátsó henger. Nem tudni, mennyi ideje, kérdés volt, hogy mennyi kopást szenvedett. Hála jó ég nincs semmi baja, kompressziója hibahatáron belüli. Így volt rendesen fogyasztása is. Ami cserélve/javítva lett: teleszkóp szimmering + olaj, kormány nyakcsapágy, elsőkerék csapágy, első fékbetét, gyertyák, motorolaj + szűrő, légszűrő, karburátor tisztítás, beállítás, szelephézag állítás. Kb. 120e munkadíjjal.

Ide hordtam szervizbe

KawaSzati Ez egy márkafüggetlen motorszerviz Zuglóban. A főszerelő gondolom a tulaj is. Jól el tudja magát adni, de van is mit eladni, ért hozzá rendesen. Ha kérdezel, elmagyarázza, hogy mi miért van, türelmesen foglalkozik a vevővel. És az emberei körmére néz, felügyeli a szerelés folyamatát. Látszik, hogy nem ma kezdte, sok moci megfordult már a keze alatt, és a tizenhuszon éves motorokról is van fogalma (márkatörténet agyban).

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1992
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 23000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? ZZR 250 Következő motorja? Versys
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.