A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Xf 650 Freewind 2000 (644)

Xf 650 Freewind 2000 (644) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Megbízható mindenes

Szöveges ítélet

A széria egyik utolsó darabját vettem 2003 végén. Olyan motort kerestem, amin ülve lehet közlekedni. Nem hanyatt, nem hason, ülve. A nyereg magas, az Ignisek, Zafirák fölött még jól ellátni. Igaz, ehhez kell az én 190 centis magasságom is.
A szélvédelme elég gyenge. Magasított plexi sem csodaszer. 120-130 felett már csimpaszkodni kell és a fogyasztása is megnő. A nyereg viszonylag keskeny és elég kemény - szokni kell, vagy kitömetni. A vibrációja jellegzetes, határozott. 500 km után olyan, mintha hangyák lennének a kesztyűben. Nem csípnek, csak kedvesen mászkálnak :) 5000 körül (~110 km/h) van benne egy rezonancia. Nem szeretek tartósan benne haladni, inkább gyorsítok/lassítok. Ülőhelyzet egyenes, lábat, feneket megosztva terheli. Huplikon, terepen ki lehet állni a nyeregből, bár úgy a kormány kicsit alacsony.
Kezelőszervek kézre esnek, tükrökben jól látni, masszívak, nem remegnek. Az oldaltámasz elég csenevész, a középállvány kötelező extra.
A rugózása lágy, könnyű terepet, durva aszfaltot jól viseli. Két személlyel v. csomaggal érdemes hátul az előfeszítést és csillapítást növelni. Elől is érdemes lenne, csak ott nem lehet. A fékek utassal/csomaggal haloványak, szólóban megfelelőek. Ha nagyon erőltetjük, az eleje inkább hajlamos megcsúszni, minthogy felkapja a hátulját. Ez a gumi "érdeme" is, a gyári Pirelli kemény, mint a bakelit.
Teljesítménye 140 kg terhelésig elfogadható. Ez kb. azt jelenti, hogy vagy utas, vagy csomag. Ha mindkettő van, akkor már nem élmény a hegymenet. Szólóban mindenre elég, ami egy ilyen felépítésű motorral józan ésszel szóbajön.
Tanktáska nehéz ügy. A púpos, műanyag tank miatt csak kellő kreatvitással oldható meg. Ennek ellenére jól pakolható, az ülés hosszú, a csomagtartó masszív, oldaldobozolható. Nyeregtáskának érdemes konzolt csinálni, mert a bal oldalit a kerék könnyen megeszi.

Fogyasztások
300 km-enként egy tank benzin (~16 L)
6 ezrenként szűrő, 2 L olaj
12 ezrenként 2 gyertya, szelephézag állítás (csavaros)
a légszűrő mosható olajos, csere igény szerint
24 ezernél fékbetétek, gumik, fékolaj csere, tompított fény izzó
30 ezernél láncszet

Ami nem tetszik
Hátsó előfeszítés csak a rugóstag kiszedésével állítható. Az eredmény az, hogy vagy utassal jó, vagy szólóban, vagy mindenhogy rossz, de nem annyira :)
A fényszóró magassága csak csavarhúzóval és kitűnő lyukérzékkel állítható. Változó terhelés mellett kellemetlen: vagy nekem, vagy a szembejövőknek.
Fényszóró égőcseréhez nőgyógyász szakvizsga kell, vagy a műszerfal lebontása.

Összességében olyan mint a kacsa: úszik, repül, gyalogol - de egyikben sem kiemelkedő. Ezzel együtt egy szerethető, gazdaságos (nem tesco!), sokcélú, jól használható, élvezetes járgány.

Hibalista

- Kormánycsapágy korrodált, beverődött. Szerviz szerint típushiba. Garanciában cserélték kb. 4000 km-nél. Azóta rendben.
- A hátsó kapaszkodó egyik csavarjának feje leszakadt magától. Bal első index leesett 45 e-nél. Valószínűleg a rezgéstől. Ezen kívül csak fogyóanyagot kellett pótolni.

Ide hordtam szervizbe

Hollós

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Kék Hold

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? ETZ 125 Következő motorja? BMW
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.