Megbízható játszótárs
Szöveges ítélet
Azzal kezdeném, hogy egy KAWASAKI ZXR 750-ről ültem át a Tl-re! A négyhengeres motorok tetszettek mindig és egy kicsit tartottam a V2-től.
A gép Olaszországból került hozzám, egy velem egyidős (született:1966) hölgy tulajdona volt. A motor első látásra megtetszett. Egy járművön látszik, hogy milyen gazdája volt és hogyan bántak vele. Az órában 34 ezer pár száz kilométer volt, ami valósnak tűnt az állapot alapján. Nem ismertem ezt a típust vásárlás előtt, sőt közelről sem láttam előtte ilyen motort (csak a KAWASAKI érdekelt), de egy próbakör után megvettem.
Úgy vittem műszakira, ahogy volt, csak a gumikat kellett cserélni. Olvasgattam fórumoldalakon a motorról, hogy mire számíthatok, de kellemesen csalódtam. Írtak nehéz indításról, vázrepedésről, hengerfejproblémákról, stb. A motorral megtettem kb. 11 ezer kilométert gond nélkül és a leírt hibákból semmit nem produkált a motor, sőt ilyen megbízható gépem még nem volt! Azt is hallottam másoktól, hogy nehéz megszokni, meg birkózni kell vele kanyarban, ... mi van? Nekem semmiféle nehézséget nem okoz terelgetni a vasat kanyarokban, persze beállítottam a futóművet az én igényeimnek megfelelően. A motor nagyon jól megy, nem okoz gondot városban sem az araszolgatás, de igazán a lakott területen kívüli száguldást szereti. Óra szerint 270 km/h a vége gyári áttétellel és ezt lazán tudja bármikor!
Akinek tetszik ez a típus nyugodtan vegyen egyet, de azt hiszem itthon nehéz lesz találni jót! Nagyon meg kell nézni az itthon eladásra szánt darabokat, mert nagyon sokan nekiállnak mókolni mindenféle tudás és hozzáértés nélkül.
A MOTUL olajat szereti, csak ajánlani tudom! Egyszer raktam bele castrol-t, a motor zajos lett, nem tudtam sebességet váltani, nem emelt ki a kuplung. Azt hittem elromlott a motor, de amikor megint lecseréltem az olajat MOTUL-ra láss csodát minden rendbe jött. A motor elhalkult, a váltó olyan lett, mint újkorában, és a kuplung is kiemelt egyből rendesen! Kerülni kell a vacak olajakat és a gép meghálálja!!!
A motor most is megvan nem is tervezem eladni. Az a helyzet, hogy jobbat nem tudnék venni, csak drágábbat.
Hibalista
- Nem romlott el rajta semmi, csak a kopó alkatrészek és szűrők lettek cserélve!
Ide hordtam szervizbe
Nem látta szerelő, magam javítom.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 34000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző motorja? | ZXR750L | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |