Lassan érő, de tartós szerelem.
Szöveges ítélet
Suzuki VL 1500 Intruder Teszt
Hát igen. Itt a nyomatékkirály.
Mikor először felülök rá az első benyomásom, hogy ez egy igen izmos cirkáló, fotelhez hasonlítható komforttal. Ezt a lábtartó trepnik pozíciója igencsak megerősíti. A hatalmas vas, ami a lábam közé került, valami brutál benyomást kelt. Különösen, ha valaki egy kisebb motor után vált erre a nagyobbra.
A piacon kapható modellek közül ez a típus nem a legkecsesebb, igen merevre sikerült a disign.(dizájn).
Ha beindítom a benyomás nem lesz rosszabb, szépen erőteljesen brummog alattam, még így is, gyári kipuffogóval. A kormány a maga 90 cm szélességével valami masztodon. A kezelőszervek nagysága is meglepő, egyszerre kuplungolni, és indexelni csak az igen nagyra nőttek tudnak rajta, (vagy ha ideiglenesen meg tudod nyújtani az ujjaidat). Ha nem lehetne állítani a kuplung, és a fékkar távolságát a markolattól, hosszútávon nehézkes lenne ezek használata. Én 182 cm magas vagyok, és a legközelebbire vannak állítva a karok, és így talán elfogatható. Amikor beteszed egyesbe, és lassan elindulsz vele, már érzed hogy az erő amit eddig sejtettél, az tényleg jelen van. Innentől kezdve csak méltóságteljesen gurul a vas, jó hosszú sebességfokozatokkal. A városban 3-asban tökéletesen el lehet vele közlekedni, szinte álló helyzetből elviszi 80 km/h-ig és még nem pörög. A vas méretei szélessége miatt a városi cirkálás felejtve. Még álló kocsisor között is nehezen megyek el vele. Viszont ha van hely, a terelgetése meglepően könnyű, a nagy méret ellenére is.
De ennek a gépnek az igazi eleme az országút. Ezt arra tervezték. Eleinte tartós haladás úgy 120-al, motor kellemesen brummog, abszolút nincs túlpörgetve, de valami sejtés folytán gondoltam hátha van még egy sebesség felfelé. Hát volt, a fordulat visszaesett szinte alapjáratira.
A kanyarstabilitása némi kívánnivalót hagy maga után. Erős döntéskor az eleje mintha egy kicsit szitálna, és el(cs)úszásra hajlamos tendenciát mutat. Ez valószínűleg azért van, mert a tank helyén csak az elektromos kütyük vannak. Maga a tank az ülés alatt helyezkedik el, ezért a súlypont is hátrébb-lejjebb van.
A fékek sajnos borzalmasak. Elég gyengék, tiszta erőből kell dolgoztatni őket egy pánikszituációnál. Szerintem ez nagy negatívum, egy ilyen monstrumhoz, (+300 kg) jobb fék dukálna, pedig elöl dupla, hátul szimpla tárcsafékkel van szerelve.
Fogyasztása meglepően kicsi, (valószínűleg a befecskendezéses technikának köszönhetően), városban 6,2 autópályán 120 km/ó – ás sebességnél, pedig lecsúszik 5,2-re.
Mindent összevetve az ár/érték arány szerintem nagyon jó, szerencsére a hátrányok nem húzzák le annyira, hogy ne lehessen megvenni, és sok évig boldogan motorozni rajta.
Előnyök:
nyomatékos motor,
könnyű kezelhetőség, előnyös fogyasztás, (az 1500 cm3-hez képest)
hátrányok: gyenge fékek, gyenge lámpa, sürű szervízintervallum.
Fogyasztás: 5,5 L/100 pályán 130-as átlag 2 fő+csomagok, 5,1 L/100 szerpentineken nézegetős tempóban
2010 02 02:
Végül is eladásra került szegény. Ha nem lenne az embernek a normális evoluciós fejlődése, (mindig többet, és jobbat akar), akkor biztos soha nem adom el.
Remélem az új tulajdonosának is olyan szép élményeket ad mint nekem 5 éven keresztül.
Have a nice life, my sweet bike !!!
Mike
Hibalista
- zéró, nada, semmi, ( 2010 - még mindig semmi ).
Ide hordtam szervizbe
Mivelhogy semmi nem romlott el rajta, ezért maradt a szervízintervallum által előírt általános szerviz, és ezt egy V2 tulajdonos, szerintem maga is meg tudja csinálni.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 1750 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 31500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | XVS 650 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |