Kompromisszum
Szöveges ítélet
Először is leszögezném, hogy csak ebben a kategóriában kerestem robogót: 50 ccm, 4 ütem, japán. Kipróbáltam Suzuki Addresst, Honda Todayt, végül a Let's mellett döntöttem: 2007-es 4 ütemű és INJEKTOROS! 130-ért jó vétel volt, bár alig egy ezrest mentem vele olaj, gyertya, légszűrő és egy első izzón kivűl nem kellett hozzányúlni. Nem csak városban szaladgálósnak kellett autó mellé, Esztergom-Bp távot is járok vele, szóval voltak félelmeim a kis méret és a kis teljesitmény miatt, azonban fölösleges volt. Folytás még benne van, tehát végsebessége sikon, lejtőn 56 km/h, nem valami sok, de 50-52-vel bárhol elközlekedik, ami sajnos csak arra elég, hogy a városban szabályosan közlekedők tempóját tartsuk. Cserébe elképesztően alacsony fogyasztást kapunk. Sok hirdetésben olvastam a bűvös másfél litert. Na ez kamu! Normális körülmények között, melegben, a 60 kilóm alatt 2.2/100km. Mehetne ez alá, viszont akkor 40 fölé nem gyorsulhatunk. Mol evo neo-t tankolok, a fogyasztáson sajnos nem változtat, egy lehellettel jobban megy, viszont hosszú távon meghálálja az injektor azt a +80Ft-ot 100km-enként. És ha már injektor, elképesztően szép hangja van, finom egyenletes alapjárat és magasabb fordulaton sem ad ki magából nem odaillő hangokat. Ég és a föld a különbség mondjuk egy karburátoros Honda Today-hez képest. Nagyságrenddel lomhább volt a Honda és fogyasztásra se biztos hogy ez jönne ki. A robogó egyébként jól pakolható, viszonylag nagy csomagtartó, dehát 1-1-ben Honda Dio méret, ezt nem is ragoznám.
Viszont ami rossz: életveszély a közlekedés vele néhol. A kátyúk elnyelik a robogót és egy kamion előzése során lepereg az élet szemünk előtt, dehát ez a 10 collos kerekek hátránya, cserébe 4000Ft-ért új gumit kapunk rá.
Másik nagy félelmem az alkatrészellátottság volt, ami még nem igazolódott be, ugyanis nem kellett hozzá semmi speciális. Természetesen ez is egy japán belpiacos robogó, alkatrészei nem túlzottan kaphatók Európában. Az internet hasznos dolog, de még egy angol nyelvű kézikönyvet sem találtam hozzá. Egyetlen japán dokumentum akadt a kezeim közé, melyből kiderült alvázszám alapján hogy a tipusa UZ50K6 és nem K5. Hogy mi a különbség? Rejtély. A jobban felszerelt UZ50FK6 tipusnál már csomagtartót és üzemanyagszintjelzőt is kapunk a barna bőrülés mellé, azonban egy index és távolsági fényszóró visszajelzőt szivesebben látnék a műszerfalon.
Mindent összevetve nagyon jó kis robogó. Annak aki megelégszik a kis mérettel, a "nagypapa" tempóval és nem akar a falu aeroxos bikája lenni, de nem is egy kinai hulladékkal közlekedne remek választás lehet. És olcsóbb mint buszra szállni!
Vásárláskor érdemesebb a drágábbat venni és nem utólag rákölteni, mert ha Japánból kell rendelni hozzá valamit az sokba kerülhet.
Hibalista
- első izzó
Ide hordtam szervizbe
saját magam szervizeltem
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 6400 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | People 150 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |