A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Gz 250 2004 (249)

Gz 250 2004 (249) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kiváló tanuló hangszer

Szöveges ítélet

40 éves vagyok, eredeti szakmám zenész, 2 gyerekkel, családdal. 5 éve fontolgatom, hogy kellene egy olcsó közlekedési eszköz, mert a 10 éves japán kombim - bár nagyon szeretem a megbízhatósága miatt - mégiscsak 1300 kg, és relatíve sokat eszik. Tehát 80%-ban a napi használatra kerestem egy olcsón fenntartható és szerethető gépet. Csakhogy a RB-nál ráültem egy kis cruzerre, és beleszerettem. Amikor komolyra fordult a dolog (lett valamennyi pénzem), akkor az összes motoros ismerősöm meggyőzött a 250 cm3 szükségességéről.

Így lett a gz 250 használtan, 9 évesen, háztól véve, 15.000 kilométerrel, szervizkönyvvel, 490.000-ért, extrák nélkül, de nagyon szép állapotban.

Tehát a szempontjaim: 1. kis fogyasztás, 2. olcsó fenntartás, 3. könnyű vezethetőség, 4. élményszerűség, 5. nem meghalni az első kanyarban.

A fenti szempontoknak tökéletesen megfelel, ebben a prioritási sorrendben.

Eddig kb. 1000 kilométert mentem vele, és azt is inkább tanulásként, alacsony sebességen, rutinpályán, vezetéstechnikai feladatok gyakorlásával, így amikor a hivatalos jogsiszerzésre került a sor, akkor a nagyobb motoron is könnyen ment.

1. Kis fogyasztás: egy havi napi szinten 1 órás lassú (1-2 sebességfokozatú) ismerkedés után elmentem tankolni, és 14 literes tankba 6 litert töltöttem. Egyelőre komolyabb adatom nincs, de ha lesz, updatelek.

2. Fenntartás: Eddig gyakorlatilag a lánc kenésére költöttem. 1 heti ácsorgás után az akksi gyengélkedett, be kellett tolnom. De ha teljesen kivettem a kulcsot, akkor ez a gond nem jelentkezett 5 nap után sem. Egy első fékbetét csere lesz esedékes még, idén más nem. Az előző tulaj idén olajat cserélt.

3. Vezethetőség: Nekem a motor is olyan, mint egy hangszeren megtanulni. Ha az ember megszokja, hogy a villa szöge más, mint más motorokon, akkor teljesen jól irányítható, akár lassú sebességnél is, egy kézzel, szűk fordulóban. Ehhez kellett 2-3 hét gyakorlás, de most már összeforrtunk. Kb. 20 alatt könnyen bebillen a kormány, erősen kell tartani, viszont 40 fölött már olyan erős az egyenesfutás, hogy akár el is engedheti az ember a kormányt. Közelebb húztam a kormányt, állítottam a váltókaron és a kuplungon, és még inkább biztonságban érzem magam. Kicsit elöl ül az ember, néha jobb lenne, ha lenne még mögöttem 10 cm hely, mert a lábtartó kicsit közel esik, de ez a kis méretből fakad. Ha teszek rá egy bukócsövet, és arra lábtartót, akkor cirkálósabb lesz a lábam pozíciója.

Kiemelném, hogy a váltóval az elején gondjaim voltak. Intenzív fékezéskor, amikor az embernek nincs ideje visszakapcsolgatni, akkor megállás után sokszor nehezen találtam az üres fokozatot. Lassításkor inkább kapcsolgatok vissza, és mire megállok, már üresben vagyok.

4. Élményszerűség: az egy hengeres, 250cm-es 4 szelepes motor nem egy rakéta. A hangja alapjáraton relatíve komolynak tűnik, de azért egy 1100-as hangjával nem vetekedhet. Jobban gyorsul, mint egy átlag autó, de ezek a motorok nagyban sem a száguldásról szólnak, hát még kicsiben. A 90-et kényelmesen viszi, onnan még dinamikusan tud gyorsulni. Az én gz250-emen nincsenek extrák, így plexi sincs. Szélvédelem természetesen nincs, de 90-nél még nem durva a szél.

A szabadság élményét nekem nagyon megadja, minden motorozás kimossa az agyamból a munkából eredő hordalékot, legszívesebben wc-re is ezzel mennék.

5. Nem meghalni: ez annyiban múlik a motoron, hogy mire csábít. Ez a motor engem nem a száguldásra, hanem kifejezetten lassú nézelődésre csábít. A láb teljesen, teli talppal leér, ami miatt nehéz vele eldőlni. Ez főleg egy totál kezdőnél biztonságérzetet adhat.

Összegezve: kiváló tanulómotor, és rövid távú közlekedésre egy megbízható munkatárs. Aki robogóban gondolkodik, de az élmény miatt a nagymotorra fáj a szíve, annak ideális társ.

Hibalista

- Eddig semmi

Ide hordtam szervizbe

Egyelőre nincs.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 15000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 1000
Szerviztapasztalat (0) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.