Kiváló, nyugodt tanulómotor - GZ250 Marauder
Szöveges ítélet
Több hónapig kerestem a neten ebben a kategóriában cruisereket. Mindenképpen új vagy kevés km-rel rendelkező motort akartam venni. Először a Yamaha YBR125 Custom jött szóba, ill. Yamaha Virago (ez utóbbit sajnos már nem gyártották).
A jogsim még folyamatban volt, így kevés (kis)motoros gyakorlattal a GZ250 tűnt a megfelelő választásnak.
A Maraudert közel 2.000 km-rel, szép gyári, karcmentes állapotban vettem. Az előző tulajdonos kategóriaváltás miatt adta el.
Ahogy meglett a jogsim, munkába járásra és túrázásra használtam. A két oldaltáskába lehetett csak pakolni, mivel az ülés alatti hely szűkös (elsősegély csomag és szerszámkészlet elfér).
Nagyon könnyen kezelhető motor. Kezdőknek, újrakezdőknek, nyugodtabb embereknek bátran merem ajánlani. Alacsonyan van a súlypontja, nagyon könnyű vezetni. Szerintem a kategóriájában az egyik legszebb cruiser.
A 22 lóerő arra elegendő, hogy 80-100-as utazótempóval közlekedjünk vele. A viszonylag alacsony teljesítmény és az egy henger hátránya, hogy 80 km/h fölött az előzés megfontolandó, mivel ebben a sebességtartományban kezd elfogyni az erő a gépből. Autópályára is rátévedtem egyszer-kétszer. Itt is előzéseknél éreztem kevésnek a 22 lovat. Alapvetően nyugodt tempóban vezetve nagyon nagy élvezetet nyújt, hiszen erre is találták ki. Ettől függetlenül lámpánál az autó nem ellenfél, 70-80-ig dinamikusan gyorsul.
A hajszolást már csak azért sem nagyon szereti, mert már 80-90-nél is eléggé pörög (fordulatszámmérő nincs rajta). A fogyasztása nálam normál használat esetén 3,5 l/100 km, ami nagyon jónak mondható, főleg a mai benzinárak mellett!
Az üzemanyagszint-visszajelzőre igazából nagy szükségem nem volt, mivel tankoláskor a napi km számlálót mindig lenulláztam. Ebből kiszámítható volt a következő tankolás szükségessége (általában 350 km-enként). A sebességmérőn elfért volna még egy olajnyomás-visszajelző lámpa, de igazából ennek sem éreztem nagy hiányát.
Az első szervizre az előző tulajdonosa vitte, később lejárt a garanciája, így a következő olaj- és olajszűrőcserét, valamint a szükséges ellenőrzéseket egyedül végeztem rajta - annak ellenére, hogy nem vagyok a témában nagyon járatos.
Az együtt töltött másfél év alatt egy index-visszajelző izzót cseréltem benne, egyéb gond nem volt :)
Esőben, hidegben nem használtam, illetve garázsban volt tárolva. Így a rozsda sem jelent meg rajta.
Mivel nagyobb motorral rendelkező barátaimmal szoktam motorozni, valamint két személlyel is szeretnék, így a nagyobbra váltás mellett döntöttem.
Cruisereket is nézegettem (az M800 tetszett is), csak hát az ára miatt a GS500 mellett döntöttem. A GS500 jóval dinamikusabb, gyorsabb, ellenben a GZ250 barátságosabb és kényelmesebb motor.
Negatívumot nem tudok írni róla, aki ebben a kategóriában keres motort, annak csak ajánlani tudom!
Hibalista
- index-visszajelző izzó
Ide hordtam szervizbe
Full-Gas (első szerviz)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Tenmagam (második szerviz)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 1800 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Red Rose | Következő motorja? | GS500 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |