Kiváló mindenes
Szöveges ítélet
Üdv Mindenkinek!
Nos, egy jellemzést illik az elején kezdeni, ezért a pontosság kedvéért röviden összefoglalom a vásárlást. 6 éves korom óta motorozok, eddig csak enduro/krossz gépeken. Aztán döntöttem, váltok. Kényelmes motort kerestem, ami jó két személynek is, viszonylag könnyen kezelhető és olcsón fenntartható. Általában a 600-as kategóriás naked-ek voltak a palettán. Aztán bementem a pécsi suzuki márkakereskedésbe és olyan ajánlatot kaptam, hogy azonnal megvettem a gsf650n-t. Nem bántam meg.
A motorról
1. Pozitívumok
-kényelmes, ketten is simán, laza pozícióban elférünk rajta
-nyomatékos: sokan mondják itt, hogy a 600-asok nem elég nyomatékosak két személynek, nos, erről annyit, hogy mivel a motor bejáratós és 6000-ig lehet csak kihuzatni, amit betartok, erre nyugodtan mondhatom, marhaság, mert másodmagammal is úgy előzgetem és hagyom ott vele az autókat, hogy öröm nézni. Pláne, ha egyedül vagyok.Mi lesz, ha lehet neki adni nyélgázig?!
-keveset fogyaszt: általában a megengedett(bejáratós) fordulatszám maximuma környékén használom, így sem ment a fogyasztás az első 200 km-en sem 5,5 fölé, a második tankolásnál ez már 5 liter felé tendált, pedig mindig egyessel kezdődik a mért sebesség és ami ugye még mindig csökkenni fog, ha meglesz az 1000es szervíz és gyűlik még egy kis km. :)
-mivel ez már injektoros, ezért van hidegindító program is, tehát bármikor elég egy gombnyomás és már ketyeg is
-ehhez kapcsolódva, a motorja még így bejáratósan is olyan simán jár, mintha már vagy 20e km lenne benne
-középsztenderrel adják, ami azért említésre méltó, mert egy haverom cbfjéhez 50 és 100e Ft között kínálták a hondánál(no comment)
2. Negatívumok
-a műszerfalon elfért volna egy vízhőfok-visszajelző
-szélvédelemről naked motor lévén nem érdemes beszélni
-ülés alatti hely nulla, viszont sokféle dobozt és táskát kapni hozzá viszonylag alacsony áron, ezért adtam több pontot a pakolhatóságra
-írtam már, hogy alapvetően kényelmes, ez alól egyetlen pont kivétel és ez a kormány. Nekem az fog először a kukába menni. Olyan suta szögben áll, hogy 100 km után sajog az ember tenyerének külső éle, ugyanis túlzottan befelé hajlik és ha ezt kombináljuk az egyenes üléspozícióval, akkor ezt kapjuk.Ez tehát csere.
-a fékek lehetnének jobbak, valszínűleg itt is kifér majd egy fékcsőcsere, esetleg fékolaj
Nos, egyenlőre ennyi jut eszembe. Általánosságban elmondható, hogy aki ebben a kategóriában gondolkodik, annak abszolút ajánlott darab, nem okoz csalódást. saját szegmensében ott van a top 3-ban, sőt, ha a 100 lovas gépeket már külön kategóriának vesszük-és véleményem szerint annak kell tekinteni-, akkor a legjobb. Elődjéhez képest sokkal nyomatékosabb, ez nagyon érezhető. Városban 50-nel simán megy 6.-ban, nem rángat, nem köhög és ha csavarod a gázt, megindul. Hosszabb úton elindulás után felkapcsolok 6.-ba és a célnál kiteszem üresbe, addig bármire jó, ha az ember ésszel közlekedik. A gyári Bridgestonok megfelelnek az utcai felhasználásra, a Mecsekben lábtartóig lehet dönteni velük, aki meg pályázni akar, az úgyis vesz másikat, bár sztem arra nem való. Egyszóval, tökéletes motor a mindennapokra, egy kis huligánkodásra, hosszú túrákra vagy épp városi használatra. Széles utat és balesetmentes közlekedést mindenkinek. Ha gyűlik még új info, jelentkezem! :)
900km-nél írtam az első tapasztalataimról, most még néhány szó:
-a motor kiforgatva tiltásig is iszonyat jól fogyaszt, nem iszik 5,5-nél többet. Max fordulatszám feléig használva pedig 4,5
-10500 fölé nem érdemes sokkal forgatni, addig már leadja a max erejét
-hibának semmi jelét nem mutatja
-a szervizről sajnos már nincs olyan jó véleményem, de ezt leírtam
Széles utat mindenkinek.
folyt.: Üdv! túl a 3. ezresen, folytatnám tapasztalataim megosztását. Remélem, segít.
A gép megkapta a fent említett új kormányt. Tuti király. Ajánlom mindenkinek. Néhány km alatt hozzá lehet szokni. Az irányíthatóságról annyit, mintha kicserélték volna.Felkerült még egy rezgéselnyelő markolat. Hasznos darab hosszú távon.
Kapott puig plexit. 160-nál még kényelmes.
Felkerült egy Givi doboz+oldaltáskák. Két személynek egy heti cucc.
Következő project egy sportlégszűrő+sportdob injektorhangolással. Ha kész, jelentkezem. :)
Hibalista
- Semmi! :)
Ide hordtam szervizbe
MSZ Racing Pécs
Az 1000res szervíz után sajnos változott egy kicsit a véleményem. Egy olajcsere 3 l olajjal és egy olajszűrővel (20 perc alatt elvégezve) 21000FT!!!! Szabadrablás! És ne mondja senki, hogy ez az átlag, mert nem. Ennyi pénzért már racing olajat veszek bele hozzávaló szűrővel. Elszomorító.
ui.: utólag kiderült, hogy használt olajat kapott a gép. 2e km után szinte fekete, pedig nincs hajszolva. Már a betöltésnél is feltűnt, hogy más színű, mint amilyennek kellene lenni, de gondoltam, talán csak más fajta. Megnézettem. Hát nem. No Comment.
Értékelése: 1
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |