Kisétvágyú erőgép
Szöveges ítélet
Már több egyhengeres 650-es motorom volt előtte. Most valami újat akartam. Elég volt a nagy fogyasztásokból és olvastan sok népítéletet a Suzuki V2-esekről, hogy kevéssel beérik.Az üveghangú rízsrakéták nem jönnek be. Az SV-ket nézegettem a szalonban mikor megpillantottam a Gladiust. Úgy vettem meg, hogy ki sem próbáltam...sőt...karácsonyfa alá szántam magamnak és olyan hideg volt decemberben, hogy nem tudtam lábon elhozni a szalonból. Így a kereskedés furgonjával hozták ki nekem és akkor indítottam be először. Akkor összesen 1 km-t mentem vele ki a benzinkútig meg vissza. Letoltam a pincébe és csak tavasszal hoztam fel. Olyan hosszúnak még sosem tűnt a tél.
Azóta már mentünk vele több mint 15 ezer km-t szinte mindig két személlyel de egyszerűen nem tudok betelni vele. A motor úgy tol alulról, hogy az ezresek tátott szájjal maradnak le ugyanabban a fokozatban. A fogyasztást pedig nem értem...mivel megy ez a motor? Két személlyel 130 fölött hajtva sem kér többet 4.5 liternél. A Pegasóm ekkor már 9 litert szippantott ki a tankból. Egyszer egyszeméllyel 3.4 litert mértem 90-100 km-es tempóval. Ez a része kitűnő és példaértékű. Ami kis negatívumként mutatkozik az az ülés keménysége. Kicsit sportos keménységüre sikeredett. Szerencsére egészen olcsón...mindösszesen 17.500 forintért lehet hozzá kapni gyári túrásított ülést. Ezen magasabb a szivacsozás és puhább is. Ezzel tökéletes még hosszabb távon is. Nekem nem kell szélvédelem. Volt Suzuki Burgmanomés azon megőrültem a turbulenciától meg az örvénylés miatti szélzajtól. A Gladiuson ez nincs...egyenletes a szélnyomás és 140-ig nem is érezni nagyon az első lámpa kialakításnak köszönhetően.
A gyári kipufogónak tökéletes hangja van. Mély, öblös, erőt sugárzó, nem tolakodó de motorféknél messzire nyomja a basszust. Az osztrák szerpentíneket nagyon szépen lehet vele rajzolni még két személlyel is. A fékek jók, nem lehet rosszat mondani rájuk. Sokat nem is kell használni olyan jó hatásfokú a motorfék. A világítása rendben van...kellő fényt ad sötétben. Mindig pöccre indul, nem hagy cserben. Tettem rá egy túradobozt, így rakodni is lehet. A váltója szerintem a legcsendesebb az összes motor között. Eddig nem bántam meg, hogy megvettem és bátran ajánlom mindenkinek akinek tetszenek az ilyen stílusú nakedok.
Hibalista
- Nem romlott el rajta semmi sem. A fesszabályozót garanciában visszahívásos alapon cserélték még újabbra. Az eredetivel sem volt gond.
Ide hordtam szervizbe
Nem hordom szerelőhöz. Magam is az vagyok, így sokat spórolok vele.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15600 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Pegaso 650 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |