A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki

DR 125 SM 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

kis motor, NAGY Szerelem

Szöveges ítélet

Első, és a legfontosabb dolog. Mikor vegyél ilyen motort?
Ez egy 125-ös gép amitől csodát nem kell várni, de jól jön ha városba előzgetni kell ,és városon kívül is tudsz vele haladni 90-100-al folyamatosan, és az sem elhanyagolható, hogy 3 litert eszik (alattam: 100 kg 190cm). Szóval ha városba jársz dolgozni, és nem akarod, hogy szétrázzon az út, akkor ő lesz a tökéletes választás.

Mit fontos tudni róla, mik az előnyei hátrányai?

Röviden:
14 lóerő, 120 kg(szárazon), Supermoto kialakítás, és 3 literes fogyasztás.
Hosszan:
A 125 köbcentis Suzuki motor a régi Dr széria továbbfejlesztett verziója, ami azt jelenti, hogy egy régi és megbízható konstrukcióról beszélünk, azzal az újítással, hogy karburátor helyett már injektort kapott, ami azt jelenti, hogy 0 fok-ig rákapcsolod a gyújtást, beröffented , és nem fog leállni. 0 fok alatt pedig 5 indításból egyszer állt le, és kellett újraindítani, bár akkor már két hete állt.
Az injektorral egyszer volt csak baj, de akkor eltűnt az alapjárat, DE megpiszkáltam a kábelek, és egyből jó lett, biztos kontakt hibája volt, vagy franc tudja nem vagyok Japán elektronikai mérnök. Ami biztos, hogy erősebbnek éreztem a karburátoros társaihoz képest.
A motorba kb 1 liter olaj fér el, amit nem eszik, de inkább cserélgettem 2000km-ként biztos ami tuti, meg nem tétel az egy liter olaj. Gyertyát vásárlás után cseréltem , és azzal eddig nem volt gond.
DE
Megbízható, DE kicsi a motor szóval sokat, és magas fordulatszámon pörög. Aminek egy kicsi kopogó hang lett a hatása miután bemelegedett a gép. A teljesítmény kicsit visszaesett, de a nagyobb baj, hogy félted a gépet. Elvittem egy szerelőhöz azt mondták, hogy a vezérmű láncnak baja még nem lehet mivel 17000-et ment addig a gép.
Mondom oké, de ki tudtam venni a láncfeszítőt és simán vissza is raktam (soha ne tegyétek, mert rossz pozícióba veszitek ki, és szét tudja cseszni a szelepeket.).
Ekkor derült, hogy már megnyúlt a lánc mert különben visszacsavarozás nélkül nem tudtam volna visszatenni. Megcsinálták szépen, gyönyörű hangja lett, majd megint elkezdett kopogni. Később kiderült, már a saját szerelőmnél (aki meleg motorral járatás közben vizsgálta meg), hogy a láncfeszítő nem jó , és ezért kattog a lánc, és gyengül a teljesítmény. Ennek a cseréje után rendbe jöttek a dolgok eddig.

Miket cseréltem rajta?
Első hátsó gumi, mert 2007-es abroncsok voltak a gépen.
Vezérműlánc
Vezérműlánc feszítő
Első fékbetét
Olajcserék
Gyertyacsere
Olajleengedő cseréje (korábbi olajcserénél elnyírta az előző tulaj a menetet)
Nittszem csere, mert az is megadta magát egyszer.

Mire tudod használni? Mik az előnyei hátrányai?
Ahogy azt már írtam, városi ingázásra tökéletes, és megbízható. Az út egyenetlenségeit jól tompítja a felfüggesztés, és nagyon jól kiegyensúlyozott az egész motor, így könnyen lehet manőverezni vele.Ez egy városi gép,de hosszabb távon se hagy cserben, bár egy 300 km után az egy henger, és a vékony ülés eléggé megviseli az ember hátsóját. Csak, hogy ismételjem magam, ez egy városi gép,és mint olyan felmegy minden padkán, és nem ijed meg a terpen sem, sőt ha ügyes vagy azt is élvezni fogod. A kipufogó elég halk (gyári), de nagy előnye, hogy van egy külső borítás rajta, ami akkor tud jól jönni ha eldőlsz vele jobbra, és nem a kipufogót cseszed szét, hanem egy fém lapot amit könnyen tudsz cserélni.
A lábtámaszok felhajlanak ami nem rossz egy merészebb kanyarodásnál.
A tank 9 literes ami kb 300 km-re elég naftát jelent, bár a visszajelző kb 3 liter maradéknál jelez, hogy irány a kút és szabadulj meg kemény 2-3000 ft-tol, ami megint elég lesz 200-250 km-re. Sajnos a kis fogyasztáshoz kis teljesítmény párosul. 100 kg és 190 centi vagyok így olyan 100-105 a vége a gépnek, és 90 fölött már nehézkésen gyorsul. JA, és PAPÍRON kétszemélyes. Azért írom nagybetűvel, mert a motor bírni fogja, és menni is fog rendesen, de azt ne várd, hogy kényelmes lesz egy métert is menni vele.

Összességében nagyon szeretem a kis gépet. Rövid távon kényelmes, és élmény vele motorozni. Ha 125-ös rendszámos gépet szeretnél, városba használnád, de ritkán kellene hosszabb távra is, akkor ilyet vegyél.

Hibalista

- Hajtólánc szakadás 7000 Ft
- Vezérműlánc csere 30000 Ft (Lehet elkerülhető lett volna a feszítő cserével.)
- Vezérműláncfeszítő csere 30000 Ft
- Olajlenengedő modul csere 8000 Ft

Ide hordtam szervizbe

MK Bikes Budapest, Összekötő u. 4, 1173

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Egy házi szerviz, rokon ajánlotta, hogy majd megcsinálják. Jó is volt, de mint később kiderült nem feltétlen a a vezérműlánc okozta a problémát.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2009
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 15600
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6500
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja? DRZ 400
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.