kis motor, NAGY Szerelem
Szöveges ítélet
Első, és a legfontosabb dolog. Mikor vegyél ilyen motort?
Ez egy 125-ös gép amitől csodát nem kell várni, de jól jön ha városba előzgetni kell ,és városon kívül is tudsz vele haladni 90-100-al folyamatosan, és az sem elhanyagolható, hogy 3 litert eszik (alattam: 100 kg 190cm). Szóval ha városba jársz dolgozni, és nem akarod, hogy szétrázzon az út, akkor ő lesz a tökéletes választás.
Mit fontos tudni róla, mik az előnyei hátrányai?
Röviden:
14 lóerő, 120 kg(szárazon), Supermoto kialakítás, és 3 literes fogyasztás.
Hosszan:
A 125 köbcentis Suzuki motor a régi Dr széria továbbfejlesztett verziója, ami azt jelenti, hogy egy régi és megbízható konstrukcióról beszélünk, azzal az újítással, hogy karburátor helyett már injektort kapott, ami azt jelenti, hogy 0 fok-ig rákapcsolod a gyújtást, beröffented , és nem fog leállni. 0 fok alatt pedig 5 indításból egyszer állt le, és kellett újraindítani, bár akkor már két hete állt.
Az injektorral egyszer volt csak baj, de akkor eltűnt az alapjárat, DE megpiszkáltam a kábelek, és egyből jó lett, biztos kontakt hibája volt, vagy franc tudja nem vagyok Japán elektronikai mérnök. Ami biztos, hogy erősebbnek éreztem a karburátoros társaihoz képest.
A motorba kb 1 liter olaj fér el, amit nem eszik, de inkább cserélgettem 2000km-ként biztos ami tuti, meg nem tétel az egy liter olaj. Gyertyát vásárlás után cseréltem , és azzal eddig nem volt gond.
DE
Megbízható, DE kicsi a motor szóval sokat, és magas fordulatszámon pörög. Aminek egy kicsi kopogó hang lett a hatása miután bemelegedett a gép. A teljesítmény kicsit visszaesett, de a nagyobb baj, hogy félted a gépet. Elvittem egy szerelőhöz azt mondták, hogy a vezérmű láncnak baja még nem lehet mivel 17000-et ment addig a gép.
Mondom oké, de ki tudtam venni a láncfeszítőt és simán vissza is raktam (soha ne tegyétek, mert rossz pozícióba veszitek ki, és szét tudja cseszni a szelepeket.).
Ekkor derült, hogy már megnyúlt a lánc mert különben visszacsavarozás nélkül nem tudtam volna visszatenni. Megcsinálták szépen, gyönyörű hangja lett, majd megint elkezdett kopogni. Később kiderült, már a saját szerelőmnél (aki meleg motorral járatás közben vizsgálta meg), hogy a láncfeszítő nem jó , és ezért kattog a lánc, és gyengül a teljesítmény. Ennek a cseréje után rendbe jöttek a dolgok eddig.
Miket cseréltem rajta?
Első hátsó gumi, mert 2007-es abroncsok voltak a gépen.
Vezérműlánc
Vezérműlánc feszítő
Első fékbetét
Olajcserék
Gyertyacsere
Olajleengedő cseréje (korábbi olajcserénél elnyírta az előző tulaj a menetet)
Nittszem csere, mert az is megadta magát egyszer.
Mire tudod használni? Mik az előnyei hátrányai?
Ahogy azt már írtam, városi ingázásra tökéletes, és megbízható. Az út egyenetlenségeit jól tompítja a felfüggesztés, és nagyon jól kiegyensúlyozott az egész motor, így könnyen lehet manőverezni vele.Ez egy városi gép,de hosszabb távon se hagy cserben, bár egy 300 km után az egy henger, és a vékony ülés eléggé megviseli az ember hátsóját. Csak, hogy ismételjem magam, ez egy városi gép,és mint olyan felmegy minden padkán, és nem ijed meg a terpen sem, sőt ha ügyes vagy azt is élvezni fogod. A kipufogó elég halk (gyári), de nagy előnye, hogy van egy külső borítás rajta, ami akkor tud jól jönni ha eldőlsz vele jobbra, és nem a kipufogót cseszed szét, hanem egy fém lapot amit könnyen tudsz cserélni.
A lábtámaszok felhajlanak ami nem rossz egy merészebb kanyarodásnál.
A tank 9 literes ami kb 300 km-re elég naftát jelent, bár a visszajelző kb 3 liter maradéknál jelez, hogy irány a kút és szabadulj meg kemény 2-3000 ft-tol, ami megint elég lesz 200-250 km-re. Sajnos a kis fogyasztáshoz kis teljesítmény párosul. 100 kg és 190 centi vagyok így olyan 100-105 a vége a gépnek, és 90 fölött már nehézkésen gyorsul. JA, és PAPÍRON kétszemélyes. Azért írom nagybetűvel, mert a motor bírni fogja, és menni is fog rendesen, de azt ne várd, hogy kényelmes lesz egy métert is menni vele.
Összességében nagyon szeretem a kis gépet. Rövid távon kényelmes, és élmény vele motorozni. Ha 125-ös rendszámos gépet szeretnél, városba használnád, de ritkán kellene hosszabb távra is, akkor ilyet vegyél.
Hibalista
- Hajtólánc szakadás 7000 Ft
- Vezérműlánc csere 30000 Ft (Lehet elkerülhető lett volna a feszítő cserével.)
- Vezérműláncfeszítő csere 30000 Ft
- Olajlenengedő modul csere 8000 Ft
Ide hordtam szervizbe
MK Bikes Budapest, Összekötő u. 4, 1173
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Egy házi szerviz, rokon ajánlotta, hogy majd megcsinálják. Jó is volt, de mint később kiderült nem feltétlen a a vezérműlánc okozta a problémát.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 15600 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | DRZ 400 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |