Kirándulás hiba nélkül
Szöveges ítélet
Tíz év sporttúra motorozás után váltottam túra endurora.
90 ezer km-ert raktam előtte egy 650 banditba, amitől nagyon nehéz volt megválnom.
Isten király gép szerintem.
Viszont akartam váltani, mert motoros pályafutásom alatt mindenképp akartam más kategóriákban is nagyobb tapasztalatot, rutint és egyben élményt is szerezni.
Sok-sok típussal mentem már pár km-ert, de az nem ugyan az mint amikor sok ezret rakunk egy gépbe.
Korábban volt már hasonló túra endurom, de az egy olyan márka és típus volt, amivel jó haverod lesz a szervízes srác.
Annyi elég, hogy olasz volt a drága.
Szeretem ez enduro kategóriát és azt, hogy kevés akadály hárul elé ( közúti viszonyokba) ugyanakkor tekintélyes, szép motorok.
Maradva a márkánál Suzuki dl650 re esett a választás.
Hezitálás természetesen megvolt, hogy 1000 vagy 650. Még most is megvan, de szerintem ezzel nem vagyok egyedül.
Szempontok, min. 600 köbcenti legyen, min. 75ló, max. 240 kg és leérjen a lábam stabilan ( 177cm vagyok) és nem utolsó szempont az ár/érték arány + felszereltség.
Markolat védő, 3 doboz, ködlámba, bukókeret, haspácél ezek mind jó dolgok.
2017-es a gép és 14 ezer volt benne, amikor vettem.
Amikor ezeket a sorokat írom 27 ezernél járok.
Én az 1000est ugyan ezzel a felszereltséggel nem tudtam volna kifizetni.
Második szezonomat zárom a DL nyergében és biztosan állíthatom nem volt rossz választás.
Kellően dinamikus, nagyon jól vezethető ( jobban megyek vele szerpentinen mint a bandital) fogyasztása 4-5 közötti még felpakolva dinamikusam motorozva is.
Két hét Spanyol túrát is nyomtam vele erősen hegyvidékes részeken 3 dobozzal 2 személlyel összes 3400km-ert.
Féltem, hogy kevés lesz, de pozitívan csalódtam. Alulról 3. 4. be nagyon jó lehet vele menni hegyvidékes terepen, mert alulról popecül húz.
7000-es fordulat felett elfogy, de addig nagyon jó (V2)
A 3400km-be volt kb. 400km, amikor azt mondtam, hogy igen most kellene még 20-25ló, de a többi 3000km az nagyon kedvező volt.
Hegyvidék, sok szűk fordulók, 20-40km-erenként megállás, fotót , kaja, ivás, pisi, stb, stb.
Tette a dolgát és a napi 300-350km.-ert meg se éreztük.
Fogyasztás, szélvédelmet,előzési tartalékot és kényelmet figyelembe véve max. 135 az utazója (3 dobozzal + utassal.)
Egyedül, doboz nélkül 150ig simán előzgetek.
Szélvédelem meglepően jó (állítható gyári plexi).
Fogyasztáshoz egy adat, hogy a másik motoros ( BMW 1000XR) a 3400km-er alatt 40LITERREL többet tankolt mint Én, és végig egymás mellett mentünk szinte km-er pontosan.
Mivel enduro, így illik beszélni a terepképességeiről is.
Nem vagyok rutinos enduros, de elmentem vele jó párszor murvás, földutakra.
Sárban nagyon nehéz, de ezzel nem mondtam újat.
Nagyon harmadrendű félig aszfaltos utakra abszolút jó, de komolyabb erdei utakra már kell a tudás is mellé és olyan gumi, amit nem jó aszfaltra, de ami jó aszfaltra az nem jó terepre.
Szóval bizonyos helyzetekből csak a rutin fog kivezetni, de lehet vele harcolni és együttes erővel diadalmaskodni egy szántóföld, vagy erdő széli rozoga, poros, sáros úton is.
A motor nem fog hisztizni, de a sofőr lehet
Hibalista
- kiégett az izzó :)
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Harmati Budakeszi
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 14000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Gsf650 | Következő motorja? | MT09 tracer |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |