Kezes szerető
Szöveges ítélet
2008 nyarának elején lett az enyém. Egy szezont motoroztam vele végig. A Simson után gyorsnak és erősnek éreztem és érzem a mai is, de tudom, hogy ki fogom nőni. Ez a típus a korai GS 500 szériával egyezik meg külsőre. Teljesítménye papíron 28 KW. Menettulajdonságai, a már GS 500-t vezetett haverok szerint azzal megegyeznek. Fogyasztása változó 4-5 liter közé esik, használattól függően. Nagyon elégedett vagyok vele. Amit más népítéletekben az 500-as típusról leírtak, hasonlókat tapasztaltam én is. Kezes könnyen irányítható. Gyári minőségű, Bridgestone kockásra kopott gumikkal vettem, így nem nagyon lehet dönteni. Alig várom már hogy meghozzák az új Michelin Pilot Activ gumikat. Ezekkel már sokkal jobb lesz. A pakolhatóságot lehúztam, mert alapból az eü. csomagon kívűl mást szinte nem is lehet belepakolni. Az üléspozíció nekem tökéletes / 98 kg, 186 cm /, a szélvédelem semmi, de nem zavar. Motorozni vettem hobbi célra. A vásárlás érzelmi okokból történt mellőzve mindenféle prakticizmust. Másra ott van a kocsi és ha kell az utánfutó. A túrákhoz meg van egy túradoboz. Az alacson pontszám ezért nem az elégedetlenségemet tükrözi. Ha kihúzatom 100 km/h sebességig nagyon megy / kb. itt váltok 4 fokozatba /. 120-ig elég jól, utána kezdenek már a lovak elfogyni. A végét még nem próbáltam. 160 felett lehet talán valamivel. 150-nel már mentem az M1 autópályán a kapaszkodó sávok mellet a belső sávban felfelé és nem voltam a végén. De ilyenkor már nagyon pörög. A kisebb sebesség való neki. 6. fokozatban 140 km/h 8000 fordulaton pörög. A csúcsteljesítményét 9500 fordulaton adja le. Erről a neten, különböző oldalakon és táblázatokban más más teljesítmény értékeket kaptam. 36 tól 41 le-ig. A nyomatékcsúcsát viszont mindegyik 32 Nm 3600 fordulaton adta meg. Ez a karakterisztikáján látszik is. Már alulról is szépen húz. 4000 fordulat körül volt egy "mummus" tartomány, ahol egy kicsit rángatósabb, hisztisebb volt, de ez a Spuri adalék használatával megszűnt. Érzékenyeb lehetett az alap 95 benzinre, bár gyárilag ez való bele. Gyári kipufogó van rajta, ami elég halk. Egy 10 emeletes panelház garázsában tartom a motort és ha este későn támad kedvem motorozni, vagy teszem le nem zavarom a lakókat. Semmi kedvem egy vödör vizet kapni a nyakamban a motor melegítése közben, bár azt észrevettem, hogy az autósok nem vesznek időben észre. A hangja egyépkényt kis fordulatszámon, a két hengernek köszönhetően "csopperes". Ha egy robogó áll meg mellettem a lámpánál már inkább annak a hangját hallom.
Összességében egy megbízható, könnyen kezelhető típus. A motor választása mellett a vételár, a kisebb méret / így be tudom paszírozni apám Opelje mellé a garázsba / döntött. Ezt megelőzte sok teszt és főleg Népítélet olvasása. Eredetileg egy új SV 650 néztem ki magamnak. Új motor túl drága és családosan 40 év felett kompromisszumra törekedtem. Használt motor vásárlása rizikó, még egy hozzáértőnek is. Egy bevizsgált, minőségi ellenőrzésen átesett használt motort garanciával a Red Baronból viszont nyugodtan el mertem hozni. Kezdő motornak szántam, de sok örömem van benne ezért még évekig megmarad.
Hibalista
- Semmi. 500 km ingyenes szervíz, átvizsgálás, most viszem a napokban gumicserére és a 3000 km szervízbe.
Ide hordtam szervizbe
RED BARON korrektek, barátságosak. Milyenek legyenek, mindegyik motoros.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 22000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |