Kétkerekű svájcibicska
Szöveges ítélet
Próbáltam megfontoltan motort vásárolni, hónapokig kerülgettem az új és használt vasakat, míg végül kikötöttem ennél a típusnál. Nem bántam meg. Gyakorlatilag semmiben sem profi, mégis mindenre alkalmas. Megfelelően erős, jól megy, mégsem zabálja ész nélkül a gumikat, láncokat, fékeket.
Motor: papíron 98LE, 91Nm. Genetikailag a lég-olaj hűtésú (ettől baromi nehezen melegszik be) GSXR1100 leszármazottja (akár a futómű, a fékek), a nyomatékleadás kedvéért kb. 60LE-vel lepunnyasztva. Eléggé alul ébredezik, elég neki az 5 sebesség, a váltót birizgálni csak akkor kell, ha már tényleg közel van a szembe jövő kamion előzéskor. A nyomatékgörbe 2000-valahánytól olyan, mint a horizont a Hortobágyon. Ezt érezni is. Tettem rá nyitott csővéget (nem mintha sz@rul ment volna, csak az elém bealudva befordulni készülő autósok felébresztése okán), amitől kicsit magasabban ébredezik, viszont jobban kiforogja magát. A készülék 260-ig van órázva, ami óra csal is rendesen, így csak saccolni tudom a valós végsebességét. A blikkre 270 felett kiakadt mutató szerintem kb. 250 lehet a valóságban -persze, hogy német autópályán tesztelve :)-.
Váltó: 5 seb., könnyen kapcsolható, nem hajlamos az üresbe ugrásra.. A 3. fokozatban "énekel" egy kicsit, de olyan Suzukit én még nem láttam, amelyik ezt valamelyik fokozatban ne tenné.
Futómű: kellemesre hangolt, a gép paraméterei közt megfelelő, nem szab határt a száguldásnak. Az eleje talán kicsit lágyra sikerült, ezt két személlyel érezni igazán. A váz acél d.bölcső, ami klassz merev, de súlya is van. Szerintem ettől kerül annyiba amennyibe kerül, és ettől dög nehéz, (persze mihez képest) 244kg teletankolva. Fékek: 6 dugósok elöl, ha kevesebb erő kéne a működésükhöz, aszondnám pöpec.
Kényelem: S változat, tehát fejidomos. Az idom kb. 160-ig komfort, 210-ig elviselhető, ezen túl elkezdődik harc az életért egy kis plexi mögött. Ülése tetemes méretű, az utasok sem panaszkodnak. Pakolóhely van, rögzítő kampóknak hely van, tank vasból, tehát mágneses tanktáska OK. Kormánypozíciója túrás jellegű. Nekem (180cm) a lábtartók túl magasan vannak a túrázáshoz, térdem szokta bánni, huligánkodni viszont jó. Különösebben nem vibrál a motor, így a karok sem zsibbadnak el hamar.
Küllem: hát itt is látszik az ára. Jól működő de igénytelen, elavult kivitelű cuccokkal van teleaggatva.
Mindent összevetve:
Sportmotor?...Nem, de rá lehet venni a sportolásra, és remekül tuningolható.
Túramotor?...Nem egy K1200LT, de pl. a horvát tengerpart két hétre nem macera vele.
Cruiser?...Az sem, de nem kényelmetlen és a lassú csorgást sem negálja, városban is OK.
Ez amolyan mindenes motor.
Végül: az utolsó nálam töltött évében időhiány miatt, mindössze 72 km-t mentem vele, így feleslegesnek éreztem a biztosító és az önkormányzat zsebébe gyömöszölt jelentős adminisztrációs költségek ( a megtett km-re számolva: kb. 750 Ft/km) további folyósítását, ezért sajna eladtam és vettem egy 250 köbcentis méregzsákot.
Hibalista
- a hátsó helyzetjelző ízzói rendre kiégnek
Ide hordtam szervizbe
Hosuba Dunaharaszti messze van, de jó.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 8500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | GSX 400 S Katana | Következő motorja? | VTL 250 Spada |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |