Kanyarvadászat maximumon ( és józanésszel )
Szöveges ítélet
Használt vétel volt 1500 Km-rel. Picit izgultam is, hogy hátha egy széthajtott gépet sikerült szerválni, de nem. Az eltöltött 6 év ( update 2017: 16 év :) )alatt a kötelező szervízeken kívül nem igényelt mást ( leszámítva a saját karbantartásomat pl téli eltétel, bowden olajozás, féktisztítás stb ).
Ami a motor mellett szól(hat):
- Motorikusan megbízható
- Kitűnő, sokat toleráló futómű
- Egy ízig-vérig sportmotor
- Egy átlagos képességű pilóta ( pl mint én ) sose fogja kimotorozni a képességeit ( főleg közúton)
Ami elrettenthet:
- Nem kényelembarát ( mondjuk egy sportmotornál ez nem mérvadó)
- Szerintem a fényezés "puhább", mint a konkurenciájé , nálam a bőroverállom kidörzsölte az oldalidomok tetejét.
- Rövid túrákra, pár órás motorozásra kitűnő, de ez a motor nem hosszútávfutó ( na ja, szupersport ez nem "túragőzös" :) )
- Állítólag szutyok fékek ( szubjektív: kipróbáltam a konkurencia gépeit, a széria fékek tényleg jobbak a szomszédban, de azért nem ég és föld a különbség szerintem )
Update:2008-ban goodridge fémfékcsöveket kapott előr és hátra. A nyomáspont határozotabb lett.
- Ez egy sportmotor :o)
Semleges dolgok:
- Szerintem ez a gép a szűk fordulókat nem szereti ( értsd kis helyen lavírozni, de ez lehet az én tudásom hiánya )
- A gázadagolás kicsit "nyers" ( nekem ez pont tetszik, első generációs befecskendezés )
Update 2017: 16 év után elváltak útjaink. 70e KM után már mással falja a kilómétereket.
Sajnos az utolsó években kiderült pár "Achilles" sarka a jószágnak. A generátor csatlakozók elkezdtek öregedni és oxidálódni és a melegedés hatására összeolvadtak és tönkretették a generátort a rövidzárlattal.
Az EBAYes kínai utángyártott generátorok fabatkát se érnek, a szigetlésük nem bírja a generátor házba bejutó olajat. Érdemesebb gyárit venni vagy profin megtekercseltetni ( Motobees Kft, ügyes a srác ). A feszültségszabályozó csatlakozókra ugyanez a történet, vagy direkt forrasztás kell, vagy minőségi aranyozott csatlakozókkal kell próbálkozni. ( Ebay: gold bullet connector ).
Sajnálatos a módon a felújított generátor ( amivel 3e Kmt motoroztam ) az új tulajnál is megadta magát. A motor minőségét mutatja, hogy a 66res szerviznél még mindig a gyári vezérműlánc volt és vizsgálat után sem kellett még cserélni. Én se gyilkoltam a gépet, de természetesen pár Hringes nap és egy egy tempós motorozás azért benne volt a pakliban.
Mai motorokhoz képest ez egy férfias gép :), nincs ABS, tracking control, anti-hopping-kuplung ésatöbbi. Kell rutin a géphez.
Hibalista
- - Műszerfal plexi magától elrepedt 1 év használat után
- - Hirtelen terhelés váltáskor, FI hibát jelez a LCD kijelző, ilyenkor újraindítás szükséges ( tiszta Microsoft ). Ez eddig 3 szor fordult elő 6 év alatt. Úgy tudom ez típus "jelenség". Update 2017: nem az. 2008ban sikerült megoldani a problémát, dealer módba kapcsoláskor elcsacsogta hogy az STVA fájt neki, kiderült, hogy éveken át nem volt tökéletes az csatlakozó kapcsolat. Tisztítás és csatlakozó felülvizsgálat után ( nem kellett cserélni ) megszűnt a jelenség.
- - 10 év után elektromos csatlakozók erős oxidációja a generátornál és a fesz szabályozónál
Ide hordtam szervizbe
Suzuki MaxxPowerM Miskolc, Csabavezér út.
Korrekt srácok, bár eddig a szervizelés csak a kötelező szervizekre korlátozódott.
A szerviz azóta megszűnt.
Ami bosszantó volt, hogy:
- sikerült a olajleeresztő csavar menetét megszakítnaiuk amit úgyahogy helyrehoztak ( nem jól ). Védelmükre szóljon, hogy állítólag a K1-es GSX-Rek olajteknője hajlamos az ilyen hibára. Tehát lehet ártatlanok ebben a hibában.
- Ugyanezt tették az egyik ülésrögzítő és az egyik idomcsavarral is. ( ezt már nehezebb megmagyarázni ).
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Eger. Zewirad. Pontos korrekt, nagyon jó szerviz. Ha még meg lenne a gép és odahordanám most is a motort.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 1500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |