Kamuboci, ez nem túragép
Szöveges ítélet
Kicsit meguntam, hogy mindenki isteníti ezt a vasat, és úgy emlegetik mint egy nagyon kényelmes túramotort, ami kivisz a világból.
Na erre kerestem a választ és vettem egyet.
Sajnos a csutkakormány beváltotta félelmeimet.
...
Ez NEM túramotor!
...
Itt most egy kis szünet, és mindenki gondolkozzon el azon amit a fentebbi mondat jelent.
A sokk igazából akkor jött mikor átültem egy Kawasaki Z750S-re (mintha valami enduro-ra ültem volna át olyan kényelmesen és könnyen lehet kezelni ehhez képest), pedig az állítólag sportos naked.
Sorolnám hogy miért nem túrabarát:
A MÉRETE túl hosszú egy átlagos méretű egyénnek (én 180 cm magas vagyok),
a kormány megfogásához előre kell dőlni a kormányra. Ilyenkor el kezd dolgozni a hátizom (hogy megtartsa a felső testet), és a csuklók is nagy terhelést kapnak.
Se elől, se hátul nem KÉNYELMEs, mindkét helyen garantált a béka póz (a térded veri a könyököd). Ez jópofa egy darabig (mikor megtámaszkodsz a térdeden), de mikor végképp elfáradsz nem marad más, minthogy előre buksz mert nem bírod tartani magad tovább.
A SÚLYA tekintélyes, menet közben nem gond, de tologatni ezzel az alacsony kormánnyal nem nagy élvezet.
A lassú menet a nagy halála (pl. tanpálya, ghymkana, forgolódás ide oda vele). Ugyanis ilyenkor még jobban kijön a csuklók terhelése, Egyszerűen azt veszed észre hogy pár perc után elfáradnak a kezeid és nem bírod finoman kezelni a gázt,kuplungot,féket.
A KÁTYÚKban csak úgy pattog a rider a nyeregben. mivel nem ülsz, hanem félig hasalsz a motoron.
SZÉLVÉDELEM kb. annyi van (gyári plexi) hogy a fejedet le viszi a szél (persze egy "túramotor"nál mit vár az ember), legalábbis 60km/h felett már elkezdődik a dolog.
A váltója elég hangos, jó nagyokat csattan ha az ember kicsit kiforgatja a blokkot.
Kicsit nehezen indul, legalábbis a pöccre még távol van tőle. Attól függően hogy hány hetet állt, lehet elsőre összeszedi magát, de van hogy leáll indítás után és csak másodikra tudja összeimádkozni a stabil fordulatot (melegen már jól indul).
A FOGYASZTÁSát sokallom, mivel hasonló kategóriában, de vízhűtéssel már 4 literes fogyasztásról is hallok, sőt 1000-es gépek is elmennek ennyivel.
A KÖZÉPÁLLVÁNYra húzás szintén halál, ha nem vagy 100kg, egyszerűen örüljön az ember ha nem kap sérvet egy ilyen mutatványkor (márpedig a lánckenéséhez nagy segítség lenne).
3-4 ezres FORDULAT alatt mintha levegőért kapkodna, csak efölött tér észhez hogy menni kéne. Mivel 4 hengeres így az alacsony fordulati láncrángatás nincs jelen.
SZERVÍZnél a fél motort el kell bontani, hogy hozzá lehessen normálisan férni (légszűrő, olajcsere, karbik, gyertyák, szelepek).
Egy csomagtartó is elférne hátra, ha elvileg túragép.
A hátsó kapaszkodó is érdekes, mert az utas nem tud kényelmesen kapaszkodni benne, mert akkor a pilótát nem éri el.
A műszerfalon az az üres Suzuki ablak vicc kategória, mintha nem lettek volna kész a gyártásával, hogy berakjanak oda valamit (óra, olajhőmérő, vagy bármi hasznosabb dolog).
Néhány pozitívum:
Elég jól néz ki (ha erről szólna a motorozás, elég lenne csak nézegetni).
A kanyarokat szereti, mivel hasalós és csutkakormány van rajta.
Fékek egész jók, finoman adagolhatóak, az első mintha puha lenne, de hátha egy fékfolyadék csere felkeményíti.
Ha olyanok a körülmények (jó aszfalt és max 1 óra ami még kényelmes), akkor tényleg jó vele motorozni (van nyomaték és teljesítmény is).
Összességébe azt mondanám, hogy 1 órás motorozásra befogható, ha nem az alföldön kell végig motorozni vele.
De inkább valami enduró (ha már túramotorokról beszélgetünk), vagy Z750S.
Hibalista
- Gumialkatrészek, amik ára 500-1000Ft között változik.
- Telószimering elkezdett könnyezni.
- Kezelőszervek kicsit belustultak.
- Benzincsapra figyelni kell, hogy ne legyen átfolyón (PRI), mert könnyen elárasztja a benzin a karbit és a légszűrőt.
- Kisebb kontakthibák, zörgések a műanyagok felől.
-
Ide hordtam szervizbe
Saját magam, mivel eddig nem volt komolyabb szervízre szükség, csak egy kis odafigyelésre.
Semmivel se olcsóbb mint bármilyen másik 4 hengeres japán gép.
Egyébként mindent tönkre lehet vágni, tehát sem örök életű (a hiedelmekkel ellentétben).
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 400 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Z750S | Következő motorja? | valami enduro |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.7/10) |