Jó motor
Szöveges ítélet
Évekig gondolkodtam, nézegettem, kipróbáltam. Sok más motorom is volt, sokat kipróbáltam. Végül "kikötöttem" a Busánál. Tetszett mindig is a formája, talán csak szemből nézve furcsa kicsit, de meg lehet szokni. A motor teljesítménye szerintem nem lehet kérdéses, utcára messze több az elegendőnél, kéztől függően nagyon jó-tól a brutálisig terjedhet. Bejártam vele az országot, soha nem hagyott ott, a fogyasztása kényelmes tempóban 6 liter körüli, komoly tempónál 12 felett is sikerült már.
Stabil futású, erős, teherbíró gépezet, utassal, felpakolva is használható. A futómű kicsit kemény, de ez nagy tempónál kifizetődik, nem hintázik, nyugodt, megbízható. Kényelmét tekintve nekem kicsit magasan vannak a lábtartók, össze kell kuporodni, hosszabb távon fárasztó, 100-130 körül pedig zsibbasztóan tud vibrálni. A fékek tűrhetőek, igaz, nem érik el a mai radiális cuccok szintjét, de rendszeres karbantartás mellett megfelelően teljesítenek. A hátsó féknél érdemes rendszeresen kenni a fékpedál tengelyét, sokkal érzékletesebbé válik az egész szerkezet. Ami igazán bejön nekem, az az alacsony fordulaton is meglévő nyomaték. Nem kell visszaváltani előzéshez, mindig, minden fordulaton rendelkezésre áll az erő. Gumik terén az étvágya megintcsak a jobb kéztől függ, nekem általában 8-10000 km-t megy el a gumi, Metzeler Sportec M3 ami eddig leginkább bejött. Tapad rendesen (pályán nem járok) hideg és vizes időben is biztonságos. Keményebb, túrásabb gumit nem érdemes felrakni, mert ijesztően tud csúszkálni ártatlannak tűnő előzéseknél is, harmadikban utassal 3000 körüli fordulatnál is sikerült már előzésnél leforgatni a gumit. A műszerfal nem túl szép, viszont amit érdemes tudni, azt szépen mutatja. Világítás lehetne jobb, a tompított inkább mintákat szór körbe az út mellé, mint rendes fényerőt az útra, a hosszú fény viszont jól végzi a dolgát. A tankműszer csalós, amikor üreset mutat, még van 2-3 liter benzin minimum.
Hibalista
- Alsó kuplung munkahenger, ezen felül csak a kopó alkatrészek, a rendszeres szervizelés mindenképpen javasolt!
Ide hordtam szervizbe
Kék Hold (Bp. Bécsi út)
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | 1000SP | Következő motorja? | XJR 1300 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |