Ingázásra tökéletes választás
Szöveges ítélet
Kb. három hónapja vettem, az előző tulajdonos nem nagyon hajtotta szét, még a gyári gumik voltak rajta 27e kilométernél, ezúton is köszönöm a motor megkíméltségét. Pár apró sérülés van rajta, de nem igazán látszik, meg nem is annyira érdekelt.
Nem tartom magam igazi motorosnak, mert használat miatt vettem, nem azért, hogy hétvégén kimenjek a Mátrába szerpentinezni, de nagyon megkedveltem. Direkt 125-öst kerestem, mert erre van jogsim és tele volt a tököm a dugókkal, de mióta a Burgmannal járok, kisimultak a ráncaim. Pilisből járok be dolgozni Kelenföldre, néha a városba is be kell ugranom, ez így már sokkal elviselhetőbb, mint autóval. Napi 50-60 kilométert megyek, erre való igazán ez a motor. Az erő bőven elég arra, hogy az autósok ne anyázzanak, mert beelőzök pirosnál, utána meg vissza kell előzniük, ezzel simán ellépek az átlagautók elől.
Kér szituációban lehet kevés a motor napi ingázásnál: ha 80 fölött előzni akarsz (itt a régi Skoda 120-as szélárnyékból, lendületből előzéses rutin jól jön), illetve hosszú, erős emelkedőkön, ahol 70-80 fölött már inkább csak erőlködik. A vége egyébként nálam 115 volt, 90-ig jól gyorsul, 105 fölött már hosszú egyenes kell, hogy mozduljon az óra.
Nem vagyok egy fogyasztásbuzi, de kétszer megmértem: 3,2-3,3 az átlagfogyasztásom úgy, hogy én ésszerű keretek között azért húzom neki.
Mikor megvettem, a másik kiszemelt egy Honda PCX volt, de az az én alkatomhoz (185 cm, 110 kg) túl szűkös, a kucorgó majompóz nem túl kényelmes hosszútávon, plusz az ülés alatti csomagtartó sem elég nagy. Nyilván ha valaki kevésbé súlyos egyéniség, simán lehet jó a PCX, két ismerősöm is hajt olyat a legnagyobb megelégedettségükre.
A Burgman pont az ellenkezője, kényelmesen tespedsz egyenes háttal, majdnem kinyújtott lábbal, miközben az ülés alatt két bukósisaknyi hely van. Nekem van rajta pluszban egy 45 literes doboz, de a hátsó ülésre is fel lehet még gumipókozni egy fél disznót, ha valakinek kevés a tároló. Érdekes módon a plusz súly nem nagyon befolyásolja a menettulajdonságokat. Van még egy kis tároló apróságoknak, ezenkívül még két nagyobb, ott simán elférnek a papírok, pénztárca, telefon, stb. és még szivargyújtó is van benne.
A viszonylagos nagy és tohonyának kinéző test ellenére jól dönthető kanyarban, a fékezés elég hatékony (volt alkalmam kipróbálni a vészfékezést egy motoros kartárs miatt), gyengébb esőt haladás közben simán terel a plexi, csak a sisak kap egy kis vizet szemmagasságtól.
Ha negatívumot kell mondani, akkor a kis átmérőjű kerekek, de ez a kategória sajátja. Szarabb úton ez nem igazán kényelmes, a nagyobb kátyúkat hamar megtanulja az ember figyelni, a durván nyomvályús utakon pedig kaland előzni, mert szinte át kell ugratni a másik sávba. A jó hír, hogy motorral könnyű alternatív útvonalat találni, hiszen a dugókat kívülállóként nézem.
A (robogókategóriában nézve) nagy test ellenére könnyű manőverezni alacsony sebességnél is és simán elfér az autók között.
Ha egyszer lecserélem, akkor egy 400 vagy 650 Burgman lesz az utód.
Hibalista
- Eddig nem volt különösebb baja, a kopó alkatrészeket cseréltettem:
- fékbetétek/hátsó tárcsa
- variátorszíj
- gumik
- szelephézagállítás (a szervízkönyv szerint 4000 kilométerenként kell)
- szűrök, olaj
Ide hordtam szervizbe
Baán Levente - ritka lelkiismeretes, előre megmondja az árat, ha közben valamit talál, folyamatosan egyeztet. Szakértelem van bőven. Egy nap csúszás volt (nem az ő hibájából), mert nem jött meg az alkatrész. Kipróbálva, lemosva adta vissza a motort.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 27000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | Burgman |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |