A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki

Burgmann 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ingázásra tökéletes választás

Szöveges ítélet

Kb. három hónapja vettem, az előző tulajdonos nem nagyon hajtotta szét, még a gyári gumik voltak rajta 27e kilométernél, ezúton is köszönöm a motor megkíméltségét. Pár apró sérülés van rajta, de nem igazán látszik, meg nem is annyira érdekelt.

Nem tartom magam igazi motorosnak, mert használat miatt vettem, nem azért, hogy hétvégén kimenjek a Mátrába szerpentinezni, de nagyon megkedveltem. Direkt 125-öst kerestem, mert erre van jogsim és tele volt a tököm a dugókkal, de mióta a Burgmannal járok, kisimultak a ráncaim. Pilisből járok be dolgozni Kelenföldre, néha a városba is be kell ugranom, ez így már sokkal elviselhetőbb, mint autóval. Napi 50-60 kilométert megyek, erre való igazán ez a motor. Az erő bőven elég arra, hogy az autósok ne anyázzanak, mert beelőzök pirosnál, utána meg vissza kell előzniük, ezzel simán ellépek az átlagautók elől.

Kér szituációban lehet kevés a motor napi ingázásnál: ha 80 fölött előzni akarsz (itt a régi Skoda 120-as szélárnyékból, lendületből előzéses rutin jól jön), illetve hosszú, erős emelkedőkön, ahol 70-80 fölött már inkább csak erőlködik. A vége egyébként nálam 115 volt, 90-ig jól gyorsul, 105 fölött már hosszú egyenes kell, hogy mozduljon az óra.

Nem vagyok egy fogyasztásbuzi, de kétszer megmértem: 3,2-3,3 az átlagfogyasztásom úgy, hogy én ésszerű keretek között azért húzom neki.

Mikor megvettem, a másik kiszemelt egy Honda PCX volt, de az az én alkatomhoz (185 cm, 110 kg) túl szűkös, a kucorgó majompóz nem túl kényelmes hosszútávon, plusz az ülés alatti csomagtartó sem elég nagy. Nyilván ha valaki kevésbé súlyos egyéniség, simán lehet jó a PCX, két ismerősöm is hajt olyat a legnagyobb megelégedettségükre.

A Burgman pont az ellenkezője, kényelmesen tespedsz egyenes háttal, majdnem kinyújtott lábbal, miközben az ülés alatt két bukósisaknyi hely van. Nekem van rajta pluszban egy 45 literes doboz, de a hátsó ülésre is fel lehet még gumipókozni egy fél disznót, ha valakinek kevés a tároló. Érdekes módon a plusz súly nem nagyon befolyásolja a menettulajdonságokat. Van még egy kis tároló apróságoknak, ezenkívül még két nagyobb, ott simán elférnek a papírok, pénztárca, telefon, stb. és még szivargyújtó is van benne.

A viszonylagos nagy és tohonyának kinéző test ellenére jól dönthető kanyarban, a fékezés elég hatékony (volt alkalmam kipróbálni a vészfékezést egy motoros kartárs miatt), gyengébb esőt haladás közben simán terel a plexi, csak a sisak kap egy kis vizet szemmagasságtól.

Ha negatívumot kell mondani, akkor a kis átmérőjű kerekek, de ez a kategória sajátja. Szarabb úton ez nem igazán kényelmes, a nagyobb kátyúkat hamar megtanulja az ember figyelni, a durván nyomvályús utakon pedig kaland előzni, mert szinte át kell ugratni a másik sávba. A jó hír, hogy motorral könnyű alternatív útvonalat találni, hiszen a dugókat kívülállóként nézem.

A (robogókategóriában nézve) nagy test ellenére könnyű manőverezni alacsony sebességnél is és simán elfér az autók között.

Ha egyszer lecserélem, akkor egy 400 vagy 650 Burgman lesz az utód.

Hibalista

- Eddig nem volt különösebb baja, a kopó alkatrészeket cseréltettem:
- fékbetétek/hátsó tárcsa
- variátorszíj
- gumik
- szelephézagállítás (a szervízkönyv szerint 4000 kilométerenként kell)
- szűrök, olaj

Ide hordtam szervizbe

Baán Levente - ritka lelkiismeretes, előre megmondja az árat, ha közben valamit talál, folyamatosan egyeztet. Szakértelem van bőven. Egy nap csúszás volt (nem az ő hibájából), mert nem jött meg az alkatrész. Kipróbálva, lemosva adta vissza a motort.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2012
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 27000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja? Burgman
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.