Igazi nyomatékgyár
Szöveges ítélet
2006. januárjában jutottam el oda, hogy most pedig motort fogok venni. Előző szerzeményem, egy V2-es CX500 előtte év májusában eladósorba kellett, hogy kerüljön, így azt a szezont egy kölcsön-Helix-szel motoroztam végig. Perverz dolog. Télre szerencsére (hála a gyűjtögető életmódnak) eljutottam odáig, hogy most akkor lesz motor, bármi áron, még egy szezont biztosan nem talpalok-autózok-Helixezek végig (nem mintha a Helix-szel lett volna a probléma). A sors különös fintora, hogy végül nem is én találtam rá a motorra, hanem Fater próbált felhajtani magának egy nagyrobogót és a földvári Honda kereskedésben látta meg a Banditot, beszámított motorként került a szalonba. Az akkor majdnem éppen 2 éves motor akár az új részlegben is állhatott volna, gyakorlatilag gyári új volt, még a kipufogón sem látszott elszíneződés. Persze ehhez hozzá tartozik, hogy az előző tulaj, aki a szervízköny hátsó lapjára írogatta a fogyasztási adatokat, olyan értékeket produkált, amiket azóta nekem talán egyszer sikerült... No mindegy, régóta nagy kedvenc volt a nagyobbik Bandita, de ahogy ezt megláttam, végleg szerelem volt első látásra. Eleinte a Varadero és a Bandit között őrlődtem, de innen nem volt megállás, egy héttel később a papírokat töltöttük. Első utam mindjárt kalandosra sikeredett, ugyanis február közepén szóltak, hogy vihetem a motort. Nyitvatartás 17:00-ig, én meg 16:30-ig dolgozom, ráadásul Siófokon lakom, dolgozom, de úgy voltam vele, hogy márpedig aznap már otthon, garázsban alszik a motor. Hiába, az ifjonti hév... :D Így aztán, mivel csak sisak volt nálam, egy farmerben és egy téliesebb kabátban hoztam haza a motort (ezért lehet kövezni). Lehetett úgy 3 fok, enyhén szitált az eső, én meg életemben először ültem esőben 100 lóerős motoron, nagy "élmény" volt, ha jól emlékszem, 3000 fölött nem pörgött akkor a motor, meglehetősen féltem még a sok paripától. Úgy félúton elkezdtem nem érezni az ujjaimat, aztán a combjaimat, de azért végül sikeresen hazaértünk. Hosszas csutakolás, fényképezés, bámulás, nem tudtam betelni vele. Azóta kezdünk összeszokni, sok meleg helyzetet úsztunk meg, és még soha nem hagyott ott sehol, de azt hiszem, ez elvárható. Illetve. Hibalistára tettem a hátsó helyzetjelző kontakthibáját. Izzócsere, WD40, nyomkodás, semmi nem segített, valamelyik izzó (még jó, hogy kettő van...) mindig a 80-as évek diszkóiba képzelte magát, és előszeretettel játszott stroboszkópot. Egyik hűvösebb őszi estén (cordura béléssel + vastag téli motoroskesztyű, ennek még jelentősége lesz :D) beálltam egy benzinkútra, megnézni, hogy éppen melyik világít, és melyik nem. Hátrafordulás közben egyszercsak elhal a dörmögés, síri csend a teljes éjszakai sötétben. Nem gondoltam volna, hogy alapesetben a mély dörmögés milyen megnyugtató. Illetve, hogy milyen nyugtalanító a hiánya. Gyújtás van, világítás van, csak éppen a motor nem jár. Megnyomom az önindító gomját és nem történik semmi. Betoltam (ezt az égést..) a benzinkút lámpái alá, és szép komótosan elkezdtem átmozgatni a csatlakozókat, biztosítékokat. Már éppen azon godolkoztam, kit tudnék keríteni, aki hazafutózza a motort, mikor eszembe jutott, hogy megnézem még az önindító gombját is. Odapillantok, és akkor vettem észre, hogy az áramtalanító kapcsoló félállásban szabotálja az indítózási kísérleteimet.... Mikor hátrafordultam megnézni az izzót, átnyomhattam a kapcsolót, amit a vastag téli kesztyűben nem éreztem meg. Innen persze ment minden, mind a zsírozott villám, kapcsoló vissza, motor indul, irány haza, tanulság levon. Egyébként maga a blokk állítólag elnyűhetetlen, majd kiderül, mondjuk én a baráti kör többszöri megállapítása ellenére sem közlekedem huligánként a motorral, biztos csak külső szemlélő számár tűnök túl gyorsnak. Khmm. Nyomatékból olyan mennyiség áll rendelkezésre, hogy 2 személlyel, 1500-as fordulatról is kényelmesen gyorsul, aztán valahol 3800-4000 környékén első lórúgás (addig sem lomha éppen), majd 7000párszáznál második lórúgás. Ezekből a lórúgásokból volt elsőre problémám, mikor már párszor motoroztunk együtt, ki kellett egyszer próbálni, hogy mi történik, hogy ha tisztességesen eltekerem jobb oldalon a gázkart. Nahmost. 1-esben gázra emeli az elejét. 2-ben is. Miután ez az akcióm kis híján a helyi terítésű aszfalttal való közelebbi ismerkedést vonzotta magával, elkezdtem rendesen tisztelni a technikát alattam. Ez után már elég nyugodt kalandjaink voltak csak, néha néha kellett csak kicsit emberesebb tempót használni. Persze azt is csak autópályán. Németországban. Igazából az egész motor, formára, technikára nagyon tetszik, rém egyszerű, könnyű szervízelni, semmi túlzott elektronikai csoda. A motorhoz kapcsolódó eddigi egyetlen komolyan negatív tapasztalatom sem a motorhoz magához, hanem a Boglári Full-Gas hozzáállásához kapcsolódik. Ha bemész, már látszik rajtuk, hogy jóisten, ki ez, mit keres itt, majd olyan lekezelő, lenéző stílusban beszélnek az emberrel, hogy a motor garanciájának lejárta után a közelükbe sem vittem a gépet. Azóta sem volt sok szervízelni való rajta, igazából kopó dolgok cserélődnek szép lassan. Hátsó gumi csere 17e-nél (Pilot Road), első gumi csere 21e-nél (az is), valamint most jön majd fékbetét csere, de hol van még a szezon .. :D De a szervízt leszámítva tényleg semmi gond, majd 20-30e km múlva ismét beszámolok, mennyit bírt a híresen elnyűhetetlen ős-GSX-R blokk. Pár dolog, negatívum, pozitívum:
+ rengeteg nyomaték, szinte bárhol, bármikor
+ kényelmes, még az utasnak is
+ nyugodt tempóban nyugodt fogyasztás
+ ha kell, nagyon megy
+ nagyon jó világítás
+ súlyához képest meglepően könnyű irányítani
+ nagyon pontos, nagyon jó váltó
+ kiforrott, egyszerű konstrukció
+ ennél fogva sok gyári, és nem gyári kiegészítő kapható hozzá
- az én termetemhez (jó, jó, 194 cm...) még a túraplexi is picit alacsony
- rohadtul nehéz :)
- utassal már lágy futómű
- az a fránya izzó (végül a megoldás: nagyobb bütyköket forrasztottam az izzó érintkezőinek helyére... :D)
- viszonylag zajos blokk
Hibalista
- Hátsó helyzetjelzó kontakthiba
- Rendszámtáblavilágítás izzója
Ide hordtam szervizbe
Full-Gas Boglár hozzáértő, de rémes stílusú csapat
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Jómagam szívvel, lélekkel ugye
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 9300 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |