Igazi CHOPPER annak minden tulajdonságával...
Szöveges ítélet
Egy téli napon vettem az első komolyabb motorom 650 ezerért ezt a 650-est. A motor egy fészerben állt, merő verébszar volt meg por, de első látásra mindez nem érdekelt, mert még így is jól nézett ki (előretolt lábtartók, hosszított villaszárak, kormányvégindexek, vastag hátsókerék, igazi chopper filing ).
Az eladó közölte, hogy üzemképes csak a karbit kell kipucolni meg hengerfejtömítést cserélni a sok állás miatt..Azt mondta, hogy a szomszédja aki szerelő majd átnézi, amit kell kicseréli és 2 hét múlva jöhetek érte. Amikor elmentem a motorért kiderült, hogy a hengerbe beletörték a csavarszárat azután meg ki akarták fúrni, de a fúrót is beletörték, ekkor megegyeztem az eladóval, hogy kifizet egy általam hozott másik szerelőt aki megjavítja és átnézi.
Ekkor elvittem Attilához a motort aki széthúzta a blokkot és közölte , hogy a főtengely és a főbb részek rendben vannak. Kiszedte a kontár által beletört csavart és fúrószárat. A motor kapott új tömítéseket és szimeringeket, a gyűrűsort is kicserélte, meg az olajszűrőt is. Az akkumulátor már a végét járta ezért azt is kapott újat...Mindez kb. 2 hónapig tartott, mert az alkatrészek 3 hétre érkeztek meg. Az okmányirodában átiratásnál derült ki, hogy a motor vérehajtás alatt van, de szerencsémre korábbi dátumú volt az adásvételi mint a vérehajtás dátuma , ezt véletlenül én írtam rá rosszul, mint utólag kiderült...
Kezdődhetett a szezon, eleinte a motor nagyon durrogott, de ment.
Aztán pár hónap múlva tönkrement a gyújtótrafó amivel sokat szívtam, mert 3 hétre érkezett, én meg ott álltam nyár közepén motor nélkül, vartburg trafóval helyettesítettem ameddig meg nem jött az új. A vartburgtrafóból 100 km alatt kettőt nyírt ki, de olcsó volt bontóban...Égő volt az út szélén megállva szerelni( utas le, ülés le ,tank le, trafócsere, tank fel, ülés fel,aztán mehettem tovább). A további szervizelést Páhi Dani végezte aki gyorsan és jól dolgozott..( henger csere, szelephimbacsere stb. ) Ezután már ebben a szezonban nem volt gond vele.
A következő szezonban nagyon ette az akksit világításnál, volt, hogy várni kellett egy kicsit amíg összeszedi magát és csak úgy indul be, mert betolni nem bírtam egyszerűen. A generátor tekercse leégett és szívta az akksit, sikerült találni valakit aki 5000Ft-ért megtekerte. Az üléspozíció 100km után elviselhetetlen volt az utasnak, a kicsi és vékony ülés miatt, de elől sem túl jó. A bordásszíj hajtást nagyon szerettem, mert csendes volt. Néha amikor eszembe jutott behintőporoztam semleges "baba" hintőporral, így a gumi nem repedezett ki. Az öindítóra nagyon kell figyelni, mert a fogak nem megfelelő kenés és hanyagság miatt letörhetnek, ha ez megtörténik akkor a letört részek szétverik az oldaldeklit. Sok példányon láttam erre utaló jeleket. A fogyasztása hihetetlen volt, 4 liter. max 4.5liter, de ekkor már nyitott cső volt rajta amiből iszonyatosan brutális hangok jöttek ki, pont ezért szerettem...
A lengéscsillapításról inkább ne is beszéljünk, a hátsó rugóstag inkább díszként funkcionál. Két személlyel az előzés szóba sem jöhet, csak trabantot vagy lovasszekeret lehet biztonságosan előzni, mert 80km/h felett nem stabil, rezeg, labilis, és az autósok úgyis megpróbálnak letolni. Nos ezért döntöttem úgy hogy eladom és olyan motort veszek ami erős és nem tolnak le az útról...
Ez végül egy 1200 S Bandit lett....
Hibalista
- A generátor tekercselése leégett, gyújtótrafó, indexrelé, az indítószerkezetnél(a nevét nem tudom) a körmök lekoptak,
Ide hordtam szervizbe
Juhász Attila. Kazincbarcika
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Páhy Dániel. Kazincbarcika
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 27000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |