Hűtlen szerető, cserbenhagyott, de szeretem!
Szöveges ítélet
20 év kihagyás után egy Suzuki Hollós tesztnap általi fellángolás után határoztam el, nekem motort kell vennem! Már akkor megállapítottam, hogy számomra a 650-es Burgi az álom, de akkor még csak egy 400-asra szántam pénzt. Nem bántam meg! A 400-as remek "újrakezdő" motor. Ennek ellenére, az ott taglaltak miatt amikor egy lehetőség kinálkozott, ész nélkül belevágtam a 650-es megvásárlásába. Szerelem volt első látásra. De mint általában amikor nagyon rózsaszín a világ, itt is gyorsan jött a józanodás. Nekem városi közlekedésre kellett a munkámhoz, arra a 400-as még jobb is volt. Kevesebbet fogyasztott, és elképesztően igénytelennek és megbízhatónak mutatkozott. Nem így a 650-es! Annak ellenére, hogy a menettulajdonságairól szinte csak jót lehet mondani, hiszen vitathatatlanul a robogók királya, nekem szinte csak bosszúságot okozott. 1000 km-enként jelentkezett egy-egy újabb hiba. Gyújtáskapcsoló, vezérműlánc-feszítő, iszonyat hangos kopogó hang alapjáraton a kuplung váltó felől csörömpöléssel kiegészítve. Muszáj volt alaposan megbontani. Ebből egy röpke 6 hónapos szervizes kiküldetés lett. Már kezdtem kételkedni, hogy van-e egyáltalán motorom. Amikor összerakásra került, nem adtam neki még egy esélyt, eladtam. Kicsit azóta is bánom.
Amikor éppen jó volt, akkor viszont nagyon jó!Azt szoktam mondani, hogy robogónak álcázott nagy motor. Míg szinte az összes más robogót kicsit kinézik a "nagymotorosok", a 650-est elismerik. A Mecsekben simán tartottam a lépest keményen haladó motorosokkal, volt olyan 650 V-Stormos, akit le is szakítottam magamról! Nagyon lehet vele haladni. És bolond-biztos. Nagyon kezes, fékezéskor, kanyarban, gyorsításkor uralható marad, nincsenek gonosz hajlamai.
Viszont egyet tudni kell. A 650-es igazi XXI-dik századi technika. 2002-től kezdték gyártani. Semmi máshoz nem hasonlítható, nagy bátorság volt a Suzukitól, hogy belevágott! A mai napig kuriózum. Ráadásul, jellegénél és áránál fogva a széria sem volt nagy. Ezért aztán a 2002-es és a 2003-as gyártású motorok számos hibát hordozhatnak, (lásd fent) sajnos szinte a futásteljesítménytől függetlenül. Nekem mind összejött. Valakinek egyik sem. Nagyon sok barátom teljesen probléma mentesen használja őket sok ezer km-en át, akár több országot érintő túrákon. Rezgésmentes, jó a fékje, csendes, nyomatékos, remek motorfékje van, jól pakolható (dobozzal, oldal és lábtáskával kb.200 liter!), utassal alig változnak a tulajdonságai, az utas hölgyek mind-mind imádják! Több esetről tudok, amikor egy jót aludtak menet közben a hátuk mögött a dobozzal megtámasztva!
Ha romantikus vagy, és a motoros túrázás élményét, és a jó motorozást szeretnéd, akkor a 650-est vegyed meg. És ne számolgasd a pénzt, amit ráköltesz, mert csak elveszi az örömödet, amit nyújt számodra.
Egy év kihagyás után vettem egy másikat, 2004-est. Azzal semmilyen problémám nem adódott.
Hibalista
- vezérműlánc feszítő, kuplung?, váltó? gyújtáskapcsoló
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 19700 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |