Hülye voltam, megszívtam
Szöveges ítélet
Ez a motor nem lett a szerelmem, bár új korában biztos jobban muzsikált, de nekem sikerült belenyúlnom egy beteg darabba. A km óra állása a szerelők szerint biztos nem valós, ami mondjuk idehaza nem túl meglepő, törve is volt korábban a gép, amit úgyahogy kijavítgattak. Tehát egy igazi magyar állatorvosi ló volt a gép és ennek megfelelően hatalmas pénzek beleölése után se lett jobb és nagy bukóval szálltam ki belőle.
Persze hülye aki lemegy pestől Békéscsabára motorért, mert egy ilyen út után már bármilyen szutykot hajlamos megvenni az ember, csakhogy ne kelljen lenyelnie az utiköltség elbukását (azt hiszem a modern orvoslás Csikós szindróma néven emlegeti ezt a jelenséget).
Így történt az az eset is, hogy a herélten ordító sportdob elnyomta a blokkból áradó zörejeket, majd otthon mikor szereztem rá egy gyári dobot szépen kikerekedett a szemem a hengerfejben kalapáló manók hallatán.
Sajnos a szervízt is rosszul választottam meg, és már csak a következő tulajnál derült ki, hogy a rengeteg kiadott pénzemért még kókány munkát is végeztek. Karburátorbeállítás címén teljesen random úszószinteket állítottak be, ezért indult nehézkesen 2-3 hengerrel. A szelephézagokat is úgy állították be, hogy csak csattogósabb lett az egész, és utóbb kiderült: a vezérműlánc már cserés lett volna, de azt sem szúrták ki. A többi javításuk már csak simán lehúzás volt, mindenféle apróságok jó drágán kiszámlázva.
A motor a mechanikus zörejeket leszámítva jó erőben volt, és kellemesen mozgatta a testes idomú gépet, de ilyen állapotban valahogy nem volt kedvem hajtani. A futómű amolyan öreg Suzukisan lágy volt, a fékek viszont egész kellemesen fogtak rajta.
Mivel nem túl sokat volt nálam a motor így csak néhányszor mértem meg a fogyasztását: vegyesben 6 liter körüli értékek jöttek ki.
A típust nem ítélném el, ha valaki kifog egy jó állapotú megkímélt darabot, biztos örömét fogja lelni benne, mert nem túl drága gépek de azért már egész motorszerű teljesítménnyel bírnak. Sajnos én egy rossz példányt fogtam ki, de azért próbáltam a objektíven pontozni az értékelésnél.
RöFi-vel nem lettünk barátok. Hülye voltam, megszívtam.
Hibalista
- benzincsap nem zárt (felújító készlettel javítva)
- első kerékcsapágy
- kuplung bowden
- szelepzaj (szelephézag állítás nem segített)
- 2-3 hengeres hidegindulások (karburátor beállítás nem oldotta meg)
- gyertyapipa eltört
- kuplung zörgés
- váltókar és lánckerék szimering csere olajszivárgás miatt
- görbe hűtőventillátor egyengetése
- kopott első gumi cseréje
-
- egyéb szervizelés: olaj + olajszűrő csere, légszűrőcsere, gyertyacsere
Ide hordtam szervizbe
Kawaszati Zugló
Sajnos róluk nem tudok sok jót monadni, nagyon drágák és több náluk végzett javításról is kiderült később, hogy rosszul csinálták meg.
Értékelése: 1
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 22400 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 2800 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | Bandit 250 | Következő motorja? | CB 500 |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |