Hidd el ímádni fogod!
Szöveges ítélet
A motor még áprilisban került hozzám és nagyon könnyű volt megszokni. Nekem a Suzuki előtt egy nagyon szép és jó állapotú ETZ 125/150-sem volt. Amikor jöttem hazafele a főúton vele meglepődtem mert valóban úgy húz mint egy ETZ 125 még talán a 150-est is megkockáztatom, de csak 75km/h-ig utána lehagynák (köbcenti különbséget nem lehet megváltoztatni). Az első lámpával is kibékültem, mert lehet, hogy kicsit ódivatú, hogy kocka, de nagyon jól bevilágítja az utat és nem a sötétségben motorozik az ember. A műszerfalvilágítást is jól megoldották nem vakít vezetés közben, ellentétben a visszajelző lámpákkal. Sajnos azok elég erősen világítanak mivel nappal is kell látszódniuk. Indexei jól láthatóak. A motor eredetileg különolajozású, de nekem sajnos tönkrement az olajpumpám és mivel nem találtam másikat így keverem a benzint bele. A motorjáról is írok akkor már egy kis információt: 79ccm 6sebességes Powerszelep NINCS benne! Végsebessége 100km/h (ez is lejtőn tudta alattam (az én súlyom 95kg)). Az első teleszkópjai nagyon jók. Első féke ha rendben van nem folyik, nem levegős nagyon jól fog. A hátsó fék dobfék, de ennek a motornak bőven elegendő is (+ hibaforrások is kilőve).
Én amikor megvettem a motort egyből vettem rá egy láncot is ami eredetileg 125ccm van tervezve, de így hosszútávon jó lesz.
A központi rugóról olvastam olyat, itt az egyik tesztben, hogy típushiba közé tartozik, hogy nyöszörög (ez az enyémben is benne van, de menet közben nem hallatszik). A másik amit olvastam, hogy kicsit köpködi az olajat a kipufogónál (én amióta kicseréltem a tömítést nem köpi ki az olajat és a tömítés is csak 180FT volt). A hátsó gumi 18col és kicsit peres is amiért borsos árakat kérnek. Az első gumi még szódával elmegy (árban). A motor testhelyzete valóban nem olyan kényelmes hosszútávon. Egyetértek az egyik tesztel amiben gerinc fájdalmakról írnak, ez hosszútávon nálam is jelentkezik. A kormány valóban lehetne kicsit szélesebb mivel így eléggé közel vannak egymáshoz és nem olyan kényelmes a fogása. Kuplungja valóban kemény, de nekem eddig ez nem okozott különösebb problémát. A kormány kapcsolókon könnyű eligazodni. A gyújtáskapcsolón 3 állás található: 1.OFF 2.ON 3.P Gondolom ezt mindenki érti.. A motor eredetileg berúgókaros, de ha normálisan be van állítva és minden rendben van a motor könnyen indul (szerintem fölösleges az önindító amiért sírnak, ha nem indul a motorod rúgásra, akkor jobb ha megnézeted miért, és nem az önindító után sírdogálsz...)
A pakolhatósága sajnos nagyon rossz, de mit várunk egy gyorsaságitól, azért a gyár megajándékozott minden kedves RG tulajdonost egy kis zárt pakoló tárhellyel az ülés alatt (pont, hogy befér az egészségügyi tasak..). A gyár rakott be egy kormányzárat is, de sajnos ennek a kulcsa eltűnt.. A tanksapka zárható és a 14L tank végett szerintem ez így helyes! A tank nyílás mellet van közvetlenül a különolajozás helye is. A motor összességében nagyon jó és szerethető ezért ezt a motort megtartom emlékben a garázsban:)
Hibalista
- Rengeteg minden elromlott rajta, mivel eredetileg nagyon rossz állapotban vettem. Miután kicseréltem a rossz alkatrészeket semmi nem romlott el, csak a km/h spirál adta meg magát, de azt megúsztam 1500FT-ból.
Ide hordtam szervizbe
Saját magamnak csinálom.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |