A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Gsx-R 600 1996 (599)

Gsx-R 600 1996 (599) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Haccázas hacacáré

Szöveges ítélet

A tízezredik vele töltött kilométer után elérkezettnek láttam az időt, hogy egy átfogó ítéletet írjak a motorról.
Mindenek előtt egy kis általános jellemzés azoknak, akik ilyen motort szeretnének venni és kíváncsiak a tapasztalataimra.
A motor remek választás közútra. Egy 250-es Banditról ültem át. Ez sokkal élhetőbb, jobban gyorsul, bírja a túrát két személlyel akárhol, pakolni lehet, akár egy öszvért, de a szerpentinen sem maradsz vele „szégyenben”. Ehhez a kijelentésemhez hozzá tartozik, hogy én közúton nem vagyok hajlandó kérdőjelekkel érkezni egy kanyarba, biztonsági tartalék nélkül. szeretem, hogy ha kavicsot látok a kanyarban, vagy átlóg az Ikarus eleje, akkor van hová mennem. Szóval kanyarba óvatosan be, állat módjára ki. Ez a motor partner ebben.
Fékei megfelelőek, futóműve – bár nem fordított teleszkóp – hibátlanok. Ha elég meleg a gumi, olyan érzés kanyarodni vele, mintha egy pengét húznál a húsban 2 centi mélyen: nem mászkál, nem bizonytalankodik kormányteló nélkül sem.
6000 fordulattól keletkezik értelmes mennyiségű forgatónyomaték, de ha ez nem lenne elég, 10.000-nél még egyszer seggbe rúg, üvöltve vágtat előre.
Ha az egyest, kettest rendesen kihuzatod, elemeli az elejét. Ami a mai napig lenyűgöz, az a fogyasztása. Egy „rendes”, városban gázfröccsökkel közlekedős, lámpától-lámpáig gyorsulós, szerpentines pécsi kör után sem evett többet 6,5 liternél. Bár barátnőm túrázások során a Bandit ülését jobban szerette, ezzel is voltunk néhány hosszabb túrán, 110-es utazóval 5,5 liter körüli mennyiséget evett meg két személlyel, csomagokkal, dimbes-dombos környezetben (Dunántúli-középhegység).
Idén vágott slick gumival mentem. Esőben sem volt vele több probléma mint a 10 éves Avon gumival, de nem közútra való, ezt be kell látni. Komló-Pécs szakaszon taknyosra lehet melegíteni, de ott is kell neki egy teljes kör, mire bemelegszik. Más utakon is hasonlóak az esélyei, nem az igazi, na. Pályán viszont isteni, életemben először idén voltam a kecskeméti gokart pályán, ott aztán addig dönthettem, ameddig akartam. Jövőre biztosan közútra való gumikat veszek, pályázás előtt pedig slickeket rakatok, tervben van az Euroring.
Amit ebben a motorban imádok, hogy a 197 centimmel és 98 kilómmal jól érzem magam rajta. A magasított plexinek köszönhetően most már a menetszél is jó helyre megy, nem a nyakamat csapkodja. Hatalmas vaddisznónak tűnik álló helyben, de amint elindul vele az ember, kezes lesz, akár egy bicikli.
A motor végsebessége óra szerint 260, gyönyörűen megy egész végig. Simán tarthatod a lépést a nagyokkal, ha épp nem voltál olyan hülye, hogy slickeket vettél rá, ami gyötrelmesen melegszik és mászik a kanyarban, araszolgat kifelé.. A motor ereje bőven több, mint ami közútra kéne. Nincs elég pénzem egy második, pályázásra alkalmas motort tartani, ezért ő a legjobb megoldás. Közútra 600-asnál nagyobb sportmotort biztosan nem fogok venni, terveim szerint ez a motor még jó ideig meg fog maradni. Télen mindent, de mindent rendbe tudok végre hozatni rajta, isteni lesz a motor, alig várom a tavaszt. (Erről bővebben lent)
2013.10.20.
2012. májusában vettem a motort, Budapesten. Egy napra szerveztem a motornéző túrát. Az a módszerem, hogy minél több motort összeszedek egy napra, elkezdem szép sorban megnézni őket, de ha rátaláltam, nem megyek tovább csak azért, mert a listán szerepel még másik 5. Ezen a napon sem volt másként, Balatonon kezdtük egy fényképeken nagyon egyben lévőnek látszó fekete SRAD-dal. Élőben más kép fogadott, minden idom szanaszét törve, eke idom valószínűleg ráhajlott a leömlőkre, azok nyomait őrizte. A hűtő szanaszét görbülve, minden idom össze-vissza állt rajta. A motor hangja szép volt, de ereje azt gondoltam, nem az igazi (a próbaúton mentem életemben először 600-as motorral).
Ez után Pestre mentünk, ahol egy ipartelepen láttam meg a motorom. Ha hinni lehet az eladónak, a motor teljes előéletét ismerem. Egy haverja vette újonnan Németországban, egy másik haver hozta haza, ő tőle vette. Egy focis sérülés miatt nem tudta használni a motort, időközben vett is egy ezerkettes BMW GS-t.
A motor kívülről szép volt, a jobb oldali idomot cserélték, gumi elől-hátul kuka. Beindítottuk, had melegedjen és előkerült a sztetoszkóp. Módszeresen végighallgattunk mindent. Csörgő-zörgő hangot adott, vezérműlánc gondjai voltak, de egyébként szépen vette a lapot, a km számláló 42.000-t mutatott. Próbakör. Ment, mint a disznó, ezt az érzést hiányoltam a balatoni példányból. Tudtam, hogy akárhogy csörög, megveszem. Egy 250-es Banditról ültem át erre, amit 380.000-ért adtam el (1997-es, gyönyörű állapotban). A SRAD-ot 400-ért kínálták. Bemondtam a 380.000-t, az eladó azonnal engedett. Hangszínéből ítélve engedett volna többet is, de így is a hasznaltatuo.hu keresőjének legolcsóbb találata volt a SRAD, nem akartam pofátlan lenni. Később kiderült, nem ártott volna.
Hazaértünk, csodás volt minden, utánanéztem, mennyibe kerül a vezérlés cseréje. Közben jártam a haverokat, barátnőmhöz mentem a motorral, kicsiket kirándultunk, míg az alkatrészekre vártunk. Olajat cseréltem és szűrőket, amit ilyenkor gyorsban szokás és vártuk a vezérlés alkatrészeit. Egyik este barátnőmnél aludtam, másnap családi kaja volt. Az ebéd után a család férfi tagjai szerették volna meghallgatni a motort. Olyan érzés volt, mint ha hájjal kenegettek volna, feszített a májam, akkorára hízott, míg előtoltam a gépet. Ráadom a gyújtást, húzom a kuplungot és nyomom a gombot, várom a röfögő hangot. Ehelyett? „KATTT”. Na, még egyszer. „KATTT”. MIÉRT?? Miért kell a megnagyobbodott májam után a heréim zsugorodását elszenvednem?
Jöttek az ötletek, mindenki műszaki érdeklődésű, vagy villanyszerelő, emellett nagyon lelkes is. A nagypapa akksira gyanakodott, szerinte nem megfelelő értékeket mutat a voltmérő, bikázzuk a Toyota Hilux-ról. Semmi. Nézzük végig a vezetékeket! Semmi. Jobbnak láttam szerelőt hívni, mielőtt egy szempillantás alatt atomjaira szedik a motorom :D A szerelő csak másnap ért rá, így délután még egy barátommal meg akartuk nézni a gyertyákat. Ahogy a 100-as benzinnel telerakott tankot leemeltük, világossá vált, hogy a vákuumos bezincsap sem 100%-os: dőlt belőle a benzin, ahogy a csövön kifért. Kicsit elment a kedvem a kendácsolástól, de édesapám nem hagyta annyiban, tisztítsuk ki az önindítót, mondta. tisztítsuk. Ennek a kis akciónak a lett a vége, hogy 6-os fúróval átlyukasztotta a jobb tenyerem: ) Ezen a ponton sem adtuk fel, végülis összeraktuk, próbálunk indítani, de meg sem nyikkant, csak a jól ismert kattanást hallatta.
Másnap szerelőhöz került a motor, felhívtam másnap, hogy mi a helyzet. A 2-es és 3-as henger csordultig folyt benzinnel az éjszaka, azért volt tehetetlen az önindító. A karburátor tűszelep házai és azok tömítései a ludasok, 64.000 ft-ért tud szerezni négyet. Kis híján lenyeltem a mobilom a hír hallatán. Időt kértem és elkezdtem túrni az e-bayt. Hamarosan találtam is komplett felújító készleteket, 4 darabot összesen 30.000ért, szállítással együtt. A szállítás ideje 3 hét, de inkább ezt rendeltem, mert egyrészt fősuli mellett megér ez nekem ennyi pénzt simán, meg a 64.000-s ajánlat csak tűszelep házakról szól, akkor még kellett volna kezdeni valamit a (nem benzin álló) tömítőpasztával összetaknyolt karburátor tömítéseivel is. A benzincsapra is találtam megoldást, itthon egy bontott darabért, ami kitudja jó, vagy ugyanolyan sz*r mint az enyém, 12.000 Ft-ot kértek a bonyhádi bontóban. Angliából került 7500ért felújító készlet.
A frissen cserélt olajam is mehetett a levesbe, mivel benzin került bele. 70 megtett kilométer után.. Lenyeltem a békát és utólag kaptam a fejemhez: jól átvertek a palánkon, csak hagyni kellett volna kipárologni a benzint az olajból. Sebaj, majd más valaki megkapja a kétes minőségű olajat.
Mikor végre elkészült és mehettem érte, benzin által tejfehérre mart és kétségbeesetten polírozni próbált plexi képe fogadott. „Ez ilyen járulékos veszteség. Bocsi”. Semmi baj…… (Barátnőmtől kaptam magasított. sötétített plexit, hogy vidám legyek : )) Ezek után sor került karburátor szinkronra, szelephézag ellenőrzésre és gyertyacserére, mert a 4 gyertya közül csak kettő volt egyforma és a másik kettő volt jó hőértékű. Hurrá, csökken a hibák száma.
Megtörtént a vezérlés cseréje is, most már szép hangja volt, de a kipufogóval nem voltam elégedett. Próbáltam kicsit herélni a gyárin. Hangja immár volt, de 7000-nél olyat torpant, hogy rossz volt rágondolni is. A zsír új, házilag készült, gyönyörű és jó minőségű, Akropovic dob méreteit és műszaki paramétereit őrző dob meghozta a motor életkedvét és hangját. A torpanás minimálissá vált, jó vétel volt. Tudom, tudom: hozzá kéne állítani a karbikat, de ehhez nem volt már „kedvem”, elröppent az első szezon.
2013 tavaszán kapott új fékeket, folyadékokat, olajat, gumikat, nekivágtam a szezonnak. Rejtélyes hiba ütötte fel a fejét: időről időre kiégett a főbiztosíték, nem tudtam megmondani, hogy mikor. Feszültségszabályzóra gyanakodtam, szervizkönyv alapján méregettem, agyaltam, de nem jutottam semmire, mindent jónak gondoltam. Aztán a hiba mintha elmúlt volna, de továbbra is aggódtam: ha valamelyik vezeték sérült, és kigyullad alattam a motor, akkor Dunának megyek. Átmentem egyik haveromhoz, hogy segítsen már kideríteni, mi a gond. Végignéztük az összes kábelt, de nem találtunk semmit. Elvittük egy próbakörre idomok nélkül, hogy produkálja a hibát. a hiba megvolt, de nem vettünk észre semmit. Végső elkeseredésemben alapjáraton mormogó motornál, álló helyben elkezdtem azokat a berendezéseket használni, amiket menet közben használnék. Hátsó fék, első fék, index. Semmi. „Jani, csak ezeket használod?” „Persze, nem dudálok közben, ha erre gondolsz, a kormányt szoktam még fordítani, ha fordulok” – és kifordítottam balra a kormányt. Ekkor félreismerhetetlen zizegés, kisülés hangja és a motor leállt. o.O A gyújtáskapcsolótól érkező vezeték kirágódott, és balra kifordított kormányállásnál letestelt. Heuréka!
Most szezon végén a szerelőmnél béreltem neki egy fűtött helyet és télen kezdetét veszi a gyárihoz nagyon közeli állapot visszaállítása, kopó alkatrészek cseréje, néhány fura hiba kijavítása. Gondolok itt arra, hogy az önindító újabban igen rapszodikusan adja elő magát, hol indít, hol nem. Mikor meg sem nyikkan, rollerezek a motorral 1-2 métert előre és hátra, pöccre indul. Ez a legidegesítőbb. A másik, hogy hosszabb út után a motor bal oldalán elől kipufogófüstöt érzek, talán az egyik tömítés lesz az. Kap új fékbetéteket, fém fékcsövet, karbiszinkront, szelephézag állítást, olajat, folyadékokat, gumikat. Rendbe kell tenni a fejidom alatt húzódó műszercsoport tartó konzolt is, ugyanis ez a Kecskemét-Dunaújváros szakaszon a rázkódástól eltört és azóta furán állnak az idomok, nem egy jól összeszedett motor benyomását kelti a gépezet. Ezen kívül a szerelő megítélésére bízom, hogy mit cseréljünk, a vezérlés cseréjekor vezetőket nem cseréltem, ezeket most pótolni fogom, mert állítólag ettől van még mindig egy kis hangja, ami idegesít. Gondolkodom áttétel módosításán is, de ebben még nem vagyok biztos.
Ha megtörtént a javítás, jelentkezem.

Hibalista

- Önindító, karburátor, benzincsap

Ide hordtam szervizbe

Tolnán mindig jól megcsinálták azt, amiért odavittem, de az alkatrészárak náluk el vannak szabadulva, munkadíj nem vészes, a határidőt viszont képtelenek tartani.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Egy jó haverom a MAMI-ban tanult két évig, nála fog megesni a téli nagy szerviz, jelenleg is tovább képzi magát, imádom a hozzáállását, a stílusát és hogy nem kér pofátlanul sokat, mindenre van ötlete, segít ha gáz van. elérhetőségért írjatok a takarojani@gmail.com-ra

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1997
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 42000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? GSF 250 Bandit Következő motorja? egyelőre megtartom
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.