Ha hibáival együtt tudsz élni, akkor a legjobb
Szöveges ítélet
Előtte egy Cagiva AR350-esem volt, amit a harmadik sárbaragadásom után (amikor is ugye félig elsülyedt motort nem lehet berugni...) cseréltem egy szigorúan önindítós motorra... igyvettem meg az első DRZ-et, amit kb. félév használat után beállt vezérműtengellyel voltam kénytelen értékesíteni - szerencsére az új DRZ-be beszámítottak (soha többet nem vennék "verseny" endurót használtan... kb. 400e-t bukram rajta) Az új motornak adtam rendesen... kb. egy hónap múlva már 3-4 évesnek nézett ki, de nagyon-nagyon jól teljesített. Nincs olyan szituáció ami zavarba hozná. Iszonyú sokat mentem vele télen, hóba (sajnos az idomok ezt egész keményen megsínylettek, mert a merev műanyag hajlamosabb a repedésre...). Több túrát szerveztem itt az alföldön a haveroknak - igy nagyon gyakran előrfordult, hogy földutakon (járt és járatlan...) napi 400-600 km-t is megtettünk... A defekteken kívül útközben más probléma soha nem volt vele.
Talán két nagyobb szerelésre volt szükség az elmúlt 14e km, alatt... Az egyik akkor történt, amikor egy nagyobb tócsán átvágva megállt a motor és nem volt hajlandó tovább menni... Elég nehezen jöttem rá, hogy a fő biztosítékot csapta ki. Mint kiderült az utólag általam bekötött féklámpa kapcsló lett zárlatos (mert gyárilag nincs féklámpa és országúti se...) Szerencsére a biztosíték mellé mellékeltek egy pótot is, igy sikeresen javítottam...
Egyszer egy csatorna átkelést szívtam meg - rossz szögbe mentem neki és már-már kiérve belőle eldöltem... megszívta magát - leállt... Felhívtam a szervízt, ahol mondták, hogy ez nagy gond is lehet, mert 1. víz kerülhet a szelepekhez, ami tökre vághatja... 2. a karter kivezetésen vízet szívhat az olajtérbe, ami összekeveredve nagy gondot okozhat. Megnéztem - a motorolaj habos lett - tehát vízes... Szóval kitoltam a kövesútra, és onnan az asszony haza szállítmányozott... Szerencsére mivel nem volt eröltetve igy sima olajcsrével (8 db. egymásután...) megúsztam.
Hát ennél nagyobb bajom nem volt - talán még annyi, hogy a fék és kuplunk kart is törtem már le - igy mostanra már aulkézvédőt használok és mindig viszek magammal tartalékot... A defektet pedig egy könnyen szerelhető mitas gumival és ragasztóval próbálom kivédeni.
Időközben a haverok mindegyike áttért már a ktm-re. Még nem hagytam magam meggyőzni, mert igaz, hogy a ktm exc-knek jobb a futóműve (a drz nagyon orr nehéz) és bikásabb a motorja (a drz nem szívesen emeli az elejét már 2. felett...), de én azt látom, hogy ha együtt gurulunk akkor minimum 2-szer annyit nyomok a drz-be egy-egy szervíz között mint ők. Pl. az alföldi túrákra szinte el se jönnek, mert egy-egy gurulás egy-egy szervízt is jelentene nekik... A drz-met kb. 2-3e km-enként viszem olajcserére, átnézésre.
A kuplungja kemény - sajnos bovdenes és berakódik a homoktól...
Összeségében szerintem nem létezik még egy ennyire igénytelen enduró, amivel a "nagyokkal" simán lehet menni és hosszútvon meg nagyságrendekkel olcsóbra jön ki...
Hibalista
- Többször cseréltem már rajta lácszettet - de ez a kemény terep miatt nem csoda.
- Az elős lánykeréknél lévő szimmeringet is ki kellett már cserélni - sajnos a persellyel együtt... berágta a sok sár, homok stb... engedte az olajat (pár ezer ft volt...)
- Az egyik hűtőt merepesztettem... ez húzós volt kb. 80e a gyárai (után gyártott nem létezik, de közben találtam szerelőt, aki a törötett is helyre hozta...)
- Természetesen az első komolyabb takonyolás teljes kormány cserét igényelt... most egy nagyon komoly verseny kormány van rajta (50e) - ellenben ezt gondoljátok végig, mert a gagyi olcsó 10eFt-at nagyon hamar elfogyasztja az ember...
- Sajnos egy galy kiszírta az ülésemet is - még nem sikerült javítani...
- A matricák az X-edik mosásnál lejöttek - igy érzékeny búcsút vettünk...
- A gyári első lámpát lecseréltem, de rövid idő után rájöttem, hogy az utángyárott még xarabb... ugy, hogy vissza.
Ide hordtam szervizbe
Egy maszakhoz hordom teljes megelégedéssel.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Titkos a fickó - mert ha sokan járnának hozzá - nem lenne ideje az én mocimra... ;-)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |