Ha a középsuliban ilyenem lett volna...
Szöveges ítélet
Hát izé az úgy volt, hogy ha az ember túllép a negyedik X -en, elkezdi visszasírni a középsulis éveket.Szóval volt az a gyönyörű barna hajú, kék szemű Eü szakközepes lány - igazából ő tehet mindenről. Nem akart felülni a TS MZ re, mer büdinek találta.Én meg akkoriban arra gondoltam, ha lenne egy olyan menő motorom mint a pesti postásoknak,akkor Eü szakközepes lányügyileg olyan távlatok nyílnának meg hogy csak na....És eltelt 30 év a lány gondolom meghízott és már egy Harley sem bírná el,a Gn viszont továbbra is vágyaim tárgya maradt,ráadásul dolgozni járni is utálok autóval. Szóval megvettem őt a Suzuki GN 125 F típusú csodagépet...és tényleg menő. Nem sorolható semmilyen ma divatos stíluskategóriába -nem csopper, nem bobber, nem hardenduro, vagy nem is tudom mik vannak még - Egyszerűen úgy néz ki mint egy motor az akkori időkben szóval motorformája van, vagy mi. (Csepp szerű tank, tölcsér alakú kipufogó, küllös kerekek meg minden ). Müszakilag is kevés eccerűbb valamit láttam életemben - a teljesítmény is épp csak annyi amennyi egy ekkora géphez jár...Ja, erről van egy vicces sztory - A gyári adat 11 Le 9000 /perc fordulatnál. Na igen ám, de a zord német hivatalnokok, fittyet hányva a szabad száguldás nemes eszményére, azt gondolták, hogy a tanuló ífjúság ne száguldozzon 100 - al, mert az igen veszélyes - így az én gépemben volt egy elektronikus fojtás ami miatt nem lehetett a teljes fordulatszámtartományt kihasználni (szigorúan max 80 és max 7500/pec fordulat) - Így hát kreatívan viszonyulva a kérdéshez és a fizika szakkörben tanultakat felelevenítve, be kellett építenem egy ellenállást a CDI és a test közé ahhoz hogy kicsiny kétkerekűm száguldani tudjon - Tehát most már 98,2 km/h a vége. A fogyasztás és a végsebesség erősen függ a motoros testtömegétől - nekem (100 +- 5 kg al ) 3 liter és 98,2, egy kb 70 kilós ismerősnek megvan a 112 és a 2,5 liter. Ez persze mindegy, mert kb 80 felett rezeg minden ami rezeghet, szóval barátunk kedvesen jelzi nekünk, hogy ez a technika biz nem arra való - ezzel együtt kb 70-ig egész tűrhető, és alacsony fordulaton sem halott az életérzés.- Érdekes, hogy ez a motorblokk egész sok nem japán 125-ös - ben előfordul mind a mai napig - kiváncsi vagyok milyen lehet injektorral... A kényelem elég vicces - az biztos, hogy a GN nem a nagy emberek motorja. A kormány nagyon fura - hátra is hajlik, meg nem is így kicsit ki kellett forditani a csuklómat, motorozás közben, a könyököm meg félig meddig mindig benne volt a hasamban - Egy év után le is cseréltem az eredeti csővet egy ETZ kormányára - így egész kényelmes lett a móka. A szerkezet futóművileg is csak annyi amennyi kell - nagyjából épp elég, a simsonhoz képest baromi jó :)egy yamaha XSR hez képest meg gondolom tök pocsék. Mindezzel együtt vagány kis motor ez :) mosolyogva gurulok vele reggelente munkába, vígan bejárhatók vele a környékbeli murvás utak és kb 5000 Ft teletankolni. Az országutat annyira nem szereti, pontosabban a hiányzó teljesítmény miatt néha elég para, de ez igazán nem a motor hibája. valami csomagtartó viszont jó lenne......
Hibalista
- Teleszkopszimering (3000 Ft) kuplunglamella (9000 Ft - Tourmax, de va olcsóbb).
Ide hordtam szervizbe
A karbit egy esztergomi szakember allította be - a többit magam csináltam mert kreativ akakrok lenni. Az esztergomi szakember nagyon ügyes a másik csapnivaló.:)
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 17000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | Valami eccerű és nagyszerű 500-as |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |