gsx 550ef
Szöveges ítélet
minden hibája ellenére első látásra szerelem.
az enyém egy ef-es modell régi darab, sokat is szivok vele de nem tudok megválni tőle. a motor stabil (mostanában) elméletileg széthajthatatlan.
kissé nehéz, de meg lehet szokni.
erős huzós motor van benne 51kw (71 lóerő nagyjából) ami ebben a kategóriában szép. főleg ha azt nézzük hogy inkább túra mint sportmotor. de mindkettőre alkalmas.
minden fokozatban nagy teljesitményt ad le viszonylag alacsony fordulatszámon is, de 7000 felett elszabadul benne a pokol.
ugy jellemezném hogy 0-6000 fordulatig inkább tura moci, de 6-7000 től sport. a végsebességét még nem tudtam tesztelni, és csodálkozom az előttem szolókhoz, és a gyári adatokon is.
egyszer sikerült egy kicsit meghajtanom ami azt eredményezte hogy 6,-ik fokozatban 8800 fordulat körül a sebességem elérte a 218km/h. ami nem rossz. a motor instabilitása miatt meg hát a fasza magyar aszfalt következményeként el kellett engednem a gázt. ( a jobb első teló kicsit enged, gondolom ez is közrejátszhatott). de még éreztem benne az erőt, tehát még ment vona. azóta nem volt alkalmam ezt megismételni.
az biztos hogy 3,-ik fokozatban 11500 fordulaton a végsebessége 175-180km/h.
a fogyasztásról. egy személlyel nézegettem, és ha netán betartanám a szabályokat (de hát nem) tehát finoman mennék, megúsznám 5-6 literrel 100-on, ami valljuk be nem rossz. viszont ha kicsit odahuzok neki , horpad a tank rendesen (de hát teljesitényt is ad) nem mértem de szerintem 9-12 liter közé tehető vagy a csillagos ég. de aki ilyen motort vesz az ne a fogyasztást nézze.
összességében: a moci ha rendesen karban van tartva igénytelen, az alkatrészek beszerezhetők, ha átkábelezteted megbizható.
a gumik kis mérete miatt kissé instabil de megszokható, főleg ha a felnire ráerőlteted a maximális méretet (150-80/17) igy már tűrhetőbb.
a szelepek beállitására érdemes figyelni, mint ahogy a karburátoréra.
Hibalista
- miután megvettem.........
- először is.
- kicsit zörgött a vezérmű lánc (csere)
- miután a szerelőm kicserélte az addig üzembiztos motorral nem tudok azóta sem rendesen közlekedni.
- a hiba oka kideríthetetlen, autószerelő létemre nem találom hogy mit vitt bele a szerelő.
- amit eddig megtaláltam..
- a drága jó szaki beállításai után : a hármas henger kipufogó szelepe folyamatosan nyitva.
- a vezérlés kipufogó szelepvezérlő forgattyús tengelye egy fogat siet a szívó egyet késik.
- a szerelő túlhúzta a kartellcsavarokat ami következvén megrepedt a kartell (természetesen letagadta). cseréltem....
- büszke volt hogy milyen szépen kitakarította az amugy is tiszta motort. amit én találtam: az alsó fém olajszűrő ( a a kartell csere közben) teljesen el volt dugulva tömitő anyaggal, és olaj sárral. amin a levegő nem ment át nem hogy az olaj. a karburátor teljesen elállitva ( hidegen szépen indult, de melegen egyszerüen sem inditani, sem betolni nem lehetett). 2 hét kinlódás, szenvedés után jó.
- a kábelezése egy förmedvény, eredeti kábelkorbács minden elképzelhető (és elképzelhetetlen) helyen kontakt hibás.
- akinek ilyen mocija van vigy mindjárt egy megbizható szakihoz és kábeleztesse át. megéri a későbbi hibák kiküszöbölése miatt.
- vettem bele uj gyertyákat ami természetesen szar!!!!!
- csak is kizárólag egy gyertyával hajlandó tökéletesen üzemelni NGK DPR7EA-9 ÉN DPR9EA-9 ET VETTEM DE NEM JÓ.
- mivel nem használtam hosszútávra a gyertyák nem tisztulnak rendesen emiatt folyamatosan beköpheti.
- a központi rugós tag ahogy elnéztem halott (erre még nem volt időm).
Ide hordtam szervizbe
TAMÁSI
LACKÓ MOTOR BT.
Értékelése: 1
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |